شقایق دهقان پاسخ مهراب قاسم خانی را داد!

شقایق دهقان پاسخ مهراب قاسم خانی را داد!

چند سال پیش که شقایق دهقان و مهراب قاسم خانی هنوز زن و شوهر بودند، قاسمخانی سریال های تلویزیونی را به خاطر اعتراضات قومیتی مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش صبح، پس از این بود که شقایق دهقان، همسر مهراب قاسم خانی به اظهارات وی واکنش نشان داد و نامه ای سرگشاده نوشت.

متن نامه

در متن نامه این بازیگر خطاب به همسرش نویسنده فیلم ها و سریال های طنز و در اختیار سرویس رادیو و تلویزیون ایسنا آمده است:

محراب عزیز

در طول سال هایی که با شما زندگی کردم چندین بار به من پیشنهاد دادید و سعی کردید مرا متقاعد کنید که در شبکه های اجتماعی عضو شوم و فضای مجازی بی پایان و پیچیده و گاه دیوانه کننده را تجربه کنم و هر بار که نپذیرفتم دلیلش را هم می دانستید. شما هم می دانید

از روبرو شدن با قضاوت ها، انتقادات تند و سخنان بد می ترسم.

من همیشه ترجیح می دهم از همان لبخندهای گرم و سخنان مهربانی که مردم واقعی می گویند لذت ببرم و عجیب است که هیچ یک از این زخم زبان ها و تهمت ها و حسادت ها را در حرف ها و حرکات افراد خارج از دنیای مجازی نشنیده ام و ندیده ام.

به نظر می رسد مردم وقتی دیده نمی شوند جسارت بیشتری برای گفتن آنچه در دل دارند دارند.

گویی وقتی با کسی رو در رو حرف نمی زنند قهرمان و ناجی جامعه و مدافع فرهنگ و تمدن می شوند و تنها در این شرایط است که فکر می کنند می توانند حق خود را از دیگران بگیرند و پاسخگوی این باشند. توهین هایی که به آنها شده است و بعد از فحش دادن و سخنان بی ربط که قطعاً در خارج از دنیای مجازی از بیان آنها اجتناب می کنند، نفس راحتی بکشند و به خود افتخار کنند.»

بازیگر سریال های پژمان، ساختمان پزشکان، شب های برره، پاورچین و… در ادامه این نامه نوشت:

چقدر تلاش میکنی

“عزیزم، عزیزم

چند بار دیگه میخوای شوخی کنی و بخندی، وقتی خسته شدی با صدای اعتراض بگو که برنامه سازان تلویزیون قصد توهین به قوم و لهجه و فرهنگ و مسلکی ندارند و به دولت. قرار نیست از بودجه برای تسویه حساب شخصی برنامه سازان با مخاطب استفاده شود. ?

چند بار در مصاحبه ها گفتیم که شما آذری هستید و من بختیاری و افتخار می کنیم؟ اما تعصب کور در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست».

به گزارش ایسنا، شقایق دهقان در ادامه این نامه آمده است:

خدا و پدر و مادرت از تو راضی هستند

“عزیزم، عزیزم

شما سال هاست که پربیننده ترین سریال طنز را در این تلویزیون می نویسید، خدا و پدر و مادرتان از شما راضی باشند که چنین فرزندی را در اختیار جامعه قرار دهید که بتواند به مردم خدمت کند، مردم را خوشحال کند و لحظات شاد و خاطره انگیزی را برای مردم رقم بزند. ولش کن

عجیب است که برخی از این افراد هنوز لحن طنز را در نوشته های شما درک نکرده اند و بسیاری هنوز با خواندن عنوان مقاله شما دچار سوء تفاهم می شوند که “تهرانی ها بی غیرت هستند” و فرصت خواندن متن را به خود نمی دهند. یک بار فکر کن و بعد قضاوت کن

زود قضاوت ها به فرهنگ ما لطمه ای وارد نکرد، برخوردهای سریع در بین مردم ما آشفتگی ایجاد نکرد، دل هایی که نشکست و سختی هایی که به چرندیات تبدیل نشد. »

در قسمت پایانی نامه دهقان خطاب به قاسم خانی آمده است:

“عزیزم، عزیزم

افراد واقعی کسانی نیستند که در دنیای مجازی پشت نامرئی بودن خود پنهان می شوند، شجاع می شوند و شعار می دهند، افراد واقعی کسانی هستند که سعی می کنند هر کاری از دستشان بر می آید برای دیگران انجام دهند، حتی اگر یک لحظه کوچک خوب و شاد برای دیگران ایجاد کنند. خوب مردم من همیشه به شما افتخار می کنم.

همسرت شقایق دهقان”

سخنان مهراب قاسم خانی

مهراب قاسم خانی پیش از این در گفتگویی درباره اتفاقات اخیر «سرزمین کهن» و اعتراض بختیاری ها به این سریال گفت:

من نظری ندارم که سریالی تاریخ را تحریف کرده یا نه، اما ایراد دارم و به صورت تقابل است.

این فیلمنامه نویس توضیح داد: شیوه اعتراض به یک اثر فرهنگی (سرزمین کهن) نادرست است. که به شکل خشم، فشار، نفرین و مرگ کاملا با تبریزی برخورد می شود.

وی همچنین اخیرا با انتشار یادداشتی در فیسبوک به اعتراض بختیاری ها به سریال سرزمین کهن واکنش نشان داده است.

در بخشی از این یادداشت که با نگاهی طنز به تهرانی ها نوشته شده است، آمده است:

«… خب کمی از خودت خجالت بکش، از دیگران یاد بگیر، اگر فضای غیرت داشتی، 99 درصد فیلم و سریال ایرانی اصلا ساخته نمی شد.

به امید روزی که همه ما از هر قومیتی و با هر لهجه ای دست به دست هم دهیم و با غیرت و تعصب خود جلوی ساخت هر فیلم و سریالی را بگیریم.”

نوشته شقایق دهقان پاسخ مهراب قاسمخانی را داد! اولین بار در صبح. ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.