یک صفر به نفع Chat GPT 4. هوش مصنوعی حریف انسانی را در آزمون خلاقیت – بازیگرها شکست داد

یک صفر به نفع Chat GPT 4.  هوش مصنوعی حریف انسانی را در آزمون خلاقیت – بازیگرها شکست داد

مقاله به هیچ وجه طرفدار چت GPT 4 نیست. هوش مصنوعی حریف انسان را در آزمون خلاقیت شکست داد، این اولین بار در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

هوش مصنوعی برنده آزمون خلاقیت شد، اما چگونه؟ چه کمیت ها و کیفیت هایی در میان است؟ آیا آن مرد کاروان را گم کرده است؟ با بازیگرها همراه باشید تا آن را بررسی کنید.

در یک مطالعه جدید، 151 شرکت‌کننده انسانی با ChatGPT-4 (ChatGPT-4) در سه آزمون طراحی شده برای اندازه‌گیری تفکر واگرا، که یکی از شاخص‌های تفکر خلاق در کنار تفکر همگرا محسوب می‌شود، به چالش کشیده شدند. ما باختیم! اما آیا واقعاً می توان شکست در آزمون خلاقیت طراحی شده توسط ما را به هوش ماشینی تعمیم داد؟

هوش مصنوعی در آزمون خلاقیت حریفان انسانی را شکست داد

تفکر واگرا با توانایی ایجاد یک راه حل منحصر به فرد برای سؤالی سنجیده می شود که راه حل مورد انتظار واحدی ندارد، به عنوان مثال، سؤال “بهترین راه برای صحبت نکردن در مورد سیاست با والدینم چیست؟” در این مطالعه، GPT-4 پاسخ‌های معتبرتر و دقیق‌تری را از شرکت‌کنندگان انسانی ارائه کرد.

این تحقیق با عنوان «وضعیت فعلی هوش مصنوعی که مدل‌های زبانی را تولید می‌کند، خلاق‌تر از انسان‌ها در وظایف تفکر واگرا است» در مجله Scientific Reports منتشر شد و توسط کنت اف. هوبرت و کیم ان. آوا، دانشجویان روان‌شناسی، منتشر شد. و همچنین Darya L. نوشته شده توسط Zabelina، استادیار روانشناسی در U of A.

تست هوش مصنوعی در خلاقیت

سه آزمون مورد استفاده «کار جایگزینی استفاده» بود که از شرکت‌کنندگان می‌خواهد به طور خلاقانه از اشیاء روزمره مانند طناب یا چنگال استفاده کنند. کار دیگری که از شرکت کنندگان می خواست به عواقب احتمالی موقعیت های فرضی فکر کنند، مانند “اگر انسان ها دیگر به خواب نیاز نداشتند چه؟” و کار گروهی واگرا، که در آن شرکت کنندگان باید 10 اسم را تولید می کردند که از نظر معنایی تا حد ممکن فاصله داشتند. مثلاً بین «سگ» و «گربه» فاصله معنایی چندانی وجود ندارد، زیرا آنها در یک دسته قرار دارند. به عنوان مثال، دسته حیوانات. در حالی که بین کلماتی مانند “گربه” و “هستی شناسی” فاصله زیادی وجود دارد.

چه معیارهایی برای تعیین کیفیت پیروزی هوش مصنوعی در آزمون خلاقیت وجود داشت؟

پاسخ ها از نظر فراوانی، طول و تفاوت معنایی بین کلمات ارزیابی شد. در نهایت، نویسندگان دریافتند که «به طور کلی، GPT-4 در هر یک از وظایف تفکر، حتی زمانی که پاسخ‌ها را از نظر ذهنی کنترل می‌کند، معتبرتر و دقیق‌تر از انسان عمل می‌کند». به عبارت دیگر، این مدل زبانی پتانسیل بیشتری برای خلاقیت در کل نشان داد که به معنای تفکر واگرا است.

با این حال، این یافته با هشدارهایی همراه بود. نویسندگان بیان می کنند:

توجه به این نکته ضروری است که معیارهای مورد استفاده در این پژوهش، همه معیارهای پتانسیل خلاق هستند، اما مشارکت در فعالیت ها یا دستاوردهای خلاق، جنبه دیگری از سنجش خلاقیت فرد است.

هدف از این مطالعه بررسی پتانسیل خلاق در سطح انسانی بود، نه لزوماً افرادی که می توانستند به روشی خلاقانه عمل کنند.

هوبرت و آوا همچنین خاطرنشان می کنند که «هوش مصنوعی برخلاف انسان ها عاملیتی ندارد و به کمک یک کاربر انسانی بستگی دارد». بنابراین پتانسیل خلاق هوش مصنوعی بدون کمک عامل انسانی راکد و بالقوه است.

علاوه بر این، محققان مناسب بودن پاسخ‌های GPT-4 را ارزیابی نکردند. بنابراین، در حالی که هوش مصنوعی ممکن است پاسخ‌های بدیع و فزاینده‌ای ارائه کرده باشد، از سوی دیگر، شرکت‌کنندگان انسانی ممکن است احساس کنند که پاسخ‌هایشان به دلیل محدودیت‌های فیزیکی دنیای واقعی محدود شده است.

نتیجه گیری محققان در مورد پیروزی هوش مصنوعی در آزمون خلاقیت

آوا همچنین اذعان کرد که ممکن است انسان ها نیز انگیزه ای برای نوشتن پاسخ های دقیق نداشته باشند و ادامه داد: سوالات دیگر در مورد “چگونه خلاقیت ایجاد می کنید؟” همچنین وجود دارد. آیا واقعاً می توان گفت که استفاده از این تست ها برای انسان ها را می توان به افراد/اشیاء مختلف تعمیم داد؟ آیا قابل ارزیابی هستند؟ طیف گسترده ای از تفکر خلاق؟

تست هوش مصنوعی در خلاقیت

بنابراین فکر می‌کنم این ما را وادار می‌کند که به طور انتقادی بررسی کنیم که محبوب‌ترین معیارهای تفکر واگرا چیست، و اینکه آیا چنین آزمون‌هایی معیارهای کاملی برای پتانسیل خلاق انسان هستند، خارج از محدوده این بحث است. مسئله این است که مدل‌های زبان بزرگ به سرعت در حال پیشرفت هستند و مانند قبل از انسان‌ها بهتر عمل می‌کنند. اینکه آیا آنها تهدیدی برای جایگزینی خلاقیت انسان هستند یا خیر، باید دید. در حال حاضر، نویسندگان معتقدند که:

با نگاهی به آینده، احتمالات آینده برای هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای الهام، به عنوان کمکی به فرآیند خلاقیت انسان یا غلبه بر رکود ذهنی امیدوارکننده است.

برگرفته از نشریه اینترنتی Sciencedaily.

نظر شما در مورد برتری هوش مصنوعی در آزمون خلاقیت چیست؟ آیا فکر می کنید الگوریتم های هوش مصنوعی از انسان ها جلوتر هستند؟ نظرات خود را در قسمت نظرات برای موارد تکراری بنویسید.

مقاله به هیچ وجه طرفدار چت GPT 4 نیست. همانطور که برای اولین بار در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شده بود، هوش مصنوعی در آزمون خلاقیت حریف انسان را شکست داد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.