با بیوگرافی میترا رفیع بازیگر سریال گیلدخت و بی همگان – کارمادئو بیشتر آشنا شوید.

با بیوگرافی میترا رفیع بازیگر سریال گیلدخت و بی همگان – کارمادئو بیشتر آشنا شوید.

خانم میترا رفیع یکی از شناخته شده ترین و مشهورترین بازیگران زن ایرانی است که در تئاتر، سینما و سریال های مختلف فعالیت می کند. این بازیگر جوان در سال های اخیر طرفداران زیادی در بین خانم ها و آقایان پیدا کرده است و عده ای علاقه مند هستند تا از زندگی خصوصی و حرفه ای او مطلع شوند. اگر شما هم از طرفداران این بازیگر معروف و دوست داشتنی هستید، اندلرن را تا انتهای این مطلب دنبال کنید.

میترا رفیع کیست؟

میترا رفیع یکی از بازیگران سرشناس ایران است که بازیگری را از کودکی آغاز کرد. این بازیگر متولد 21 آذر 1373 است و از 6 سالگی در سینما و تئاتر فعالیت داشته است. میترا رفیع بازیگری و ایفای نقش را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دوران کودکی آغاز کرده و به صورت تخصصی تری در این زمینه ادامه داده است. بنابراین اکنون این بازیگر دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه ملی هنر و دانشکده سینما است.

پدر این بازیگر سال ها پیش فوت کرد و میترا رفیع با مادرش زندگی می کند. البته ناگفته نماند که او یک خواهر و یک خواهرزاده هم دارد. این بازیگر سرشناس هنوز ازدواج نکرده و در تلاش است تا در عرصه بازیگری عملکرد خوبی داشته باشد.

فعالیت های میترا رفیع

میترا رفیع در سریال گیلدخت

میترا رفیع در سریال گیلدخت

میترا رفیع اگرچه از 6 سالگی بازیگری را آغاز کرد، اما اولین تجربه بازیگری خود را به طور رسمی در 14 سالگی یعنی در سال 1386 در فیلمی به نام نقطه به دست آورد. این بازیگر در این زمینه پیشرفت زیادی کرد که در سال 1390 جایزه ای با عنوان بهترین بازیگر زن تئاتر دانشگاهی دریافت کرد. علاوه بر این، یک سال بعد توانست جایزه بهترین بازیگر زن و کارگردانی جشنواره مونولوگ دانشکده ادبیات را دریافت کند.

با این اوصاف احتمالا متوجه شده اید که این بازیگران جوان در عرصه کارگردانی و تئاتر هم فعال بودند و توانستند گام های موفقی در این مسیر بردارند. این بازیگر نمایش هایی چون از این تاریکی، بکی شارپ و یه جوری مشل… را کارگردانی کرده و نمایشش یه جوری مشل… به جشنواره پاکستان راه یافت.

میترا رفیع در سال ۲۰۱۸ در سریالی به نام فاتح بازی کرد و در نقش مه لقا بازی کرد. با اجرای این سریال این بازیگر به شهرت زیادی رسید و در بین عموم مردم شهرت خوبی پیدا کرد. میترا رفیع پس از سریال سرنوشت در سریال های دیگری نیز بازی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

افتخارات و جوایز کسب شده توسط میترا رفیع

میترا رفیع در سریال به همگان

میترا رفیع در سریال به همگان

در قسمت های بالا نمونه هایی از افتخارات این بازیگر را برای شما ذکر کرده ایم که از دیگر افتخارات و جوایز این بازیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در نمایش “خیابانی” از جشنواره فجر 1385 ایران.
  • او در سال ۱۳۸۴ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره تئاتر تک نفره نیاوران را دریافت کرد.
  • جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مونولوگ دانشگاه های هنر در سال 1392
  • و…

تجربیات این بازیگر

میترا رفیع فعالیت های زیادی داشته و همه را به خوبی انجام داده است. همانطور که گفتیم این بازیگر در زمینه های مختلفی مانند تئاتر، سریال تلویزیونی و … فعالیت می کند. در ادامه به بررسی آثار این بازیگر به تفکیک زمینه فعالیت می پردازیم.

تئاتر:

  • خانه برناردو آلبا
  • مونولوگ کافه پولشاری
  • اسب پشت پرده
  • خیابان
  • گیلاس

سینما:

  • سنت مجدلیه
  • کولون
  • میترسم

فیلم کوتاه:

  • خانم خانم

سریال تلویزیونی:

میترا رفیع بازیگر سریال گیل دخت

میترا رفیع بازیگر سریال گیل دخت

  • سریال گیلدخت: سریال گیل دخت یکی از آخرین اجرای میترا رفیع است و بازیگر نقش اول این سریال تاریخی بوده و در این سریال محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
  • سریال سرنوشت: با اینکه میترا رفیع نقش چندانی در این سریال ندارد اما با بازی در این نقش طرفداران زیادی پیدا کرد.
  • سریال بیهومگان: بیهمگان یک سریال ژانر اجتماعی بود که در سال 1400 پخش شد.
  • آخرین سری پناهگاه ها: میترا رفیع در این سریال نقش دختری معصوم و با حیا را به بهترین شکل بازی می کند.

نتیجه

در این مقاله بیوگرافی کاملی از زندگی شخصی و حرفه ای میترا رفیع را توضیح داده ایم. این بازیگر یکی از بازیگران نسل جدید و دهه هفتادی سینمای ایران است که کار خود را از کودکی آغاز کرد. این بازیگر در زمینه هایی چون کارگردانی، تئاتر، فیلم و سریال فعالیت می کند.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.