سفید کردن دندان؛ اندلرن ماندگاری آن را بررسی کنید

سفید کردن دندان؛  اندلرن ماندگاری آن را بررسی کنید

لبخند زدن با دندان های سفید روشن امروزه به یکی از معیارهای جذابیت و گزینه ای مهم برای ایجاد اعتماد به نفس در افراد تبدیل شده است. تجربه داشتن دندان های سفید یک تجربه از راه دور نیست، شما به راحتی می توانید با یکی از چندین روش اساسی در دندانپزشکی دندان های سفید روشنی داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که تجربه لبخندی جذاب با دندان های سفید به هیچ قیمتی امکان پذیر نیست، در قدم اول باید سلامت دندان های خود را در اولویت قرار دهید و دندان های طبیعی خود را حفظ کنید.
در اینجا یکی از ساده ترین راه های داشتن لبخندی زیبا با دندان های سفید در دندانپزشکی را به شما می گوییم، اگر تصمیم به انجام آن دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سفید کردن دندان چیست؟

سفید کردن دندان یکی از ساده ترین و سریع ترین روش های سفید کردن دندان در تکنولوژی دندانپزشکی است که به محبوب ترین روش نیز تبدیل شده است. هر دو روش سفید کردن، سفید کردن در مطب و سفید کردن در خانه، می توانند تغییر بزرگی در لبخند شما ایجاد کنند، اما به شرطی که بعد از انجام هر روش نکات مراقبتی را رعایت کنید.

همانطور که گفتیم سفید کردن یکی از محبوب ترین روش هاست که می توانید با استفاده از مواد مرغوب و برندهای درجه یک زردی و تغییر رنگ را از روی دندان های خود پاک کنید. مصرف غذاهای رنگی مانند قهوه و چای به مرور زمان رنگ دندان های شما را تغییر می دهد. بهداشت نامناسب دندان همراه با مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی باعث تیره شدن یا زرد شدن دندان ها می شود در این زمان فرد تصور می کند که با مسواک زدن بیشتر زردی را از بین می برد و شروع به ورزش می کند . برای سفید کردن دندان های خود مسواک بزنید یا از مواد دیگر استفاده کنید. این خطا به مرور زمان باعث آسیب به مینای دندان، آسیب به لثه و سایر مشکلات و عواقب سلامت دهان و دندان می شود.

بهترین تصمیم در این شرایط مراجعه به دندانپزشک و بررسی وضعیت دندان هاست تا قبل از هر اقدامی بهترین راه حل برای سفید شدن دندان ها و از بین بردن رنگدانه های نفوذ کرده در دندان ها با نظر پزشک انجام شود. . با مراجعه به دندانپزشک و انجام سفید کردن دندان که یک روش اولیه درمانی و پزشکی برای از بین بردن زشتی ها و رسیدن به نتیجه مطلوب است می توانید لبخندی زیبا را تجربه کنید.

با محلول سفید کننده دندان می توانید رنگدانه هایی که به دندان نفوذ کرده اند را به راحتی پاک کنید. در ادامه این مقاله به روش های سفید کردن و نکات مهمی که باید در مورد سفید کردن دندان ها بدانید می پردازیم.

با گذشت زمان و مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی مانند قهوه، چای و … رنگ دندان ها تغییر کرده و از درخشندگی اولیه آن کم می شود. در این شرایط، بلیچینگ به عنوان یک راه حل موثر و سریع می تواند به شما کمک کند تا لبخندی درخشان و زیبا به دست آورید.

روش های مختلف سفید کردن دندان ها و ماندگاری آنها

سفید کردن را می توان با دو روش انجام داد، در هر دو روش مراقبت و نگهداری اولیه باعث ماندگاری نتیجه سفیدی می شود.

سفید کردن در کلینیک یا مطب سفید کننده.

سفید کردن در خانه یا سفید کردن در خانه.

سفید کردن داخل کلینیک: در این روش دندانپزشک پس از جرم گیری کامل دندان ها، ابتدا پوسته های جمع شده در اطراف دندان ها و لثه ها را تمیز می کند تا با برداشتن آنها، نواحی از دندان هایی که زیر جرم بوده اند نیز سفید شوند. و براق پس از جرم گیری کامل، دندانپزشک از ژل پراکسید هیدروژن که غلظت بالایی دارد روی دندان ها استفاده می کند. در روش بلیچینگ در کلینیک یا مطب، ژل سفید کننده استفاده شده در تمام سطح دندان با نور لیزر فعال می شود و فرآیند حذف رنگدانه هایی که به دندان ها نفوذ کرده اند آغاز می شود.

سفید کردن در خانه: سفید کردن در خانه شامل یک کیت خانگی است. این کیت شامل سه سینی سفید کننده (قالبی برای سفید کردن دندان ها) و یک سرنگ برای یک فک می باشد. روش تهیه تری-سفیدینگ به این صورت است که پس از معاینه کامل دندان ها توسط دندانپزشک، بسته به سفید شدن دندان های هر فک، قالب کاملی از دندان های یک فک یا هر دو فک گرفته می شود. و برای ارسال الگو به آزمایشگاه ارسال می شود. پس از آماده شدن قالب دندان، دندانپزشک کیت سفید کننده خانگی را به همراه توضیحات لازم در مورد نحوه استفاده و مراقبت از دندان در اختیار شما قرار می دهد.

