دانستن ۱۴ واقعیت شگفت انگیز جهان، ذهن شما را متحیر می کند!

دانستن ۱۴ واقعیت شگفت انگیز جهان، ذهن شما را متحیر می کند!

در این مقاله با 14 حقیقت دنیا آشنا می شوید که برخی از آنها ذهن شما را متحیر می کند.

به گزارش صبح به نقل از روزیاتو; دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم برای ما بسیار وسیع است که نتوانیم همه چیز درباره آن بدانیم و معمولاً هر روز چیز شگفت انگیزی در مورد آن کشف می کنیم.

خوشبختانه، مغز ما ظرفیت نامحدودی دارد، بنابراین یادگیری چیزهای جدید بار اضافی بر روی 86 میلیارد نورون که تحقیقات می گوید در مغز ما هستند، وارد نمی کند.

1- داشتن شش انگشت یک ویژگی ژنتیکی غالب اما نادر است

ژن هایی که امکان داشتن انگشتان دست یا پا بیشتر را فراهم می کنند غالب هستند. یعنی اگر کودک یکی از این ژن ها را از والدینش به ارث ببرد، آن ژن بر ژن طبیعی 5 انگشتی که کودک از والدینش به ارث برده است غلبه می کند.

این همچنین در مورد ژن چشم آبی و قهوه ای صدق می کند و ژن غالب رنگ چشم قهوه ای است.

تنها دلیلی که اکثر افراد انگشتانشان بیشتر یا حتی کمتر از حد معمول نیست این است که ژن های پلی داکتیلی و اکتروداکتیلی نادر هستند.

2- در یکی از آثار مایکل جکسون جمله ای الهام گرفته از دنیای پزشکی وجود دارد

در سال 1988 مایکل جکسون آهنگی به نام Smooth Criminal منتشر کرد که با استقبال خوبی روبرو شد. “حالت چطوره آنی؟” جکسون در یک نقطه از آهنگ می گوید. (آنی، حالت خوبه؟).

جالب است بدانید «آنی» نام عروسکی است که با آن آموزش CPR (احیای قلبی ریوی) انجام می شود. هنگام آموزش، یکی از اولین سوالاتی که بازیگرها CPR باید بپرسد این است: “خوبی، آنی؟”

بنابراین شاید مایکل جکسون زمانی در CPR آموزش دیده است.

3- بزها مثل ما لهجه دارند

امروزه بیشتر مردم دنیا انگلیسی صحبت می کنند. اما اگر صحبت های افرادی را از نقاط مختلف انگلیسی زبان دنیا بشنوید، فکر می کنید که آنها به لهجه های مختلف صحبت می کنند.

انسان ها لهجه دارند و حالا به نظر می رسد که بزها هم همینطور. بنابراین ممکن است نفخ یک بز با نفخ بز دیگر یکی نباشد. این انعطاف‌پذیری آوایی قبلاً فقط در انسان‌ها، خفاش‌ها و دلفین‌ها دیده شده بود.

4- یک ابر کومولوس معمولی 500000 کیلوگرم وزن دارد

با توجه به ظاهر پف آلود ابرها و معلق بودن آنها در آسمان، تصور رایجی مبنی بر سبک بودن آنها وجود دارد. اما ابرهای کومولوس، یعنی ابرهای سفید و کرکی که اغلب در تابستان می بینیم، بسیار سنگین هستند.

با توجه به تراکم ابر و قطرات آب درون آن، علم می گوید که چنین ابرهای کومولوسی نزدیک به 500000 کیلوگرم وزن دارند که معادل 100 سر فیل است.

5- گالیله در زمان تأسیس دانشگاه هاروارد هنوز زنده بود

می دانیم که دانشگاه هاروارد یک دانشگاه مشهور و معتبر است که سابقه طولانی دارد. اما شاید یک مقایسه بتواند آن را برای ما قابل درک تر کند که چند ساله است.

زمانی که دانشگاه هاروارد در سال 1636 تأسیس شد، گالیله یک فیزیکدان مشهور زنده بود. او در سال 1642 درگذشت.

6- یوزپلنگ ها غرش نمی کنند، اما مانند گربه های خانگی میو می کنند

وقتی به گربه‌های بزرگ در حیات وحش فکر می‌کنیم، شیر، ببر، پلنگ، جگوار و در نهایت یوزپلنگ به ذهنمان می‌رسد.

اما یوزپلنگ، سریع‌ترین حیوان خشکی، با تمام طبیعت شکارچی‌اش، نمی‌تواند مانند دیگر گربه‌های بزرگ در طبیعت غرش کند و فقط می‌گوید، هیس، خرخر و جیغ می‌کشد.

7- بیشتر شته ها باردار به دنیا می آیند

شته‌های ماده می‌توانند در غیاب نر، در فرآیندی به نام باکرگی، تکثیر شوند. در واقع، بیشتر شته ها باردار به دنیا می آیند که جنین هایی در داخل تخمدانشان تشکیل می شود.

این جنین ها همچنین حاوی سایر جنین های در حال رشد هستند. حالتی شبیه به عروسک های معروف روسی.

8- آکسولوتل ها سمندرهای نابالغ هستند

بی دلیل نیست که آکسولوتل ها ظاهر زیبایی دارند. آنها نوعی سمندر هستند که ظاهر آنها در مرحله قبل از بلوغ باقی می ماند. حتی آکسولوتل‌های کاملاً رشد یافته نیز مانند سایر سمندرها در مرحله نوزادی شکل و ظاهری دارند.

بر خلاف سمندرها که دوزیستان هستند، آکسولوتل ها موجوداتی کاملاً آبزی هستند. آنها می توانند شکل خود را تغییر دهند و “بزرگ شوند” اما اغلب اندکی بعد می میرند.

9- از هر 23 نفر 2 نفر دارای تاریخ تولد یکسان با احتمال 50 درصد هستند.

علم احتمال، از دیدگاه ریاضی، احتمال وقوع برخی رویدادها را بیش از آنچه ما تصور می کنیم، می داند. به عنوان مثال، در اتاقی با 23 نفر، 50 درصد احتمال دارد که 2 نفر از آنها تولد یکسانی داشته باشند.

10- نقطه نمو به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیکتر است تا زمین روی این سیاره

نمو پوینت در اقیانوس آرام دورافتاده ترین نقطه جهان در نظر گرفته می شود، زیرا بیشترین فاصله را از خشکی در کل جهان دارد. این نقطه از هر جهت توسط ۲۶۸۸ کیلومتر آب اقیانوس احاطه شده است.

با توجه به اینکه ایستگاه فضایی بین المللی در فاصله 402 کیلومتری از سطح زمین به دور آن می چرخد، نزدیک ترین انسان ها به نقطه نمو روی زمین نیستند، بلکه در فضا هستند.

11-16 کشتی بزرگ در جهان بیش از 800 میلیون خودرو گوگرد تولید می کنند

از سال 2020، محدودیت‌ها بر میزان گازهای گلخانه‌ای منتشر شده توسط ناوگان دریایی جهان افزایش یافته است، زیرا کشتی‌ها معمولاً با بدترین و ارزان‌ترین سوخت ممکن کار می‌کنند و در نهایت آلودگی زیادی تولید می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است که 16 کشتی که بزرگترین کشتی در ناوگان دریایی جهان هستند، می توانند تقریباً به اندازه 800 میلیون خودرو گوگرد تولید کنند.

نیتروژن ساطع شده از ناوگان دریایی جهان نیز احتمالاً بیشتر از نیتروژن تولید شده از خودروهای جهان است، اگرچه خودروها 2 تا 4 برابر بیشتر از ناوگان دریایی کربن تولید می کنند.

12- مارماهی ها آرواره های داخلی شبیه زنومورف های فیلم بیگانه دارند.

بیشتر ماهی ها برای بلعیدن طعمه خود یک لقمه آب می بلعند. اما مارماهی های فلس دار می توانند از آب بیرون بیایند و خرچنگ های قسمت های کم عمق آب را بخورند.

چیزی که این امکان را به آنها می دهد داشتن فک های ثانویه قابل انبساط است. این آرواره های حلقی در داخل حلق مارماهی در پشت فک های اصلی دهانی آن قرار دارند، چیزی که بسیار شبیه به زنومورف های سری Alien است.

13- سردترین مکان شناخته شده در کل جهان داخل آزمایشگاه روی کره زمین است

اگر فکر می کنید قطب شمال یک مکان سرد است، باید جان تویفل و همکارانش را ملاقات کنید که در مؤسسه ملی استاندارد و فناوری در کلرادو سعی کردند دمای اتم ها را به پایین ترین دمای شناخته شده برسانند.

آنها دمای یک غشاء کوچک را به 360 میکروکلوین رساندند که 10000 برابر سردتر از دمای خلاء در فضا است.

14- آزمایش های بارداری مصر باستان برای هزاران سال استفاده می شد و اغلب دقیق بود

امروزه اگر خانمی بخواهد بداند باردار است یا نه، به راحتی می تواند با ادرار کردن در تست بارداری خانگی، نتیجه را بلافاصله مشاهده کند. مصریان باستان نیز روش مشابهی داشتند.

زنان در دو کیسه مختلف ادرار کردند، یکی پر از دانه جو و دیگری با دانه گندم. اگر دانه های داخل هر یک از کیسه ها دیرتر رشد کردند به این معنی بود که زن باردار است.

یک مطالعه در سال 1963 نشان داد که این آزمایش حدود 70 درصد دقیق است. این توسط هورمون های بارداری ایجاد می شود که می توانند باعث رشد دانه ها شوند.

این مقاله با دانستن 14 واقعیت شگفت انگیز جهان، مغز شما را سوت می زند! اولین بار در صبح. ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.