فیلم ایرانی پدران را تقدیم می کنیم; داستان و بازیگران را مرور کنید.

فیلم ایرانی پدران را تقدیم می کنیم; داستان و بازیگران را مرور کنید.

فیلم پدران اثری در ژانر درام به کارگردانی سالم سلواتی است که در زمستان 1402 اکران شد و بازیگرانی چون هدایت هاشمی و علیرضا صنیع فر در این فیلم نقش آفرینی کرده اند و داستانی از انتقام را به تصویر کشیده اند.

پدران فیلمی ایرانی به کارگردانی سالم سلواتی و نویسندگی محمدرضا گوهری است. سلواتی کارگردان سنندجی است که پیش از این با فیلم زمستان آخر در جشنواره های بسیاری شرکت کرده و به شهرت جهانی دست یافته است. ژانر فیلم پدران درام است و اولین بار در جشنواره فیلم فجر در سال 1397 در بخش نگاه نو به نمایش درآمد. در این فیلم دیدنی به تهیه کنندگی شهرام مسلخی بازیگرانی چون علیرضا ثانی فر، هدایت هاشمی و گلاره عباسی حضور داشتند. با وجود اینکه این اثر در سال 1377 ساخته شد، فیلم پدران در 25 بهمن 1402 در سینماها اکران شد.این فیلم با استقبال نسبتا خوبی از سوی منتقدان و بینندگان مواجه شد.

موضوع این مقاله بازیگرها، معرفی فیلم پدرس است. اثری دیدنی که جزو بهترین فیلم های ایرانی درباره پدر است. پس با ما همراه باشید تا داستان و بازیگران فیلم را بشناسید و در نهایت نگاهی اجمالی به نظرات منتقدان و نمرات فیلم پدران داشته باشید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم پدر و مادر

درباره فیلم «پدران» این گونه می گویند: تقابل دو نسل می تواند حادثه ساز شود. اما اگر بخواهیم صادق باشیم، این فیلم در واقع نگاهی تازه به مضمون انتقام دارد. انتقام یکی از آشنایان که نان و نمک خورد. داستان فیلم «پدران» با تصادفی مرگبار در یکی از جاده های متروکه همدان آغاز می شود. دو سرنشین جوان به بیمارستان منتقل می شوند که یکی از آنها به نام مانی جان خود را از دست می دهد و دیگری به نام سینا به شدت مجروح شده و چیزی از روز حادثه به یاد نمی آورد. اثر داروها در خون مرد جوان زنده مانده و مقداری از مواد مخدر در جیب وی کشف شد. پلیس گمان می کند که این مرد جوان پشت فرمان بوده و مسئول این تصادف است.

حالا داستان پدر و مادر این دو دوست روایت می شود. پدر مانی تهدید به انتقام می‌کند و پدر سینا به دنبال کشف حقیقت می‌شود تا بفهمد واقعاً آن روز چه اتفاقی افتاده است.

بازیگران فیلم پدر و مادر.

در فیلم پدران شاهد نقش آفرینی چند بازیگر سرشناس سینمای ایران و بسیاری از بازیگران مستعد و ناشناخته هستیم که در این بخش با آنها آشنا می شویم.

علیرضا صنیع فر

بازیگران فیلم پدر و مادر.

علیرضا ثانی فر، بازیگر، نویسنده و صداپیشه ایرانی در ۱ فروردین ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. او بازیگری را از 13 سالگی با فیلم «مرگ گرگ ها» (1364) آغاز کرد و دو سال بعد در فیلم «به دام افتاده» ظاهر شد. پس از آن 12 سال دیگر در فیلم ها دیده نشد تا اینکه در سال 1378 با فیلم شراره فعالیت سینمایی خود را از سر گرفت. آقای صنیع فر اخیرا در فیلم نوبودنت (1401) به کارگردانی کاوه سجاد حسینی بازی کرده است. وی تاکنون در 6 سریال تلویزیونی و 5 سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر حضور داشته است. نگارش فیلم درست مثل یک پل، انیمیشن پایزی گرم و نگارش فیلمنامه فیلم قطب نما از دیگر فعالیت های آن در کنار بازیگری است. علیرضا ثانی فر برای بازی در فیلم حاشیه نویسی برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در سال ۱۳۹۶ شد.

همچنین بخوانید:

هدایت هاشمی

تاریخ اکران فیلم پدران بازیگران فیلم پدران.

