انتصاب اولین وزیر هوش مصنوعی در فرانسه؛ یک قدم دیگر در رهبری جهانی در هوش مصنوعی – بازیگرها

انتصاب اولین وزیر هوش مصنوعی در فرانسه؛ یک قدم دیگر در رهبری جهانی در هوش مصنوعی – بازیگرها

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

فرانسه در اقدامی جدید و راهبردی اولین وزیر هوش مصنوعی خود را معرفی کرد. این اقدام در راستای تلاش این کشور برای تبدیل شدن به یکی از پیشتازان جهان در زمینه هوش مصنوعی صورت گرفته است. کلارا چاپاز، مدیرعامل سابق استارت آپ دولتی La French Tech، به عنوان وزیر جدید هوش مصنوعی فرانسه منصوب شد.

اطلاع رسانی کند یورونیوزچاپاز در پستی در لینکدین اعلام کرد که مایل است به همکاری خود در زمینه مهم دیجیتال و هوش مصنوعی خوشحال است اکنون این امر مستقیماً به وزارت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه بستگی دارد.

کلارا چاپاز، اولین وزیر هوش مصنوعی کیست؟

کلارا چاپاز در طول مدیریت خود در La French Tech به دستاوردهای مهمی از جمله ایجاد توافقنامه برابری جنسیتی دست یافت. این قرارداد که تاکنون 700 استارتاپ امضا کرده اند، مقرر می دارد تا پایان سال 2025 حداقل 20 درصد از اعضای هیئت مدیره شرکت را زنان تشکیل دهند و مدیران شرکت ها آموزش های لازم را در زمینه مبارزه ببینند تبعیض و آزار جنسی

چاپاز قبلاً به عنوان مدیر تجاری برای وب سایت لباس های دست دوم لوکس Vestiaire Collective کار می کرد و تجربه راه اندازی یک بازار لباس دست دوم کودکان به نام لالایی را دارد. او اکنون 35 سال سن دارد و از مدرسه بازرگانی هاروارد فارغ التحصیل شده است.

با انتصاب چاپاز به عنوان اولین وزیر هوش مصنوعی، جاه طلبی های «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه برای تبدیل پاریس به یک مرکز جهانی هوش مصنوعی بار دیگر برملا شد. فرانسه که پیش از این مدل های هوش مصنوعی خود مانند Mistral AI و H را معرفی کرده بود، اکنون در تلاش است تا جایگاهی پیشرو در رقابت جهانی هوش مصنوعی به دست آورد. این کشور همچنین قرار است در فوریه آینده میزبان اجلاس بین المللی هوش مصنوعی باشد، رویدادی که قبلا در بریتانیا و سئول برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید:

  • پیام خداحافظی جعلی نیز متا سلبریتی ها را فریب داد. آیا می توان هوش مصنوعی را متوقف کرد؟
  • متا رسانه های روسیه را مسدود می کند. روسیه به دنبال تأثیرگذاری بر افکار عمومی است
  • متا با صداپیشگی جان سینا و جودی دنچ تجربه کاربری هوش مصنوعی را متحول می کند
  • متا: مدیر ارشد هوش مصنوعی: تسلا مستقل نیست. ایلان ماسک دروغ می گوید

موضوع انتصاب اولین وزیر هوش مصنوعی در فرانسه؛ قدم دیگری در رهبری جهانی هوش مصنوعی اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/