معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور: توسعه هوش مصنوعی مغز را کوچک می کند – بازیگرها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور: توسعه هوش مصنوعی مغز را کوچک می کند – بازیگرها

مقاله معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان: توسعه هوش مصنوعی مغز را کوچک می کند اولین بار در وب سایت بازیگرها: زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان می گوید توسعه هوش مصنوعی باعث می شود مردم کمتر فکر کنند و در نهایت کوچک شدن مغز منجر خواهد شد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با حضور در این مراسم برگزیدگان جشنواره مصنوعی و آینده پژوهی را معرفی کرد. او در سخنرانی خود تاکید کرد که هوش مصنوعی بر توانایی تفکر و عملکرد ذهن انسان تأثیر مستقیم دارد. هوش مصنوعی مغز را کوچک می کند و این امری اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: OpenAI استفاده نظامی از هوش مصنوعی خود را ممنوع کرد

دهقانی گاغات: با گسترش هوش مصنوعی و استفاده کمتر از مغز انسان، بعید نیست که در آینده منتظر انسانی با مغز کوچکتر باشیم، این یک واقعیت است و خیالی نیست. همه، و این تغییر ژنتیکی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی افزود: امروزه علم و فناوری به عاملی برای خلق ثروت و قدرت تبدیل شده است در حالی که در گذشته علم تنها جزء فرهنگ و تمدن محسوب می شد.

فیروز آبادی ادامه داد: دانشمندان قرن 18 و 19 اگرچه دانشمندان برجسته و برابر زمان خود بودند، اما از نظر مالی وضعیت چندان مناسبی نداشتند؛ اما از دوران بعد که علم و فناوری ارزش و ثروت ایجاد کرد، به عاملی برای ثروت آفرینی تبدیل شد، بنابراین امروزه علم و فناوری علاوه بر اینکه عامل فرهنگ، تمدن و ثروت آفرینی است، به عامل ایجاد قدرت نیز تبدیل شده است».

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه ابزار هوش مصنوعی انسان را از درون تضعیف می کند، گفت: از زمانی که تکنولوژی ماشینی وارد زندگی بشر شد، انسان ها توانستند کارهای بزرگ و خارق العاده ای را در محیط خود انجام دهند، سازه های عظیمی ایجاد کنند، کارخانه ها یک ساختمان بزرگ و عالی ایجاد کردند. حجم تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته به تناسب این رشد، ماهیچه های انسان کمتر مورد استفاده قرار گرفت و ضعیف شد، به طوری که در طول نسل ها، انسان امروزی نسبت به یکی دو قرن پیش، عضلات ضعیف تری دارد. ساختار عضلانی ضعیف‌تری نسبت به کودکانی که سال‌ها قبل و قبل از ظهور فناوری خودرو متولد شده‌اند.

در این مراسم که با حضور علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، وی همچنین به شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها پرداخت: با گسترش هوش مصنوعی و استفاده کمتر از مغز انسان، نه بعید است در آینده منتظر انسانی با مغز کوچکتر باشیم. این یک واقعیت است و اصلاً خیالی نیست و این تغییر ژنتیکی اجتناب ناپذیر خواهد بود.»

دانش بنیان معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور معتقد است که هوش مصنوعی بر اشتغال نیز تأثیر می گذارد: «تکنولوژی ماشینی اشتغال کارگران را تهدید کرد و با ورود فناوری های موبایل و ارتباطات، مشاغل سنتی مخابرات از بین رفت و امروز ظهور هوش مصنوعی بر مشاغل مدرن مبتنی بر تفکر و تفکر متمرکز شده است.تفاوت انسان و حیوان در قدرت تعقل و تفکر است و هوش مصنوعی دقیقاً همین تفاوت یعنی ارزش استدلال در تحلیل تأثیر می گذارد.

