وابستگی متا به TSMC کاهش می یابد. تولید تراشه های جدید سامسونگ – بازیگرها

وابستگی متا به TSMC کاهش می یابد.  تولید تراشه های جدید سامسونگ – بازیگرها

وابستگی متا به TSMC کاهش می یابد. درباره تولید تراشه های جدید سامسونگ ابتدا در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

با مشارکت غول مستقر در منلو پارک با سامسونگ، وابستگی متا به TSMC برای تولید تراشه های مورد نیازش کاهش خواهد یافت.

متا به شدت روی هوش مصنوعی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری شده است. به این ترتیب، این شرکت به تراشه های پیشرفته نیاز دارد و تنها چند شرکت در جهان هستند که می توانند این تراشه ها را تولید کنند. TSMC یکی از تولید کنندگان پیشرو است، به همین دلیل است که همه شرکت های فناوری به سمت آن هجوم آورده اند، اما سامسونگ نیز جایگاهی برای خود در این بازار ایجاد کرده است و کاهش وابستگی متا به TSMC در راس برنامه های این شرکت قرار دارد.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • سامسونگ اولین تراشه 36 گیگابایتی HBM3E را معرفی کرد
  • Honor Magic 6 Pro با دوربین پریسکوپ 180 مگاپیکسلی در MWC 2024 معرفی شد
  • سیستم تصویربرداری PolarAce Techno در نمایشگاه MWC 2024 رونمایی می شود
  • لپ تاپ شفاف لنوو در نمایشگاه MWC 2024 معرفی می شود

کاهش وابستگی متا به TSMC

از آنجایی که شرکت ها دوست دارند برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود و کاهش هزینه های لجستیک به منابع دوگانه روی بیاورند، سامسونگ گزینه دوم ارزشمندی برای کسانی است که به دنبال کاهش وابستگی خود به یک شرکت واحد برای همه تراشه های خود هستند. این دقیقا همان نقشی است که متا می خواهد سامسونگ بازی کند.

سامسونگ گزینه خوبی برای شرکت هایی است که به جایگزینی برای TSMC نیاز دارند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اخیراً پس از یک دهه از کره جنوبی بازدید کرد. او با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد و در مورد طیف گسترده ای از موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو کرد. زاکربرگ وضعیت سامسونگ را به عنوان یک سازنده تراشه بزرگ برجسته کرد که کلید همکاری بین این دو شرکت بود.

tsmc samsung logo 800x278 1

طبق گزارش ها، مدیر عامل متا در مورد وابستگی روزافزون شرکتش به TSMC برای تراشه ها صحبت کرد و آن را به عنوان یک وضعیت “خارج از کنترل” توصیف کرد. یک مقام ارشد در دفتر رئیس جمهور به خبرنگاران محلی گفت که اظهارات زاکربرگ نشان می دهد که متا می خواهد ریسک خود را در شرایط ژئوپلیتیک فعلی متنوع کند و از سامسونگ بخواهد تا برخی از تراشه های هوش مصنوعی و XR خود را نیز تولید کند.

رئیس جمهور این کشور بر حمایت دولت از سرمایه گذاری های سامسونگ در تولید تراشه به ویژه ساخت بزرگترین خوشه نیمه هادی جهان در نزدیکی سئول تاکید کرد. این سیگنالی را به متا ارسال می کند که دولت این کشور از صنعت نیمه هادی خود حمایت می کند و شرکت هایی که مایل به کاهش وابستگی خود به TSMC هستند نه تنها در سامسونگ بلکه در دولت کره جنوبی شریکی مشتاق پیدا خواهند کرد.

زاکربرگ همچنین در جریان سفر خود به کره با لی جائه یونگ، رئیس سامسونگ الکترونیکس دیدار کرد. در حالی که هیچ سند رسمی ارائه نشده است، گزارش ها حاکی از آن است که بحث بین این دو می تواند شامل تولید تراشه های هوش مصنوعی نیز باشد.

بیشتر بخوانید:

  • سیستم تشخیص چهره متالنز از سنسور ISOCELL سامسونگ استفاده می کند
  • ششمین نسل از گوشی تاشو سامسونگ در ماه جولای معرفی می شود
  • سامسونگ احتمالا برخی از تراشه های نسل پنجم اسنپدراگون 8 را تولید خواهد کرد
  • ARM و سامسونگ برای تولید تراشه 2 نانومتری GAA همکاری می کنند

نظر شما در مورد کاهش وابستگی به متای TSMC چیست؟ ایده های خود را با ما در میان بگذارید اخبار فناوری از Tikrato دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

وابستگی متا به TSMC کاهش می یابد. درباره تولید تراشه های جدید سامسونگ ابتدا در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.