استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 در ۸ ماه تک شاخ شد! – بارها و بارها

استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 در ۸ ماه تک شاخ شد!  – بارها و بارها

استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 در 8 ماه تک شاخ شد! اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

مقدار شروع IA.01 در کمتر از 8 ماه به یک میلیارد دلار رسیده است. این استارت آپ چینی هوش مصنوعی Yi-34B معرفی کرده است

استارت آپ AI.01 حدود 8 ماه پیش توسط Kai-Fu Lee، مدیر سابق گوگل چین و نویسنده کتاب AI Superpowers تاسیس شد. این استارت آپ چینی توانست با جذب سرمایه به ارزش یک میلیارد دلاری دست پیدا کند و به سرعت تبدیل به یک تک شاخ شود. به نظر می رسد علی بابا یکی از سرمایه گذاران این استارت آپ باشد.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • دستیار جدید هوش مصنوعی ماسک به نام ربات چت Grok (grok) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
  • دوربین امنیتی Psync مجهز به هوش مصنوعی GPT ارائه شد
  • هشدار نخست وزیر انگلیس: ممکن است انسان کنترل هوش مصنوعی را از دست بدهد
  • با ابزار هوش مصنوعی YouTube صدای خود را شبیه خواننده مورد علاقه خود کنید!

استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 هوش مصنوعی جدید خود را معرفی کرد!

امروز صفحه اصلی 01.AI اولین مدل هوش مصنوعی منبع باز خود را برای رقابت با متای LLaMA ارائه کرد. این مدل هوش مصنوعی با 34 میلیارد پارامتر آموزش داده شده است. به گفته بلومبرگ، این مدل هوش مصنوعی از برخی جنبه ها بهتر از رقبای خود در بازار عمل می کند.

این موضوع توسط پلتفرم طبقه بندی Hugging Face نیز تایید و اعلام شد که عملکرد مدل های زبان بزرگ را در زمینه های مختلف آزمایش می کند. هوش مصنوعی Yi-34B در بین مدل هایی که در رده از پیش آموزش دیده قرار می گیرند، جایگاه اول را به خود اختصاص می دهد.

کای فو لی گفت:

لاما 2 استاندارد طلایی در بازار است و به جامعه منبع باز کمک زیادی کرده است. ما می خواهیم یک جایگزین برتر نه تنها برای چین، بلکه برای بازار جهانی ارائه دهیم.”

استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 در 8 ماه تک شاخ شد!

موسس این استارت آپ از تحریم های آمریکا علیه چین و عدم دسترسی این کشور به تراشه های هوش مصنوعی انویدیا ابراز تاسف کرد، اما به نظر می رسد این شرکت به اندازه ای در تراشه ها ذخیره کرده است که در آینده دچار مشکل نشود و بتواند نیازهای خود را پوشش دهد.

شرکت های زیادی در چین در حال حاضر در تلاش برای ورود به بازار هوش مصنوعی هستند. یکی از این شرکت‌ها بایدو است که به‌خاطر موتور جستجوی خود، مدل زبان بزرگ Ernie و رقیبش OpenAI شناخته می‌شود. علاوه بر این، علی بابا حداقل از سه استارتاپ در این زمینه پشتیبانی می کند که یکی از آنهاست AI.01 است.

با وجود تمام محدودیت ها برای چین، این استارت آپ در کمتر از یک سال به یک تک شاخ تبدیل شده است. این در حالی است که استارت آپ های ایرانی به دلیل مشکلات موجود با این هدف فاصله دارند.

در گذشته وزیر ارتباطات دولت دوازدهم انتظار داشت تا پایان دولت قبل 5 یونیکورن در کشور تشکیل شود اما این هدف محقق نشد. اکنون علی بابا زیر نظر وزارت علوم و فناوری در تلاش است تا در سه سال آینده 10 یونیکورن جدید در ایران ایجاد کند. بنابراین، تنها می‌توان منتظر ماند و دید که آیا این هدف محقق خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

  • هشدار مهم سام آلتمن: هوش مصنوعی جایگزین بسیاری از مشاغل خواهد شد!
  • شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی که صدای او را تقلید می کند
  • پیش بینی وحشتناک هوش مصنوعی از جنگ جهانی سوم؛ تاریخ دقیق شروع جنگ! [+ ویدیو]

کاربران بازیگرها، نظر شما در مورد تبدیل شدن استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 به تک شاخ در کمتر از یک سال چیست؟ آیا فکر می کنید وزارت علوم و فناوری ایران بتواند در مدت زمان موعود 10 یونیکورن جدید در کشور ایجاد کند؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

استارتاپ هوش مصنوعی AI.01 در 8 ماه تک شاخ شد! اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/