محبوب ترین چت بات در جهان; ChatGPT بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر هفتگی دارد – Tekrato

محبوب ترین چت بات در جهان; ChatGPT بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر هفتگی دارد – Tekrato

محبوب ترین ربات چت جهان، ChatGPT، اکنون بیش از 250 میلیون کاربر هفتگی دارد. این تعداد کاربر نشان دهنده دستاورد OpenAI است که در مدت زمان کوتاهی به دست آمده است.

به گزارش نیویورک تایمز، به لطف این چت بات، OpenAI تاکنون توانسته سرمایه ای به ارزش 6.6 میلیارد دلار به ارزش تقریبی 157 میلیارد دلار جذب کند. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرده است که هر هفته 250 میلیون نفر از این چت بات برای انجام کارهای مختلف از جمله خلاقیت و یادگیری علاوه بر افزایش بهره وری استفاده می کنند.

راهنمای خرید بازیگرها

محبوب ترین چت بات در جهان و سرمایه گذاری های بزرگ در OpenAI

گزارش آن ماه تعداد کاربران هفتگی محبوب ترین چت بات جهان را 200 میلیون نفر اعلام کرد که نشان می دهد در مدت زمان کوتاهی توانسته 50 میلیون کاربر را جذب کند. گزارش های داخلی نشان می دهد که کاربران ماهانه این سرویس تا ژوئن به 350 میلیون نفر رسیده است. با این حال، مشخص نیست که چه تعداد از این کاربران از نسخه رایگان و چه تعداد از نسخه پولی استفاده می کنند.

این دلیل افزایش شدید تعداد کاربران ممکن است به مسائل مختلفی مانند شروع سال تحصیلی جدید و استفاده از دانشجویان برای کارهای علمی و پژوهشی مربوط باشد. علاوه بر این، انتظار می رود با معرفی ChatGPT در سرویس های هوش مصنوعی اپل، تعداد کاربران افزایش یابد.

با تبدیل شدن به یک شرکت انتفاعی (معامله عمومی)، OpenAI توانست راه جدیدی برای کسب درآمد باز کند. وال استریت ژورنال گزارش داد OpenAI با جذب 6.6 میلیون سرمایه از سرمایه گذاران این شرکت به یکی از بزرگترین شرکت های هوش مصنوعی در جهان تبدیل شده است.

این میزان سرمایه گذاری یکی از پرخطرترین سرمایه گذاری های تاریخ است که OpenAI موفق به جذب آن شد و ارزش آن را تقریباً دو برابر کرد.

سرمایه گذاران از جمله Thrive Capital و Microsoft به دلیل تغییر هوش مصنوعی را باز کنید آنها از یک موسسه غیرانتفاعی گرفته تا یک شرکت تجاری علاقه مند به افزایش سرمایه گذاری خود در این استارت آپ هوش مصنوعی هستند.

شرکت های بزرگی مانند سافت بانک، انویدیا، فیدلیتی مدیریت و مایکروسافت نیز در این دور سرمایه گذاری شرکت کرده اند. با این حال، نام اپل در میان این سرمایه گذاران دیده نمی شوداگرچه مذاکراتی برای همکاری بین اپل و OpenAI انجام شده است، اما توافقی حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: