Google به اشتراک گذاری مکان زنده مستقیماً از Android – Tekrato اجازه می دهد

Google به اشتراک گذاری مکان زنده مستقیماً از Android – Tekrato اجازه می دهد

گوگل قرار است امکان اشتراک گذاری مستقیم موقعیت مکانی زنده از اندروید فعال کردن این ویژگی فراتر از هر چیزی است که تا به حال استفاده کرده ایم.

یکی از توابع مفیدی که به لطف دستگاه ها و گوشی های هوشمند به آن دسترسی داریم، امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی در زمان واقعی است. در حال حاضر، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در گوشی‌های اندرویدی، از طریق اپلیکیشن Google Maps است. اما گوگل می خواهد این ویژگی را به سطح بالاتری برساند.

راهنمای خرید بازیگرها

به گزارش phonearena، گوگل کنترل های جدیدی را برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی در نظر گرفته است.

مکان زنده را مستقیماً از Android به اشتراک بگذارید

گوگل در حال کار بر روی قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد موقعیت مکانی خود را مستقیماً از طریق سیستم عامل اندروید با مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارند. به این ترتیب نیازی به استفاده از اپلیکیشن های مختلف مانند گوگل مپ نیست. با اضافه شدن کنترل‌های اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی جدید به سرویس‌های Google Play، کاربران می‌توانند به طور موقت موقعیت مکانی خود را مدیریت کنند و با یک ضربه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را خاموش کنند.

در جدیدترین آپدیت سرویس های گوگل پلی صفحه جدیدی در قسمت تنظیمات گوگل > قسمت همه سرویس ها معرفی شده است. این صفحه دارای برچسب Google Location Sharing است و دارای یک دکمه ساده است که به شما امکان می دهد اشتراک گذاری موقعیت مکانی را روشن یا خاموش کنید.

گزارش شده است که پس از فعال سازی این قابلیت، گزینه ای به کاربران ارائه می شود که به آن ها امکان کپی لینک موقعیت مکانی خود را در زمان واقعی می دهد. اگر این پیوند را کپی کنید، می توانید آن را برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید تا بتوانند موقعیت مکانی شما را در Google Maps پیدا کنند.

گوگل فهرستی را درست زیر تنظیمات اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی قرار داده است تا بتوانید دقیقاً ببینید چه کسی به موقعیت مکانی شما دسترسی دارد. این ویژگی برای حداکثر امنیت کاربر در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، کاربران اندروید با دریافت اعلان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده می‌دانند که موقعیت مکانی آنها ارسال شده است. با ضربه زدن روی این اعلان صفحه تنظیمات باز می شود که در آن می توانید دسترسی افرادی را که نمی خواهید حذف کنید.

به نظر می رسد که این قابلیت گوگل به صورت مرحله ای در حال عرضه است و هنوز برای تمامی کاربران اندروید منتشر نشده است.

به نظر من، امکان اشتراک گذاری مکان زنده می تواند تجربه کاربر را بسیار ایمن تر و آسان تر کند. اما نظر شما چیست؟ نظر خود را با بازیگرها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: