Nvidia احتمالاً تولید کارت گرافیک محبوب RTX 3060 – Tekrato را متوقف می کند

Nvidia احتمالاً تولید کارت گرافیک محبوب RTX 3060 – Tekrato را متوقف می کند

مقاله ای که ممکن است انویدیا تولید کارت گرافیک محبوب RTX 3060 را متوقف کند اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

به نظر می رسد کارت گرافیکی که بسیاری از گیمرها را با Ray Tracing و گرافیک با وضوح بالا آشنا کرد، به پایان عمر خود می رسد. طبق یک شایعه جدید، انویدیا قصد دارد تولید کارت گرافیک بسیار محبوب RTX 3060 را متوقف کند. کارتی که همیشه یکی از بهترین ها در نظرسنجی های سخت افزاری Steam بوده است.این خبر از پستی در انجمن فناوری چینی Bobantang، انجمنی که به خاطر اخبار داخلی خود در صنعت سخت افزار شناخته شده است، می آید.

اگرچه این اطلاعات به صورت رسمی توسط انویدیا تایید نشده است، اما منبع این خبر را Board Channels می دانند که پیش از این پیش بینی های دقیقی در مورد توقف عرضه RTX 3060 Ti انجام داده بود.


بیشتر بخوانید:

  • تراشه اگزینوس 2500 برای گوشی پرچمدار گلکسی اس 25 تایید شد
  • بهترین هارد اکسترنال; راهنمای خرید SSD و HDD اکسترنال در بازار ایران

تولید کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 را متوقف کنید

بر اساس این پست، انویدیا شرکای سازنده خود را برای ثبت سفارشات نهایی RTX 3060 اعلام کرده است، البته این به معنای ناپدید شدن فوری این کارت نیست. موجودی موجود در انبارها و کانال‌های فروش به تدریج طی ماه‌های آینده تمام می‌شود و به بازیکنان آخرین فرصت برای به دست آوردن این کارت ارزشمند را می‌دهد.

کارت گرافیک RTX 3060 در فوریه 2021 راه اندازی شد، زمانی که قیمت کارت های گرافیک به دلیل استخراج ارزهای دیجیتال و کمبود تراشه افزایش یافته بود.

این کارت ابتدا تنها با 12 گیگابایت حافظه GDDR6 عرضه شد و بعدها نسخه ای با 8 گیگابایت حافظه نیز معرفی شد.

کارت گرافیک Nvidia RTX 3060
کارت گرافیک Nvidia RTX 3060

هر دو نسخه RTX 3060 تعادل خوبی بین قیمت و عملکرد داشتند. اگرچه خریداران اولیه با قیمت های بالایی مواجه بودند، اما این کارت به تدریج به گزینه ای مقرون به صرفه برای گیمرهایی تبدیل شد که به دنبال استفاده از معماری Ampere انویدیا بودند.

در حال حاضر، RTX 3060 با 5.71 درصد سهم بازار در صدر نظرسنجی های سخت افزاری Steam قرار دارد. این کارت نسبت به نسل قبلی خود، GTX 1660 Ti، بهبود عملکرد قابل توجهی را ارائه می دهد و بازی های 1080p را روان و حتی در 1440p با تنظیمات گرافیکی مناسب اجرا می کند. علاوه بر این، اضافه شدن ردیابی پرتو، اگرچه محدود است، اما جذابیت این کارت را افزایش می دهد.

اما با ورود سری جدید RTX 40 انویدیا، روند بازار در حال تغییر است. به عنوان جانشین RTX 3060، کارت RTX 4060 عملکرد بهتری را با قیمت مشابه ارائه می دهد.

در حالی که RTX 3060 احتمالا هنوز در بازار دست دوم موجود است، RTX 4060 گزینه جذاب تری برای خریداران جدید است.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین هارد 2024
  • بهترین هارد ssd برای لپ تاپ 2024
  • بهترین دستگاه ضبط DVD موجود در بازار.

منبع: گجت ها

مقاله ای که ممکن است انویدیا تولید کارت گرافیک محبوب RTX 3060 را متوقف کند اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.