افزایش ارزش ۱۵۷ میلیارد OpenAI در بازار؛ سرمایه گذاری ۶٫۶ میلیارد یورویی – بازیگرها

افزایش ارزش ۱۵۷ میلیارد OpenAI در بازار؛ سرمایه گذاری ۶٫۶ میلیارد یورویی – بازیگرها

گزارش های جدید نشان می دهد که OpenAI موفق به جذب 6.6 میلیارد دلار بودجه شده است. ارزش بازار این استارت آپ تاکنون به 157 میلیارد رسیده است.

گزارشی چند هفته پیش منتشر شد که نشان می داد شرکت توسعه هوش مصنوعی ChatGPTقصد دارد تغییراتی در ساختار آن ایجاد کند. در واقع این شرکت به دنبال جذب سرمایه است و برای این کار باید ساختار خود را بازسازی کند. به گزارش openai، خالق دستیار هوش مصنوعی ChatGPT بالاخره به هدف خود دست یافت.

راهنمای خرید بازیگرها

OpenAI توانست 6.6 میلیارد سرمایه جذب کند

سرمایه گذاری 6.6 میلیارد دلاری باعث شده ارزش بازار OpenAI به 157 میلیارد دلار برسد. Thrive Capital دور جدید تامین مالی شرکت را رهبری می کند. این شرکت یک میلیارد از وجوه جمع آوری شده را کمک کرده است.

اگر OpenAI بتواند اهداف مالی خود را برآورده کند، Thrive Capital یک میلیارد دلار دیگر به بودجه شرکت اضافه خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، سودآوری یا سود محور بودن این شرکت، نیاز اصلی سرمایه گذاران جدید است. سرمایه گذاران اکنون با سقف 100 برابری مواجه هستند و اگر OpenAI ظرف دو سال سودآور نباشد، باید پول خود را برگردانند.

افزایش ارزش 157 میلیارد OpenAI در بازار؛ سرمایه گذاری 6.6 میلیاردی انجام شدافزایش ارزش 157 میلیارد OpenAI در بازار؛ سرمایه گذاری 6.6 میلیاردی انجام شد

افزایش قابل توجه ارزش بازار این شرکت نشان می دهد که فناوری نوظهور هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارد. سرمایه 6.6 میلیاردی اکنون به خالق ChatGPT اجازه می دهد تا با خیال راحت هوش مصنوعی شبیه انسان (AGI) خود را توسعه دهد.

در بیانیه این شرکت آمده است:

بودجه جدید به ما این امکان را می دهد که رهبری خود را در تحقیقات هوش مصنوعی دو برابر کنیم، ظرفیت محاسباتی را افزایش دهیم و به ایجاد ابزارهایی ادامه دهیم که به مردم در حل مشکلات دشوار کمک می کند. هدف ما این است که اطلاعات پیشرفته را به یک منبع در دسترس تبدیل کنیم.

OpenAI از سرمایه گذاران خود خواسته است که از شرکت های رقیب مانند Anthropic و xAI حمایت نکنند.

بیشتر بخوانید: