تحویل از راه دور داروها به بدن؛ تولید پچ قابل حمل قابل کنترل توسط گوشی – بازیگرها

تحویل از راه دور داروها به بدن؛  تولید پچ قابل حمل قابل کنترل توسط گوشی – بازیگرها

مسئله انتقال داروها از راه دور به بدن؛ تولید پچ پوشیدنی قابل کنترل توسط گوشی اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

دانشمندان یک پچ پوشیدنی تولید کرده اند که امکان پذیر است تحویل از راه دور داروها به بدن. از طریق گوشی های هوشمند ارائه می شود. این کار را می توان چندین بار انجام داد.

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی نوعی چسب میکروسوزن پوشیدنی ساخته اند که می تواند برای رساندن آسان داروها از راه دور به بدن استفاده شود. بررسی دارو نیز از طریق گوشی های هوشمند انجام می شود و بسته به نیاز می توان فرآیند انتقال دارو را چندین بار انجام داد. لازم به ذکر است که با این روش فرد دریافت کننده دارو هیچ دردی احساس نمی کند و دارو از طریق پوست جذب می شود.

بیشتر بخوانید: کنترل تشنج های مقاوم به دارو با اولین جراحی کاشت الکترود مغز در کودکان

تحویل داروها به بدن از راه دور با استفاده از تلفن همراه انجام شد

این دستگاه قابل حمل، وصله فضا-زمان بر حسب تقاضا (SOP) این دستگاه آزمایشگاهی نامیده می شود و توسط دانشمندانی در کارولینای شمالی ساخته شده است. این دستگاه نسخه ای از ابزار موجود است که به عنوان چسب میکرونیدل شناخته می شود.

به طور معمول، تکه های میکروسوزن به شکل ورقه های پلیمری کوچک با انواع برجستگی های تیز حاوی دارو (microneedles) هستند. هنگامی که این چسب بر روی بدن فشار داده می شود، سوزن های کوچک بدون درد به لایه بالایی پوست نفوذ می کنند. در مرحله بعد داروها در بدن آزاد می شوند.

تحویل داروها به بدن از راه دور با استفاده از تلفن همراه انجام شد

اما SOC کمی متفاوت است زیرا روی سطح آن یک مدار الکتریکی وجود دارد و سوزن های آن را نیز می توان به صورت جداگانه با داروهای مختلف پر کرد. علاوه بر این، تمام این سوزن ها با یک لایه نازک طلا پوشانده شده اند. هنگامی که این چسب روی پوست اعمال می شود، پوشش آن اجازه حل شدن سوزن ها را نمی دهد.

با این حال، با ارسال بی سیم سیگنال از تلفن همراه یا کامپیوتر، پچ SOC یک یا چند میکروسوزن را فعال کرده و گرم می کند و باعث می شود لایه طلایی پوشاننده آنها از بین برود. سوزن مستقیماً در معرض پوست قرار می گیرد و شارژ آن در عرض 30 ثانیه آزاد می شود. در مورد چسب های میکرونیدل، دارو ابتدا وارد مایع بینابینی سلول های پوست شده و سپس وارد جریان خون می شود.

SOP در آزمایش‌هایی که تاکنون انجام شده است، با موفقیت دوزهای مختلف ملاتونین را به موش‌ها تزریق کرده است. محققان امیدوارند از این فناوری برای درمان بیماری های مزمن مانند آلزایمر استفاده کنند و روزانه داروهای مختلف را طبق یک برنامه از پیش تعیین شده به بدن برسانند.

بیشتر بخوانید:

  • تولید داروهای ضد سرطان بدون عوارض شیمی درمانی آیا داروی “بلینا” را می شناسید؟
  • موفقیت دانشمندان ایرانی در تولید 2 داروی ضد بیماری های خودایمنی و سرطان
  • توصیه به مصرف داروهای ضد مالاریا در دوران کرونا جان 17 هزار نفر را گرفت

نظر شما در مورد تولید این دستگاه پرتابل کارآمد چیست؟ لطفا افکار خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مسئله انتقال داروها از راه دور به بدن؛ تولید پچ پوشیدنی قابل کنترل توسط گوشی اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.