مهندس سابق گوگل: ابزار جستجوی OpenAI می تواند جایگزین Google – Tekrato شود

مهندس سابق گوگل: ابزار جستجوی OpenAI می تواند جایگزین Google – Tekrato شود

یک مهندس سابق گوگل گفت ابزار جستجوی OpenAI می تواند موقعیت سایر موتورهای جستجو را مختل کند. به گفته وی، با توسعه ابزارهای جستجو مانند SearchGPT مبتنی بر هوش مصنوعی، شرکت های بزرگی مانند گوگل با مشکل مواجه خواهند شد.

اگر اخبار گوگل را دنبال کرده باشید، می‌دانید که این شرکت اخیراً به دلیل اقدامات ضدتراست در دادگاهی در ایالات متحده شکایت کرده است. قاضی مهتا، یکی از قضات این پرونده، رسما گوگل را به تلاش برای حفظ انحصار در بازار متهم کرد.

راهنمای خرید بازیگرها

ابزار جستجوی OpenAI؛ چالش جدید موتورهای جستجو مانند گوگل

اطلاع رسانی کند ناظرابزارهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند جستجوی GPT و Perplexity به عنوان چالش های اصلی برای گوگل مطرح شده است. به گفته برخی کارشناسان، ابزارهای جستجوی OpenAI اگرچه هنوز بالغ نشده اند، اما پتانسیل جایگزینی برای جستجوی گوگل را دارند.

مهندس سابق گوگل آرویند جین خاطرنشان می کند که این شرکت در حال حاضر بر روی کسب درآمد (یعنی تبلیغات) تمرکز دارد و به تاثیر منفی آن بر تجربه کاربر توجهی نمی کند و رقبا می توانند از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

در همین حال، مایکروسافت نیز در تلاش است تا با موتور جستجوی بینگ، جایگاهی در بازار به دست آورد. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت نیز به رقابت ناعادلانه گوگل در یک پرونده ضد تراست مشابه اشاره کرد و اظهار داشت که مایکروسافت نیز مایل است میلیاردها دلار برای بستن قرارداد و خلاص شدن از شر گوگل هزینه کند.

مهندس سابق گوگل: ابزار جستجوی OpenAI می تواند جایگزین گوگل شودمهندس سابق گوگل: ابزار جستجوی OpenAI می تواند جایگزین گوگل شود
بر اساس گزارش‌های اخیر، گوگل سالانه ۲۶ میلیارد دلار به این شرکت پرداخت می‌کند تا به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های اپل زنده بماند.

مایکروسافت همچنین به اپل پیشنهاد استفاده رایگان از بینگ را داده است، اما به نظر می رسد که اپل قصد دارد به همکاری با گوگل ادامه دهد. زیرا از دید اپل، عملکرد ضعیف مالی و کیفیت پایین جستجو در بینگ پاسخگوی نیازهای این شرکت نیست.

با این حال، آرویند جین معتقد است که موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند SearchGPT، هنوز در ارائه نتایج دقیق و مبتنی بر استناد قوی نیستند و این می‌تواند مانعی برای پذیرش جریان اصلی آنها باشد. وی همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به تولید اطلاعات نادرست و پاسخ های اشتباه توسط این مدل های هوش مصنوعی، کاربران را نسبت به اعتماد به این ابزارها محتاط کرد.

بیشتر بخوانید: