وای فای ۷ چیست؟ هر آنچه باید در مورد ویژگی ها و مزایای Wi-Fi 7 بدانید – Techrato

وای فای ۷ چیست؟ هر آنچه باید در مورد ویژگی ها و مزایای Wi-Fi 7 بدانید – Techrato

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

در این مقاله به توضیح آن می پردازیم وای فای 7 چیست؟ و پس از بررسی تخصصی این نسل جدید فناوری وای فای، مزایا و معایب فعلی آن را مرور می کنیم.

در حال حاضر تعداد کمی از کاربران موفق به دسترسی به Wi-Fi 6 یا Wi-Fi 6E شده اند، اما نسخه جدیدتر Wi-Fi 7 نیز جدیدترین دستاورد و فناوری در این زمینه و در مقایسه با گذشته در دسترس است نسل‌ها، سرعت بالاتر، تاخیر کمتر و توانایی پشتیبانی از اتصالات بیشتر را دارد.

مطمئنا مدل اول مودم های وای فای 7 قیمت بسیار بالایی دارد، اما به مرور زمان گزینه های ارزان تری و دستگاه های بیشتری با ظرفیت پشتیبانی از این فناوری ارائه می شود، نمونه ای از آن در صورت تمایل سری آیفون 16 است برای آشنایی با آخرین نسخه وای فای، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در این مقاله به شما می گوییم وای فای 7 چیست، مزایای آن چیست و چه زمانی باید به وای فای 7 ارتقا دهید.

وای فای 7 چیست؟

نسل هفتم وای فای تغییرات مهمی نسبت به وای فای 6 و 6 ای دارد و توانایی ارائه سرعت 4 برابری را دارد. علاوه بر این، فناوری‌های هوشمند جدید در این نسخه استفاده شده است که باعث کاهش تاخیر، افزایش ظرفیت و بهبود پایداری و بهره‌وری شبکه می‌شود.

وای فای 7 چیست؟
وای فای 7 چیست؟

طبق استاندارد نامگذاری مرسوم، Wi-Fi 7 IEEE 802.11be است. در حالی که Wi-Fi 6 و 5 به ترتیب IEEE 802.11ax و IEEE 802.11ac بودند. مانند نسخه قبلی، Wi-Fi 7 دارای سازگاری با عقب است. اما برای استفاده حداکثری از مزایا وای فای 7 شما باید دستگاه های جدید سازگار با این فناوری داشته باشید. از جمله مودم، گوشی هوشمند، لپ تاپ و غیره. به همین دلیل یکی از معایب وای فای 7 دستگاه های جدیدتر و با قیمت بالاتر باید ارائه شوند.

مزایای Wi-Fi 7

پس از توضیح اینکه وای فای 7 چیست، در این قسمت به بررسی مزایای این فناوری می پردازیم. این نسخه از وای فای دارای سرعت بالاتر و قابلیت پشتیبانی از اتصالات بیشتر بوده و سرعت پایدارتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

وای فای 7 چیست؟

این مزایای Wi-Fi 7 این نسخه را برای بازی و انتقال ویدیوهای باکیفیت مناسب تر کرده است. علاوه بر این، امکان استفاده از Wi-Fi 7 برای برنامه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که نیاز به سرعت بالا و تاخیر کم دارند نیز وجود دارد. علاوه بر این، Wi-Fi 7 همچنین مشکل تداخل و تراکم شبکه را حل می‌کند و برای استفاده در مناطق متراکم مانند رویدادهای بزرگ و ساختمان‌های چند طبقه متراکم بهترین است.

مقایسه Wi-Fi 7 با Wi-Fi 6E

وای فای 7 چیست؟

شاید در این مرحله این سوال پیش بیاید: تفاوت Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 چیست؟ به خصوص با توجه به اینکه وای فای 7 از سه باند 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز نیز بهره می برد، در ادامه با ویژگی های وای فای 7 که این نسخه وای فای را از وای فای 6 ای متمایز می کند، آشنا می شوید.

کانال های گسترده تر

هر باند به چندین کانال تقسیم می شود. باند 2.4 گیگاهرتزی از 11 کانال 20 مگاهرتز تشکیل شده است، باند 5 گیگاهرتز نیز دارای 45 کانال است، اما این کانال ها به جای محدود شدن به 20 مگاهرتز، برای ایجاد کانال های 60 گیگاهرتز نیز قابل ترکیب هستند Wi-Fi 6E، این باندها می توانند تا 160 مگاهرتز بروند ویژگی های Wi-Fi 7 از کانال هایی با حداکثر عرض 320 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

برای درک بهتر، می توان این سیستم را با تعداد خطوط یک بزرگراه مقایسه کرد. یک جاده 6 لاین قطعاً از یک جاده تک خطی یا 3 خطه توانایی بیشتری برای مدیریت ترافیک دارد.

عملیات چند پیوندی (MLO)

یکی دیگر از ویژگی های مهم Wi-Fi 7، فناوری چند لینک است. استانداردهای قبلی Wi-Fi بین دو دستگاه در یک باند ارتباط برقرار می کنند. حتی یک مودم سه بانده 6E Wi-Fi دو دستگاه را در یک باند و یک کانال ثابت متصل می کند (مودم تصمیم می گیرد که آیا به باند 2.4، 5 یا 6 گیگاهرتز متصل شود).

وای فای 7 چیست؟

فناوری MLO می تواند چندین فرکانس را در قالب باندهای متعدد در یک اتصال واحد ترکیب کند. مودم Wi-Fi 7 می تواند با دستگاه Wi-Fi 7 در دو یا چند کانال با باندهای مختلف به طور همزمان ارتباط برقرار کند. این فناوری به کانال های وسیع تری اجازه می دهد تا داده های بیشتری را انتقال دهند.

البته سرعت همیشه تنها اولویت نیست، اما MLO پتانسیل بهبود بهره وری را فراهم می کند. مودم Wi-Fi 7 می تواند سیگنال را بر اساس تراکم و تداخل در بهترین کانال ارسال کند و تاخیر کم و اتصال پایدار را حفظ کند. MLO همچنین می تواند مشکل برد کوتاه باند 6 گیگاهرتز را حل کند تا اتصال اینترنت شما در حین حرکت در محیط حفظ شود.

QAM بالاتر

مدولاسیون QAM روشی برای ارسال و دریافت داده از طریق امواج فرکانس رادیویی است که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، اطلاعات بیشتری قابل انتقال است. دیگر خصوصیات وای فای 7 از 4K-QAM پشتیبانی می کند، در حالی که Wi-Fi 6 از 1024-QAM پشتیبانی می کند و Wi-Fi 5 به 256-QAM محدود شده است.

هر چه QAM بالاتر باشد، برد کمتر است و به سیگنال قوی تری نیاز دارید. بنابراین، جابجایی از 1024 QAM در Wi-Fi 6 نرخ انتقال داده را 25٪ در مقایسه با Wi-Fi 5 افزایش می دهد و Wi-Fi همچنین می تواند حداکثر عملکرد را تا 20٪ بهبود بخشد.

چه زمانی باید به وای فای 7 مهاجرت کنیم؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است. مودم ها و دستگاه های Wi-Fi 7 در اوایل سال 2023 عرضه شدند. البته تا زمانی که دستگاه های مجهز به این فناوری را نداشته باشید، متوجه مزایای Wi-Fi 7 نخواهید شد، اما این فناوری با عقب ماندگی سازگار است. به همین دلیل خرید سیستم های مجهز به وای فای 7 می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که قبلا تصمیم به ارتقای سیستم خود گرفته اند، به خصوص افرادی که قصد خرید سیستم های گران قیمت وای فای 6E را دارند.

یکی از معایب وای فای 7 سیستم های مش و مودم های Wi-Fi 7 مانند TP-Link BE800 و Amazon Eero Max 7 در حال حاضر گران هستند. البته مانند هر فناوری دیگری، Wi-Fi 7 هر روز در دسترس تر می شود و دستگاه های مقرون به صرفه تری عرضه می شوند.

علاوه بر این، بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های شرکت‌های مختلف، از جمله اپل، گوگل و سامسونگ، اکنون از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود بیش از 233 میلیون دستگاه Wi-Fi 7 در سال جاری عرضه شود.

خلاصه

با معرفی سری آیفون 16، فناوری وای فای 7 توجه بسیاری را به خود جلب کرد و به همین دلیل این مقاله را به این فناوری اختصاص می دهیم. در این مقاله توضیح می دهیم که Wi-Fi 7 چیست و چه مزایایی دارد. این نسل از وای فای دارای سرعت بالاتر، تاخیر کمتر، اتصال پایدارتر و توانایی مدیریت چندین دستگاه مختلف به طور همزمان است. البته برای استفاده از این فناوری نیاز به مودم و همچنین دستگاه سازگار است.

سوالات متداول

وای فای 7 چیست؟

وای فای 7 نسل هفتم وای فای است که تغییرات مهمی نسبت به وای فای 6 و 6 ای دارد و توانایی ارائه سرعت 4 برابری را دارد. طبق استاندارد نامگذاری مرسوم، Wi-Fi 7 IEEE 802.11be است.

مزایای Wi-Fi 7 چیست؟

از جمله مزایای Wi-Fi 7 می توان به سرعت بیشتر، تاخیر کمتر، توانایی پشتیبانی از اتصالات بیشتر و بهبود پایداری و بهره وری شبکه اشاره کرد.

تفاوت Wi-Fi 7 و Wi-Fi 6 چیست؟

از مهمترین مزایای این نسل نسبت به نسل قبل می توان به افزایش حداکثر سرعت، افزایش پهنای باند کانال و QAM اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

  • چگونه بفهمیم تلگرام هک شده است؟
  • چگونه بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • راه های جلوگیری از دزدی دریایی
  • چگونه یک رمز عبور قوی ایجاد کنیم

نظر شما در مورد وای فای 7 چیست؟ ? نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. تکراری و سایر کاربران برای اشتراک گذاری و اخبار فناوری با ما همراه باشید.

{“@context”: “https://schema.org”، “@type”: “FAQPage”، “mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”وای فای 7 چیست ؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”وای فای 7 هفتمین نسل از وای فای است که تغییرات مهمی نسبت به وای فای 6 و 6E داشته و قابلیت تأمین سرعت 4 برابر را دارد. طبق استاندارد نامگذاری متعارف، وای فای 7 همان IEEE 802.11be است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”وای فای 7 چه مزایایی دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”سرعت بیشتر، تأخیر کمتر، قابلیت پشتیبانی از کانکشن‌های بیشتر و ارتقای ثبات و بهره‌وری شبکه جزء مزایای وای فای 7 هستند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”وای فای 7 چه فرقی با وای فای 6 دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”مهم‌ترین مزایای این نسل نسبت به نسل قبل، ارتقای حداکثر سرعت، افزایش پهنای باند کانال و QAM است.”}}]}

وای فای 7 چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ویژگی ها و مزایای Wi-Fi 7 بدانید اولین بار در Tekrato – Living With Technology نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/