شکایت گوگل از اتحادیه اروپا: شرایط مایکروسافت برای استفاده از سرویس های ابری منصفانه نیست – بازیگرها

شکایت گوگل از اتحادیه اروپا: شرایط مایکروسافت برای استفاده از سرویس های ابری منصفانه نیست – بازیگرها

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

گوگل از شرایط مجوز ابر مایکروسافت برای استفاده از Windows Server در زیرساخت‌های ابری غیر Azure ناراضی است. این شرکت از مایکروسافت به نهادهای اتحادیه اروپا شکایت کرده و در حال پیگیری این موضوع است.

به گزارش theverge، شکایت گوگل از اتحادیه اروپا به قراردادهای ناعادلانه مایکروسافت برای خدمات ابری Azure مربوط می شود. گوگل که پس از مایکروسافت و آمازون سومین بازار خدمات ابری است، مدعی شده است که مایکروسافت شرایطی را ایجاد کرده است که استفاده از ویندوز سرور و محصولات آفیس را در زیرساخت های ابری غیر از Azure دشوار و گران می کند.

گوگل از مایکروسافت به اتحادیه اروپا شکایت کرد

آمیت زواری، معاون Google Cloud به خبرنگاران گفت که مایکروسافت مشتریان سرویس های ابری غیر از Azure را مجبور کرده است که برای ادامه استفاده از ویندوز سرور 400 درصد بیشتر بپردازند. همانطور که گفته شد، این افزایش هزینه شامل مشتریان خدمات Azure نمی شود.

جالب است بدانید که شرکت دیگری از مایکروسافت در این مورد شکایت کرده بود. این شرکت چند ماه پیش با گروهی که از ارائه دهندگان زیرساخت ابری اروپایی پشتیبانی می کند به توافق رسید. این گروه که به عنوان ارائه دهندگان خدمات زیرساخت ابری در اروپا (CISPE) شناخته می شود، پس از دستیابی به توافقی که به ارائه دهندگان ابری اروپایی اجازه می داد محصولات و خدمات مایکروسافت را در زیرساخت ابری محلی ارائه دهند، موافقت کرد که شکایت خود را در سال 2022 پس بگیرد. البته گوگل در این قرارداد حضور نداشت.

گوگل از مایکروسافت به اتحادیه اروپا شکایت کرد

CISPE همچنین در حال ایجاد یک نهاد مستقل به نام رصدخانه ابری اروپا (ECO) است که شامل مایکروسافت، ارائه دهندگان زیرساخت ابری در اروپا و انجمن های مشتریان اروپایی می شود. خدمات وب آمازون (AWS) در ماه ژوئیه از این قرارداد انتقاد کرد و گفت که مایکروسافت فقط امتیازات محدودی را به برخی از اعضای CISPE اعطا کرده است که نشان می دهد هیچ مانع فنی برای انجام کار درست برای همه مشتریان ابری وجود ندارد.

طبیعتا مایکروسافت از شکایت گوگل راضی نیست. رابین کخ، سخنگوی مایکروسافت در بیانیه ای به The Verge گفت: “مایکروسافت به طور دوستانه نگرانی های مشابهی را که توسط ارائه دهندگان ابری اروپایی مطرح شده بود حل کرده است؛ در حالی که گوگل امیدوار بود آنها به شکایت خود ادامه دهند. گوگل نتوانست شرکت های اروپایی را متقاعد کند و ما امیدواریم که نتواند. برای متقاعد کردن کمیسیون اروپا نیز.”

مایکروسافت نیز با مشکلات مشابه در بریتانیا دست و پنجه نرم می کند. قانون‌گذاران در حال بررسی رویه‌های مجوز ابری مایکروسافت و آمازون هستند. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده همچنین در حال بررسی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی توسط مایکروسافت، آمازون و گوگل و ارتباط آنها با خدمات ابری است.

بیشتر بخوانید:

  • مایکروسافت زیرساخت هوش مصنوعی خود را گسترش می دهد. سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلاری در مکزیک
  • Microsoft Fix Tool باگ های هوش مصنوعی + ویدیو را برطرف می کند
  • گوگل از اتهام انحصار در بازار تبلیغات آنلاین تبرئه شد

محتوای شکایت گوگل از اتحادیه اروپا: شرایط مایکروسافت برای استفاده از سرویس های ابری منصفانه نیست ابتدا در وب سایت بازیگرها – لایف با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/