گزارش: قابلیت های تجزیه و تحلیل داده های مدل های جدید Gemini به خوبی ادعای گوگل نیست – بازیگرها

گزارش: قابلیت های تجزیه و تحلیل داده های مدل های جدید Gemini به خوبی ادعای گوگل نیست – بازیگرها

این گزارش: قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌های مدل‌های جدید جمینی به آن خوبی نیست که گوگل ادعا می‌کند اولین بار در Tekrato – Living With Technology منتشر شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

مدل های پیشرفته هوش مصنوعی گوگل، Gemini 1.5 Pro و 1.5 Flash، به عنوان ابزارهایی با ظرفیت پردازش و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها ارائه شده است. گوگل ادعا می کند که این مدل ها می توانند کارهای پیچیده ای مانند خلاصه سازی اسناد بزرگ و جستجوی فیلم ها را انجام دهند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که مدل های جدید جمینی در واقع به آن اندازه که گوگل ادعا می کند کارآمد نیستند.تک کرانچ همانطور که گزارش شده است، دو مطالعه مختلف عملکرد این مدل ها را در پردازش داده های بزرگ، مانند کتاب های حجیمی مانند “جنگ و صلح” بررسی کرده اند. نتایج نشان می دهد که مدل های جمینی تنها به 40 تا 50 درصد سوالات مربوط به این داده ها را به درستی پاسخ داده اند.

به عنوان مثال، در آزمونی که بر اساس کتابی با 260000 کلمه ساخته شده است، مدل 1.5 Pro تنها در 46.7 درصد مواقع پاسخ درست را دریافت کرده است، در حالی که مدل Flash تنها در 20 درصد مواقع پاسخ درست را دریافت کرده است.


بیشتر بخوانید:

  • موتورولا و گوگل توافق کردند که Gemini را به گوشی‌های تاشو 2024 Razer اضافه کنند
  • گوگل مسنجر به هوش مصنوعی Gemini مجهز شد

مهارت های مدل های جدید جمینی; محدودیت های پنجره متنی

اصطلاح “پنجره متنی” به مقدار داده ای اشاره دارد که مدل می تواند قبل از تولید نتایج بررسی کند. مدل های جدید Gemini قادر به پردازش تا 2 میلیون توکن (تقریبا معادل 1.4 میلیون کلمه یا دو ساعت ویدیو) هستند. با این حال، در آزمایش‌ها مشخص شد که این مدل‌ها در درک و تجزیه و تحلیل داده‌های حجیم چندان موفق نیستند.

در یک آزمایش، محققان از مدل‌هایی خواستند تا به سؤالات درست و نادرست درباره کتاب‌های داستان انگلیسی پاسخ دهند. نتایج نشان داد که مدل ها در ارزیابی اطلاعات پنهان و ضمنی که برای خوانندگان انسانی واضح است، اما به صراحت در متن بیان نشده است، مشکل دارند.

مهارت های مدل های جدید جمینی;  محدودیت های پنجره متنی
مدل های جدید جمینی در درک محتوای پنهان مشکل دارند

قابلیت های جدید بررسی ویدیوی Gemini

در مطالعه دیگری، توانایی مدل فلش در تحلیل محتوای ویدیویی بررسی شد. این مدل هنگام پاسخ دادن به سوالات مربوط به تصاویر در مجموعه ای از ویدئوها عملکرد خوبی نداشت. به عنوان مثال، در آزمایشی که در آن مدل باید اعداد نوشته شده روی تصاویر را تشخیص می داد، دقت آن تنها 50 درصد بود.

واکنش ها به ادعاهای گوگل

اگرچه هیچ یک از این مطالعات از نظر علمی تأیید نشده است، اما نشان می دهد که گوگل در حال اغراق در توانایی های مدل های Gemini است. محققان بر این باورند که یکی از راه حل های مقابله با این ادعاهای نادرست، ایجاد معیارهای اندازه گیری دقیق تر و تأکید بیشتر بر ارزیابی های مستقل است.

به طور کلی، تکنولوژی هوش مصنوعی تولید با چالش هایی مواجه است و شرکت ها و سرمایه گذاران نسبت به محدودیت های آن ابراز نگرانی کرده اند. این موضوع نیاز به ارزیابی دقیق و واقعی تر از قابلیت های این مدل ها را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

  • گوگل قابلیت اسکرول بی نهایت را حذف کرد و به سیستم جستجوی صفحه به صفحه بازگشت
  • گوگل هوش مصنوعی Image 3 را برای مشترکین Gemini Advanced منتشر کرد
  • Google Translate بزرگترین به روز رسانی خود را دریافت کرد. پشتیبانی از 230 زبان با کمک هوش مصنوعی

این گزارش: قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌های مدل‌های جدید جمینی به آن خوبی نیست که گوگل ادعا می‌کند اولین بار در Tekrato – Living With Technology منتشر شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/