مخالفت فرماندار کالیفرنیا با پدرخوانده های هوش مصنوعی; لایحه امنیت هوش مصنوعی وتو شد – بازیگرها

مخالفت فرماندار کالیفرنیا با پدرخوانده های هوش مصنوعی; لایحه امنیت هوش مصنوعی وتو شد – بازیگرها

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

مخالفت فرماندار کالیفرنیا با لایحه ایمنی هوش مصنوعی او معتقد است وجود چنین قانونی باعث می شود کاربران احساس امنیت کاذب کنند.

از زمانی که هوش مصنوعی شروع به استفاده کرد، بسیاری از کاربران و همچنین مقامات مرتبط خواستار قانونی برای کنترل این فناوری در حال ظهور شدند. در ابتدای سپتامبر سال جاری، قانونگذاران کالیفرنیا به لایحه هوش مصنوعی به نام SB 1047 رای مثبت دادند. اما گویا لایحه جدید هنوز نیامده، مخالفان زیادی پیدا کرده است.

فرماندار کالیفرنیا لایحه ایمنی هوش مصنوعی را وتو کرد

به گزارش Theverge، گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا به صراحت با این لایحه مخالفت کرده است. وی در پیام وتوی خود در این باره توضیح داد:

اگرچه SB 1047 خوش نیت است، اما در نظر نمی گیرد که آیا سیستم هوش مصنوعی در یک محیط پرخطر قرار دارد یا خیر. آیا این شامل تصمیم گیری های حیاتی با استفاده از داده های محرمانه است؟ در عوض، این لایحه استانداردهای سختگیرانه ای را حتی بر اساسی ترین کارکردها تحمیل می کند. من فکر نمی کنم این بهترین رویکرد برای محافظت از مردم در برابر تهدیدات واقعی این فناوری باشد.

مخالفت فرماندار کالیفرنیا با پدرخوانده های هوش مصنوعی; لایحه امنیت هوش مصنوعی وتو شد

نیوسام با ایجاد یک لایحه شفاف و قابل اجرا برای رسیدگی به سودجویان موافق است، اما معتقد است که لایحه هوش مصنوعی به این وظیفه نخواهد رسید. او همچنین معتقد است که برخی از مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی خطرناک‌تر از مدل مورد بحث در SB 1047 هستند. فرماندار کالیفرنیا معتقد است که وجود چنین لایحه‌ای تنها به کاربران احساس امنیت کاذب می‌دهد.

مدیر روابط عمومی متا در مورد وتوی نیوسام مصاحبه کرد و گفت: “خوشحالیم که فرماندار نیوسام SB1047 را وتو کرد. این لایحه نوآوری در هوش مصنوعی را خفه می کند، به رشد کسب و کار و ایجاد شغل آسیب می رساند و سنت طولانی حمایت از توسعه را تضعیف می کند. [فناوری‌های] شکستن متن باز ما از مقررات هوش مصنوعی حمایت می کنیم و متعهد به مشارکت با سیاست گذاران برای ترویج رویکردهای بهتر هستیم.»

سناتور اسکات وینر، نویسنده اصلی این لایحه، در پستی در X نوشت:

این وتو ما را با واقعیتی نگران کننده مواجه می کند. مقامات ایالات متحده هیچ گونه محدودیت الزام آور برای شرکت هایی که به دنبال ایجاد فناوری بسیار قدرتمند هستند اعمال نکرده اند.

اما این لایحه حامیانی نیز دارد که از مهم ترین آنها می توان به ایلان ماسک، موسس شرکت هوش مصنوعی xAI، پدرخوانده های هوش مصنوعی، جاشوا بنجیو و جفری هینتون اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

  • انویدیا برای تامین انرژی مراکز داده هوش مصنوعی به انرژی هسته ای نگاه می کند
  • تراشه های هوش مصنوعی هواوی برای به چالش کشیدن انویدیا وارد بازار شدند

محتوای مخالفت فرماندار کالیفرنیا با پدرخوانده های هوش مصنوعی; لایحه ایمنی هوش مصنوعی وتو شده برای اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/