۶ بازیگر معروف ایرانی که ام اس دارند!

۶ بازیگر معروف ایرانی که ام اس دارند!

به گزارش صبح امروز، ام اس نام کوتاه یک بیماری التهابی است که سلول های عصبی مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث اختلال در عملکرد قسمت های مختلف بدن می شود.

آتنا فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان یکی از چهره هایی است که چند سالی است از بیماری ام اس رنج می برد و با این بیماری دست و پنجه نرم می کند.

اولین علائم این بیماری در سال 1373 زمانی که در سریال شمعدونی بازی می کرد ظاهر شد و وقتی به پزشک مراجعه کرد متوجه شد که به ام اس مبتلا است و بعد از یک سال تحت درمان قرار گرفت و اینها را بهتر انجام می دهد. روز .

بهناز جعفری

بهناز جعفری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان یکی دیگر از هنرمندانی است که به بیماری ام اس مبتلا شده است.

این بازیگر کشورمان در سال 93 برای اولین بار با علائم اولیه ام اس در سیستم عصبی و گردن مواجه شد و افت شدید جسمانی و از دست دادن قدرت حرکتی باعث شد که تحت نظر پزشکان قرار گیرد و خوشبختانه با افزایش اطلاعات و تکمیل در روند درمان، او توانست به یک بیماری کنترل شده مبتلا شود.

او این بیماری را لطف خداوند در زندگی خود می داند که باعث شده بیشتر به زندگی و خودش توجه کند.

بهناز جعفری با کنترل بیماری توانست در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کند و فیلم کوسه به کارگردانی علی عطشانی جدیدترین اثر سینمایی اوست.

امیرمهدی جوله

امیرمهدی ژوله نویسنده و بازیگر کشورمان یکی دیگر از چهره های مبتلا به ام اس است.

این هنرمند کشورمان در سال 94 بود که از ابتلای خود به بیماری ام اس خبر داد و گفت نزدیک به 10 سال است که به این بیماری مبتلا هستم و قرار بود در برنامه خندوانه ای باشد که به عنوان یک ام اس موفق با او صحبت کرد. صبور بود اما ترجیح داد در قالب یک استندآپ کمدی به این موضوع اشاره کند.

خوشبختانه امیرمهدی ژله توانست بر این بیماری غلبه کند و اخیرا در فیلم «ملاقات با جادوگر» به ایفای نقش پرداخت و «خوب بد جلف 3» را نوشت.

ماندانا سوری

ماندانا سوری بازیگری که با بازی در سریال قهوه تلخ و ایفای نقش قیصرالسلطنه شناخته می شود، دیگر بازیگری است که به بیماری ام اس مبتلا شده است.

این هنرمند کشورمان در سال 96 با انتشار پستی در اینستاگرامش از ابتلای خود به این بیماری خبر داد و نوشت:

یکی از روزهای پاییز سال 1367 مهمان ناخوانده ای پیش من آمد. اولش به دیدنش مشکوک بودم و خیلی ناراحت شدم، اما چون ما آدم ها به همه چیز عادت کردیم، کم کم با او دوست شدم، البته در یک زمینه خاص و یک جورهایی به او عادت کردم. ….

الان 9 سال است که این مهمان ناخوانده لحظه به لحظه با من همگام شده است … نه زیاد با من قاطی می شود و نه زیاد به او وابسته می شوم … الان یک بحث و نتیجه این شد …. اما خوشحالم چون از وقتی که اومده از من آدم عاقل تر و عمیق تری ساخته.

خوب و بد را تشخیص دهم و از چیزهای خوب بیشتر لذت ببرم و مسائل ساده بی اهمیت را نادیده بگیرم و از همه مهمتر عاشقانه خودم را دوست داشته باشم … پس باز هم ممنونم چون بعد از تشخیص این موضوع واقعاً به این موضوع ایمان داشتم. از هر اتفاق ناخوشایندی می توان نتیجه ای خوشایند گرفت و از آن لذت برد…

سیاوش حکمت

سیاوش حکمت شعار بازیگر فیلم «بچه های بد» دیگر بازیگری است که به بیماری ام اس مبتلا شده است.

این بازیگر کشورمان از سال 79 به بیماری ام اس مبتلا شده است و این بیماری بر اندام های حرکتی سیاوش حکمت تاثیر زیادی گذاشته و باعث بستری شدن وی در بیمارستان و خانه نشینی وی شده و سال هاست که این بازیگر جوان را تحت تاثیر قرار داده است.

نادر مشایخی

نادر مشایخی نوازنده سرشناس کشورمان و فرزند زنده یاد جمشید مشایخی یکی دیگر از هنرمندانی است که به بیماری ام اس مبتلا شده است.

این هنرمند کشورمان در سال 96 مهمان برنامه خندوانه شد و ورود او با عصا باعث تعجب رامبد جوان شد و این هنرمند کشورمان در این برنامه اعلام کرد 35 سال است که به بیماری ام اس مبتلا شده است.

منبع: نمناک