معاون اول رئیس جمهور خواستار پیگیری وزارت علوم در حوزه هوش مصنوعی – بازیگرها شد

معاون اول رئیس جمهور خواستار پیگیری وزارت علوم در حوزه هوش مصنوعی – بازیگرها شد

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

صبح امروز جلسه روسای دانشگاه های کشور برگزار شد. در این مراسم محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور به فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی اشاره کرد و در خصوص برنامه های پیش رو توضیحاتی ارائه کرد.

چند روز پیش بود دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی وی با انتقاد از برنامه های کشور در زمینه استفاده از فناوری هوش مصنوعی اعلام کرد که کشور ما زیرساخت های لازم برای استفاده از آن را ندارد.

به گزارش پیوست، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران باید جزو بهترین و بزرگترین فناوری های نوظهور دنیا باشد، اقتصاد دیجیتال را هدف برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

وی با اشاره به موضوع مهاجرت نخبگان کشور تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا جوانان خود در حوزه فناوری پیشرفته در کشورمان فعالیت کنند و در حال حاضر در بین 30 نفر برتر دنیا در حوزه فناوری بالا تعداد زیادی از بین آنها “دانشجویان ما. حیف است، باید آنها را پس دهیم. باید اقتصاد دیجیتال را به طور جدی پیش ببریم و سهم تولید ناخالص داخلی را طبق برنامه هفتم توسعه قبل از پایان برنامه به حداقل 10 درصد برسانیم.”

وی افزود:

ما فریادهای حرفه ای و مهارت آموزی داده ایم اما متاسفانه وضعیت ما نامطلوب است. باید مکانیزمی را در نظر بگیریم و آن را درست کنیم. برنامه هفتم توسعه نیز وظیفه خوبی در این زمینه دارد: در پایان برنامه تا 40 درصد آموزش باید مهارت و حرفه ای باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بحث هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی یک موضوع جدی است

به گفته عارف، سازوکارهای منطقی و اطمینان بخش می تواند نخبگان را به کشور بازگرداند و به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی جدی است و در این مورد پیشنهادی را به معاونت علوم داده ام و از وزارت علوم نیز تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کند. “

بیشتر بخوانید:

  • راه اندازی اینترنت بدون فیلتر در کیش; داستان در مورد چیست؟
  • فضای مجازی قانونی می شود عزم دولت و مجلس

مقاله درخواست معاون اول رئیس جمهور از وزارت علوم برای پیگیری در حوزه هوش مصنوعی ابتدا در سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.