فیروزآبادی معتقد است که در آینده دنیا به دو گروه رهبران هوش مصنوعی و مصرف کنندگان آنها تقسیم می شود: «در گذشته ارتش ها با تعداد سربازان و امروز با تعداد تیم ها اندازه گیری می شدند. در این دوره، سطح علمی یک جامعه با تعداد نخبگان سنجیده نخواهد شد، بلکه با تعداد پردازنده ها، تجهیزات و ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر این فناوری سنجیده خواهد شد.

وی ادامه داد: فناوری‌ها مانند امواجی هستند که دامنه حرکت، قله‌ها و دره‌ها دارند، به عنوان مثال، موج اقتصاد دیجیتالی که در کمتر از 10 سال سراسر جهان را فرا گرفت، فناوری هوش مصنوعی مدت زمان تحول بسیار کوتاه‌تری خواهد داشت. اوج بسیار بالاتری که نشان دهنده فرصت بسیار کمی برای تسلط بر این فناوری و عمق تأثیرگذاری بسیار بیشتر این فناوری خواهد بود، در نتیجه هوش مصنوعی می تواند یک میدان مخرب، مخرب و یا در عین حال باشد. تحول آفرین و سازنده

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم اظهار داشت: یکی از الزامات اصلی هوش مصنوعی «داده» است، برای پیشرفت باید هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتال سوار شود که در کشور ما به طور کامل اجرا نشده است. در ابعاد مختلف اقتصاد دیجیتال از جمله حوزه داده، اگر موج اقتصاد دیجیتال به طور کامل وارد کشور شده بود، قطعاً شاهد تغییرات چشمگیرتری در حوزه هوش مصنوعی بودیم، اصل هوش مصنوعی، داده است. هوش مصنوعی را آموزش می دهد، آن را گسترش می دهد و در تحولات و دگرگونی های جامعه نقش آفرینی می کند.«مدل های بزرگ و سخت افزارهای بزرگ دومین و سومین مؤلفه لازم برای توسعه هوش مصنوعی است».

فیروزآبادی پس از بحث توسعه هوش مصنوعی سازمان اسناد و کتابخانه ملی را منبع اطلاعاتی اعلام کرد و گفت: کمتر زیرساختی مانند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران داریم که داده های گسترده و عمیقی در این حجم و ابعاد دارد. این سازمان دارای داده کانی بسیار گسترده و عمیقی است و اگر قرار باشد به توسعه هوش مصنوعی توجه شود منبع آن این سازمان مستند خواهد بود و اگر از این داده ها در توسعه هوش مصنوعی استفاده کنیم می توانیم بر روی آن تاثیر بگذاریم. توسعه و تکامل تمدن».

وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت از پردازش این داده ها با حمایت مردم و شرکت های دانش بنیان، گفت: این مهم توسط بخش خصوصی انجام می شود و دستگاه های دولتی تنها می توانند تسهیل کننده باشند تا مردم، دانش- شرکت‌های مستقر و سایر شرکت‌ها می‌توانند منتفع و سود ببرند رشد اقتصاد دیجیتال در کشور نیز مرهون تلاش مردم بوده و دولت تنها زیرساخت‌های ارتباطات دیجیتال را فراهم کرده است، بنابراین اگر زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری و استفاده از داده ها توسط شرکت ها و افراد دانش بنیان توسعه یافته است، می توان شاهد تحولی در هوش مصنوعی بود.

بیشتر بخوانید:

  • گوگل قابلیت جدید برنامه اندروید اتو را معرفی کرد
  • با ویژگی های دستیار هوش مصنوعی Google Bard آشنا شوید
  • برای استفاده از نسخه پیشرفته Google Bard ممکن است مجبور به پرداخت هزینه باشید
  • Google Chrome به طور خودکار امنیت رمزهای عبور کاربران را بررسی می کند

نظر شما در مورد رابطه هوش مصنوعی و مغز چیست؟ لطفا نظر خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری با ما بمان.

مقاله معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان: توسعه هوش مصنوعی مغز را کوچک می کند اولین بار در وب سایت بازیگرها: زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.