Tensor G3 اولین تراشه تلفنی است که از رمزگذاری AV1-Tecrato پشتیبانی می کند

Tensor G3 اولین تراشه تلفنی است که از رمزگذاری AV1-Tecrato پشتیبانی می کند

پست Tensor G3 اولین تراشه تلفنی است که از رمزگذاری AV1 پشتیبانی می کند اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

کشنده های G3 گوگل اولین تراشه گوشی های هوشمند است که از رمزگذاری AV1 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. AV1 یک استاندارد فشرده‌سازی ویدیوی جدید است که کیفیت و فشرده‌سازی بهتری را در مقایسه با کدک‌های قدیمی ارائه می‌دهد.

پشتیبانی یکپارچه از کدک AV1، ویژگی پنهان تراشه نسل فعلی کشنده های G3 گوگل از آن در سری پیکسل 8 استفاده می کند. این ویژگی تراشه Tensor G3 را به اولین پردازنده گوشی هوشمندی تبدیل می کند که قادر به مدیریت ویدیوهای AV1 است.

بیشتر بخوانید: تراشه Tensor G4 گوگل از Exynos 2400 به عنوان پایه استفاده می کند

Tensor G3 گوگل اولین تراشه گوشی های هوشمند است که از کدک AV1 پشتیبانی می کند

در کمال تعجب، پردازنده Tensor G3 گوگل می تواند ویدیوها را با وضوح 4K و 60 فریم در ثانیه (FPS) رمزگذاری کند. برای کسانی که نمی دانند، AV1 یک استاندارد فشرده سازی ویدیوی جدید است که کیفیت و فشرده سازی بهتری را در مقایسه با کدک H.264 قبلی ارائه می دهد.

میشال رحمان، کارشناس فناوری، قطعه کدی را به اشتراک گذاشت که پشتیبانی تانسور G3 از AV1 تا رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه را تایید می‌کند. از نظر این قابلیت رمزگذاری ویژه، Tensor G3 از رقبایی مانند کوالکام، مدیاتک و سامسونگ جلوتر است.

میشال رحمان در صفحه اجتماعی خود X (توئیتر سابق) نوشت:

Tensor G3 اولین چیپست گوشی هوشمند است که از رمزگذاری AV1 با شتاب سخت افزاری پشتیبانی می کند. این تراشه از رمزگذاری AV1 تا 60 فریم بر ثانیه 4K پشتیبانی می کند. اگرچه احتمالاً به دلیل عدم پشتیبانی چند پلتفرمی از این ویژگی، هیچ اپلیکیشنی (از جمله اپلیکیشن دوربین پیکسل) از این ویژگی بهره نمی برد. من از نظر فنی می دانم …

با این حال، یک مشکل وجود دارد. با وجود اینکه G3 از Tensor برای AV1 پشتیبانی می کند، در حال حاضر هیچ برنامه اصلی، از جمله برنامه دوربین پیکسل گوگل، وجود ندارد که بتواند از این ویژگی برای رمزگذاری 4k با سرعت 60 فریم بر ثانیه استفاده کند. نکته این است که اگر از نرم افزار پشتیبانی نشود، کاربران نمی توانند از آن استفاده کنند. بنابراین، عدم پشتیبانی از رمزگذاری AV1 در سایر چیپست ها نیز ممکن است به دلیل مشکلات سازگاری باشد.

کدک فرمت H.264 در حال حاضر به طور گسترده مورد استفاده و پشتیبانی قرار گرفته است و این کدک تضمین می کند که فیلم ها به راحتی در دستگاه های مختلف قابل مشاهده هستند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که تراشه A17 Pro اپل که در مدل های آیفون 15 پرو استفاده می شود، از رمزگشایی AV1 پشتیبانی می کند اما از رمزگذاری با این کدک پشتیبانی نمی کند. احتمالاً گوگل می تواند پشتیبانی از رمزگذاری AV1 را در تراشه های Tensor آینده معرفی کند و برنامه دوربین خود را برای استفاده از این ویژگی به روز کند.

با این حال، تا زمانی که برنامه‌ها از رمزگذاری 60 فریم بر ثانیه 4K AV1 پشتیبانی نکنند، قابلیت منحصربه‌فرد تانسور G3 بیشتر به عنوان یک کنجکاوی فنی باقی خواهد ماند تا یک مزیت عملی برای کاربران.

بیشتر بخوانید:

  • پردازنده آیفون 16 موتور عصبی هوش مصنوعی قدرتمندتری دارد
  • امسال گوشی تاشو Google Pixel Fold 2 با پردازنده Tensor G4 ارائه می شود
  • مقایسه Galaxy S24 Ultra با Google Pixel 8 Pro; بررسی ارزش دو پرچمدار
  • بهترین گوشی های بازی تا 20 میلیون شات. [بهمن 1402]

نظر شما در مورد حمایت چیست؟ کشنده های G3 کدک جدید AV1 گوگل چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: گجت ها

پست Tensor G3 اولین تراشه تلفنی است که از رمزگذاری AV1 پشتیبانی می کند اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.