سفید کردن خانگی در مقابل سفید کردن در کلینیک: کدامیک بیشتر دوام می آورد؟

اگر بخواهیم بگوییم کدام روش سفید کننده ماندگاری بیشتری دارد باید گفت که انجام هر دو روش باعث افزایش مدت زمان سفید شدن و سفیدی دندان ها می شود. به این صورت که ابتدا سفید کردن را در مطب با مواد مخصوص با غلظت بالا و نور لیزر انجام دهید و سپس برای ماندگاری بیشتر در نتیجه تهیه کیت سفید کننده خانگی و انجام صحیح و منظم آن در منزل.

یکی از سوالات متداول افرادی که قصد سفید کردن دندان ها را دارند این است که مدت زمان سفید کردن دندان ها چقدر است و اگر دندان های خود را با این روش سفید کنند تا چه زمانی می توانند از نتیجه سفید کردن دندان ها لذت ببرند؟

سفید کردن یک روش دائمی برای سفید کردن دندان ها نیست، اما می توانید با رعایت دستورالعمل های دندانپزشک مدت زمان سفید کردن دندان ها را طولانی تر کنید. قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که نتیجه حاصل از سفید کردن دندان یعنی میزان سفید شدن دندان در همه افراد یکسان نیست و ممکن است این میزان و میزان سفیدی دندان بعد از سفید کردن دندان ها می تواند متغیر باشد، اما روند مراقبت از دندان ها و پیروی از دستورالعمل ها می تواند نتایج را طولانی تر کند.

اگر بخواهیم بگوییم سفیدی دندان چقدر طول می کشد باید گفت که بین 6 ماه تا یک یا دو سال متغیر است. پس از آن، اگر دندان های شما دوباره زرد و تغییر رنگ داد، می توانید یک یا دو روش سفید کردن دندان را تکرار کنید. یکی دیگر از عواملی که در ماندگاری سفید کردن دندان ها موثر است نوع دندان ها است و در این شرایط ماندگاری سفید کردن برای این افراد بیشتر خواهد بود که این مدت زمان بین 6 ماه تا دو سال می باشد.

تغذیه و عادات روزانه: چگونه بر طول مدت تغییر رنگ تأثیر می گذارد؟

پاسخ به سوال شما در مورد دائمی بودن یا نبودن سفیدی دندان و عوامل موثر در افزایش ماندگاری سفید کردن دندان…
افرادی که بهداشت دندانی ضعیفی دارند، اما می خواهند بدانند سفید کردن دندان ها چقدر طول می کشد، باید بدانند که مراقبت های بعد از سفید کردن دندان نقش مهمی در ماندگاری سفیدی دندان های آنها دارد. پیروی از دستورات پزشک، علاوه بر تداوم نتایج بلیچینگ، به نوعی عادات روتین موثر روزانه نیز تبدیل خواهد شد.

مراقبت های بعد از سفید کردن: چگونه دندان ها را سفید نگه داریم؟

1720849613 578 سفید کردن دندان؛ اندلرن ماندگاری آن را بررسی کنید

  • قبل از سفید کردن، لازم است از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید.
  • پس از سفید کردن دندان از کشیدن سیگار خودداری کنید، سیگار و قلیان باعث تیره شدن دندان ها می شود.
  • تا چند روز بعد از سفید کردن دندان از غذاهای رنگی استفاده نکنید زیرا در روزهای اول بعد از سفید کردن دندان حساسیت به رنگ دندان زیاد است.
  • مطمئن شوید که بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی های رنگی مانند قهوه، چای و نسکافه، دندان های خود را مسواک بزنید.
  • نخ دندان کشیدن منظم و اصولی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • پس از بلانچینگ مصرف آب، شیر، نان سفید، ماهی و ماکارونی رایگان است.

علاوه بر مصرف غذاهای رنگی، ماندگاری سفید شدن به موارد دیگری نیز بستگی دارد:

  • عادات بهداشت دهان و دندان
  • عوامل ژنتیکی
  • از سیگار کشیدن
  • سن
  • سبک زندگی و عادات روتین.

نتیجه گیری: سفید کردن دندان چقدر می تواند دوام داشته باشد؟

ماندگاری سفید کردن دندان ها به عوامل مختلفی از جمله روش سفید کردن، نوع مواد مورد استفاده، عادات غذایی و بهداشتی فرد و مراقبت های بعد از سفید کردن بستگی دارد. سفید کردن حرفه ای معمولا طولانی تر از سفید کردن در خانه طول می کشد، اما هر دو نیاز به توجه و مراقبت برای نتایج مطلوب دارند. با رعایت توصیه های بهداشتی و پرهیز از استفاده از رنگ هایی مانند قهوه، چای و سیگار می توان مدت زمان تغییر رنگ را افزایش داد. به طور کلی با رعایت توصیه های دندانپزشک و انجام ویزیت های منظم می توانید دندان های خود را برای چندین ماه یا حتی چندین سال سفید نگه دارید.

اگر شما هم دنبالش هستید سفید کردن دندان در شرق تهران (نارمک، رسالت و تهرانپارس) با Clínica Dental Verde تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید