نسل چهارم تراشه اسنپدراگون ۸ مجهز به پردازنده گرافیکی با معماری جدید و پیشرفته – بازیگرها

نسل چهارم تراشه اسنپدراگون ۸ مجهز به پردازنده گرافیکی با معماری جدید و پیشرفته – بازیگرها

مقاله نسل چهارم تراشه اسنپدراگون 8 به پردازنده گرافیکی با معماری جدید و پیشرفته مجهز می شود اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 این دستگاه به یک پردازنده گرافیکی با معماری بهبود یافته مجهز خواهد شد. در این معماری از فناوری های جدید برای بهبود حافظه پنهان و ظرفیت استفاده می شود.

پردازنده موبایل بعدی کوالکام گفته می شود اسنپدراگون 8 نسل 4، در پایان سال جاری وارد بازار می شود. نزدیک بودن لحظه عرضه و همچنین تمایل کاربران به اطلاع هر چه بیشتر از مشخصات این محصول باعث انتشار شایعات مختلفی در این زمینه شده است. به تازگی افشاگری به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo اطلاعاتی درباره واحد پردازش گرافیکی (GPU) این تراشه منتشر کرده است که در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • جلسه محرمانه اپل با TSMC برای رزرو تولید تراشه 2 نانومتری
  • پردازنده هوش مصنوعی Trillium در کنفرانس Google I/O ارائه شد
  • با تحریم‌های جدید آمریکا، هواوی باید رویای پردازنده‌های اینتل و کوالکام را در سر داشته باشد
  • اولین تراشه های سه نانومتری اگزینوس سامسونگ به تولید انبوه نزدیک می شوند

مشخصات تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4

به گفته افشاگر معروف دنیای فناوری، Digital Chat Station، تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Generation 4 این دستگاه به پردازنده گرافیکی (GPU) با معماری جدید و فناوری ذخیره سازی و فشرده سازی مجهز خواهد شد. به گفته یک منبع اطلاعاتی از شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق)، نام معماری استفاده شده در این پردازنده Slice GPU یا sun.dtsi است.

این منبع اطلاعاتی بیان کرد که در معماری دادگاهGPU به چندین واحد فیزیکی مستقل به نام Slices تقسیم می شود و هر واحد خط لوله، کش و حافظه مخصوص به خود را دارد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

Digital Chat Station همچنین گفت که Qualcomm فناوری جدیدی را برای بهبود استفاده از GPU توسعه داده است که در نهایت منجر به عملکرد بهتر می شود. منبع اطلاعاتی شبکه اجتماعی X می گوید که این فناوری تطبیق موج پویا نام گرفته و کوالکام پتنت خود را در سال 2022 به ثبت رساند.

فناوری کوپلینگ موجک پویا به GPU اجازه می دهد تا وظایف را به طور موثرتری تقسیم و توزیع کند. در واقع GPU به کمک این فناوری حجم کار را به قسمت های مختلف درون خود اختصاص می دهد و سپس مناسب ترین را برای انجام آن کار انتخاب می کند. با وجود این فرآیند، GPU دائماً با ظرفیت بهینه خود کار می کند و عملکرد نرم تری ارائه می دهد.

علاوه بر این، هسته های سفارشی Oryon کوالکام انتظار می رود عملکرد قابل توجهی را ارائه دهند. گزارشی که در اوایل این ماه منتشر شد نشان داد که هسته های قدرتمند تراشه پرچمدار کوالکام با کلاک 4.2 گیگاهرتز به امتیاز 3000 در تست تک هسته ای و 10000 در تست چند هسته ای دست یافته اند.

تمام جزئیات تا کنون از قدرت و عملکرد بی نظیر آشکار شده است Qualcomm Snapdragon 8 Generation 4 گزارش. البته باید منتظر رقابت شدیدی بین این تراشه با Dimension 9400 مدیاتک و Exynos 2500 سامسونگ باشیم.

بیشتر بخوانید:

  • کوالکام تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس خود را با سریع ترین NPU لپ تاپ دنیا معرفی کرد
  • آیا تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500 سامسونگ با تراشه های اسنپدراگون برابری می کند؟
  • سامسونگ و کوالکام سرعت 5G را 20 درصد افزایش داده اند
  • پردازنده پرچمدار کوالکام با امتیاز بنچمارک بالا، رقیب سرسختی برای مدیاتک خواهد بود.
  • تراشه Dimension 9300 Plus مدیاتک با پشتیبانی از هوش مصنوعی Gemini گوگل معرفی شد

نظر کاربران بازیگرها در مورد چیپ کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: گجت ها

مقاله نسل چهارم تراشه اسنپدراگون 8 به پردازنده گرافیکی با معماری جدید و پیشرفته مجهز می شود اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.