برخی از آیپدهای ۲۰۲۵ اپل با تراشه اختصاصی Wi-Fi – Tecrato عرضه می شوند

برخی از آیپدهای ۲۰۲۵ اپل با تراشه اختصاصی Wi-Fi – Tecrato عرضه می شوند

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

اپل چند سال پیش کار بر روی تراشه‌های Fiuji را آغاز کرد. اکنون گزارش های جدیدی منتشر شده است که نشان می دهد تراشه وای فای انحصاری اپل به زودی وارد بازار خواهد شد.

به گزارش دیجیاتو، یکی از منابع آشنا با زنجیره تامین اپل اعلام کرده است که برخی از آیپدهای 2025 اپل با تراشه اختصاصی وای فای عرضه خواهند شد. با این حال، باید در نظر داشت که تراشه های توسعه یافته توسط اپل می توانند پس از عرضه آیفون 16، یعنی در سال 2026، وارد بازار شوند.

مزیت چیپ اختصاصی وای فای چیست؟

همانطور که گفتیم غول فناوری آمریکایی کار روی این تراشه ها را چندی پیش یعنی در سال 2021 آغاز کرده است. هنوز مشخص نیست تراشه وای فای ثبت شده اپل چه ویژگی های مهمی دارد. اما هر چه که باشد، وابستگی غول فناوری به Broadcom، شرکتی که در حال حاضر تراشه های Wi-Fi مورد نیاز آن را تامین می کند، کاهش می دهد.

انتظار می‌رود آیفون SE اولین موردی باشد که تراشه وای‌فای اختصاصی اپل را دریافت می‌کند و در اوایل سال 2025 وارد بازار می‌شود. پس از آن، نوبت یکی از اعضای منتخب برای دریافت آیفون 17 است.

در حال حاضر، تراشه‌سازان آمریکایی کوالکام و برادکام بر بخش پردازنده‌های پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند تسلط دارند. اگر اپل بتواند تراشه Wi-Fi خود را تولید کند، بازار تراشه دستخوش یک انقلاب بزرگ خواهد شد. زیرا بخش مهمی از سفارشات هر دو تولید کننده کاهش می یابد.

علیرغم چالش های موجود در توسعه تراشه های اتصال بی سیم؛ این اقدام اپل می تواند سایر برندها را تشویق کند تا تراشه های خود را تولید کنند. این برند در اطلاعیه خود اعلام کرد که Wi-Fi 7 سرعتی تا 4 برابر سریعتر از Wi-Fi 6E ارائه می دهد. شایان ذکر است که سری آیفون 16 از این وای فای پشتیبانی می کند. اما به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این سرعت به روتر سازگار با وای فای ۷ نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

  • ظرفیت باتری گلکسی اس 25 فاش شد پیشرفتی دیده نشد
  • لیست قیمت گوشی امروز؛ گوشی های سامسونگ، شیائومی، آیفون و پوکو
  • پشتیبانی از نرم افزار Galaxy A16 Fayuj; 6 سال امنیت و به روز رسانی اندروید

مقاله برخی از آیپدهای 2025 اپل با تراشه اختصاصی Wi-Fi برای اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.