دریاچه ترسناکی که بی رحمانه همه را سنگسار می کند!

دریاچه ترسناکی که بی رحمانه همه را سنگسار می کند!

دریاچه ناترون در تانزانیا راز عجیبی دارد که همه موجودات را به سنگ تبدیل می کند. اما راز آن چیست؟

به گزارش صبح به نقل از روزیاتو; دریاچه خطرناک ناترون محل جفت گیری کلیدی برای فلامینگوهای کمتر در معرض خطر است، اما این جانوران اگر جرات نزدیک شدن به سواحل آن را داشته باشند، خطر سنگ شدن را برای همیشه در نمک آن دارند.

باکتری هایی که به آب رنگ قرمز خونی می دهند تنها موجوداتی هستند که می توانند گرمای متوسط ​​26 درجه سانتی گراد، غلظت کشنده نمک و قلیایی بودن آن را تحمل کنند.

به گفته دیوید هارپر، بوم شناس از دانشگاه لستر، اجسامی که در آب می افتند به سرعت تجزیه می شوند. در حالی که اگر با سطح آب در تماس باشند با نمک پوشیده می شوند و برای همیشه به آن شکل باقی می مانند.

مقصر اصلی این وضعیت وحشتناک دریاچه ناترون را می توان به کوه Ol Doinyo Lengai در نزدیکی آن نسبت داد که به “کوه خدا” نیز معروف است. این کوه تنها آتشفشان فعالی است که نیتروکربناتیت ساطع می کند.

این مواد از طریق کانال هایی که از آتشفشان می گذرد و به دریاچه می رسد به داخل این آب ها ریخته می شود و با PH بیش از 10 آن را قلیایی می کند.

فقط فلامینگوها که از سیانوباکتری های غنی از مواد مغذی آب تغذیه می کنند، برای جفت گیری به این منطقه می آیند. اما حتی آنها نیز نمی توانند از شرایط ظالمانه دریاچه نمک فرار کنند و ممکن است در ساحل این دریاچه غرق شوند.

عکاس نیک برانت در کتاب خود “در سراسر سرزمین ویران” درباره این دریاچه توضیح داد:

“به طور غیر منتظره ای موجوداتی از انواع پرندگان و خفاش ها را در امتداد ساحل دریاچه ناترون پیدا کردم.” ظرف چند ثانیه جعبه فیلم کداک من را از بین ببرید.”

جدا از اجساد، دریاچه ناترون از 19000 سال پیش در حفظ تاریخ نقش داشته است. دکتر سینتیا لویتکیوس-پیرس، زمین شناس دانشگاه ایالتی آپالاچی، می گوید: «بلافاصله پس از ته نشین شدن ردپاها در گل مرطوب و خاکستر اطراف دریاچه، رسوبات مرطوب، خشک و سخت شدند.

گمان می رود گلی که این ردپاها را حفظ کرده از «کوه خدا» آمده باشد، زیرا مقادیر زیادی خاکستر در آن کشف شده است. سپس تصور می شود که سطح خاک رس ظرف چند روز یا حتی چند ساعت خشک می شود و آثار ایجاد شده حفظ می شود.

وی افزود: سخنان نیاکان ما، فعالیت و رفتار آنها در آخرین دوره پلیستوسن در حاشیه دریاچه ناترون در تانزانیا ثبت شده است.

با این حال، فوران عظیم آتشفشان «کوه خدا» در تانزانیا می تواند مکان این آثار کلیدی در تاریخ بشر را از بین ببرد.

نوشته شده توسط دریاچه ترسناکی که بی رحمانه همه را تکان می دهد! اولین بار در صبح. ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.