تلاش کوالکام برای خرید اینتل؛ حرکت جدید غول تراشه برای ورود به بازار رایانه های شخصی – بازیگرها

تلاش کوالکام برای خرید اینتل؛ حرکت جدید غول تراشه برای ورود به بازار رایانه های شخصی – بازیگرها

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

وال استریت ژورنال گزارش داد که کوالکام، غول فناوری تراشه موبایل، قصد دارد اینتل را بخرد. اگرچه این موضوع قطعی نشده است، اما همچنان وضعیت جنجالی اینتل را نشان می دهد.اینتل که سال ها با پردازنده های مبتنی بر معماری x86 پیشتاز بازار کامپیوترهای شخصی بود، اکنون با فشارهای اقتصادی و رقبای سرسخت تری مواجه است.

از سوی دیگر کوالکام بازار تراشه های موبایل با معماری Arm را در دست دارد و خرید اینتل نشان می دهد که این شرکت چقدر جاه طلب است. اطلاع رسانی کند دارندگان اندرویداگرچه این موضوع تایید نشده است، اما به نظر می رسد کوالکام قصد دارد بخش بزرگی از بازار تراشه های رایانه های شخصی را در اختیار بگیرد.

از موبایل تا کامپیوتر؛ کوالکام با خرید اینتل به دنبال گسترش قلمرو خود است

اگر این اتفاق بیفتد، کوالکام به یکی از بازیگران اصلی صنعت تراشه تبدیل خواهد شد. در حالی که کوالکام ورود مجدد خود به بازار لپ‌تاپ را در سال 2024 با تولید اسنپدراگون جشن می‌گیرد.

در ماه های اخیر، اینتل استراتژی خود را تغییر داد و 15 درصد از نیروی کار خود را برای کاهش هزینه ها اخراج کرد و پس از متحمل شدن ضرر 1.6 میلیارد دلاری، مجبور به اصلاحات گسترده شد.

به گفته مدیر عامل این شرکت، پت گلسینگر، این شرکت قصد دارد به تمرکز بر فعالیت های اصلی تولید تراشه خود ادامه دهد و بخش های غیر اصلی را ببندد.

اینتل که زمانی مزیت رقابتی قابل توجهی نسبت به رقبایی مانند AMD به دلیل توانایی خود در تولید تراشه های پیشرفته در داخل خود داشت، اکنون برای تراشه های جدید خود به شرکت تایوانی TSMC متکی است. این وابستگی ناشی از مشکلاتی است که اینتل در توسعه فناوری لیتوگرافی 18A (با فناوری 1.8 نانومتر) با آن مواجه شده است.

از سوی دیگر، AMD، رقیب سرشناس اینتل، سعی کرد با تکیه بر صنعت بازی های ویدیویی، جایگاه خود را تقویت کند. بسیاری از کنسول های بازی بزرگ مانند پلی استیشن و ایکس باکس اکنون از تراشه های این شرکت استفاده می کنند.

اینتل که پیش از این در این زمینه حرف اول را می زد، اکنون به دلیل مشکلات فراوان این جایگاه را از دست داده است. به عنوان مثال، مشکلات بی ثباتی در پردازنده های نسل 13 و 14 اینتل نیز به اعتماد گیمر آسیب رسانده است. این در حالی است که اینتل برای کاهش این مشکلات خدماتی مانند تمدید گارانتی یا به روز رسانی نرم افزار ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

  • سری آیفون 17 به نمایشگرهای پیشرفته تری نسبت به نسل های قبلی مجهز شده است
  • تماشا کنید: ویدیوی حذف آیفون 16 پرو جزئیات سخت افزاری را فاش می کند

محتوای تلاش کوالکام برای خرید اینتل؛ حرکت جدید غول تراشه برای ورود به بازار رایانه های شخصی اولین بار در وب سایت Tecrato: Living With Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.