هدایت هاشمی با نام کامل سید هدایت الله هاشمی تیرتاجی بازیگر ایرانی است که در ۲۶ اسفند ۱۳۵۷ در شهر سبزوار به دنیا آمد. وی دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی است و فعالیت خود را در تئاتر از سال 1377 آغاز کرد. هاشمی در سال 1380 وارد تلویزیون شد و در سال 1392 با بازی در نقش اوس موسی در سریال پایتخت 3 به شهرت رسید و اخیراً او را در سریال نجلا 2 (1401) دیده ایم. ) و سری Trevor (1402). ورود او به سینما نیز با فیلم یک بوس چوچولو در سال 1384 بود و بعدها در آثاری چون یه حبه خند (1390)، فیلم محمد رسول الله (1393) و فیلم قلب رقه (1402) ظاهر شد. در فهرست افتخارات، آقای هاشمی برای بازی در فیلم لطفا مزاحم نشوید، دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

گلاره عباسی

ژانر فیلم مادر.

گلاره عباسی هنرمند فعال ایرانی متولد 8 تیر 1362 در تهران است. وی فارغ التحصیل دانشکده هنر و معماری بود و سپس در کارگاه های آزاد بازیگری امین تارخ شرکت کرد. خانم عباسی امروزه به عنوان بازیگر، کارگردان، نویسنده، صداپیشه و موسس بنیاد سوئینا شناخته می شود. این بنیاد برای بهره مندی نابینایان از محصولات فرهنگی و آثار سینمایی فعالیت می کند. گلاره عباسی بازیگری را از سال 1380 با فیلم نگین آغاز کرد و در این مدت در ژانرهای مختلف از جمله فیلم شیار 143 (1392)، فیلم آق باز (1402) و فیلم بی بادان (1402) به ایفای نقش پرداخته است. ).

حضور او در تلویزیون نیز با سریال چشم بد (85-1382) بود و آخرین بار او را در سریال برادر (1395) دیدیم. خانم عباسی در شبکه تلویزیونی داخلی نیز فعالیت دارد و در آثاری چون سریال دراکولا (1400) و سریال بازیگر (1402) به ایفای نقش پرداخته است.

مهشید ناصری

نقد و بررسی فیلم ایرانی پدران

مهشید ناصری بازیگر سینمای ایران در 26 آبان 1367 در شهر سبزوار به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و همسر هدایت هاشمی بازیگر ایرانی است. خانم ناصری عمدتاً به تئاتر اختصاص دارد، البته او را در تلویزیون در سریال تلویزیونی “زوج یا عجیب” (2018) و حضور در برنامه کودک در کنار همسر و پسرش و بعدها دوبله کارتون در آن برنامه دیده ایم. با استقبال عموم مردم و کاربران فضای مجازی. مهشید ناصری تاکنون در دو فیلم متولد (1393) و فیلم پدران به عنوان بازیگر حضور داشته است.

در لیست زیر اسامی و نقش بقیه بازیگران فیلم پدران را می خوانیم:

  • کیوان پارمر
  • مهدکودک مولایی
  • قولی شایسته
  • سارینا ترقی
  • یوسف یزدانی
  • مرتضی خانجانی
  • دیوانه تحصیل کرده
  • سعید پورشبانی
  • سعید باغبان
  • طالب عبداللهی
  • صالحه اسدی
  • نفس سیدا

نقد و بررسی فیلم پدر و مادر

فیلم پدران اثری در ژانر دراماتیک است و موسسه فیلم بهاران پخش آن در سینماها را بر عهده داشت. این فیلم در 25 بهمن 1402 اکران شد و در نهایت با فروشی معادل 177 میلیون تومان به کار خود پایان داد. این فیلم نیز مانند هر فیلم دیگری نقدهای مثبت و منفی داشته است.

نقد فیلم

فرم و تاریخچه سینمایی.

فیلم «پدران» برای روایت داستان خود به همدان آمده و تنوع جغرافیایی را برای سینمای ایران به ارمغان آورده است. سرعت فیلم بسیار آرام است و داستانی ساده را روایت می کند: داستان دو پدر و مادر که با تصادف فرزندانشان شروع می شود و سپس به بن بست می رسد. فرم ساده فیلم نشان دهنده تلاش کارگردان برای ارائه فرمی است که بیان آن آسان باشد. خوشبختانه سالم سالواتی موفق به کارگردانی این فیلم شد و این فرم ساده ترفند خامی نیست، بلکه در ترکیب با مضمون شکل گرفته است.

برخی از منتقدان بر این باورند که مضمون فیلم برای یک اثر کوتاه مناسب است و سالواتی به زور آن را به اندازه یک فیلم 100 دقیقه ای کشیده است. در این میان نویسنده سعی کرد با خلق داستان ها و شخصیت های فرعی داستان را بچرخاند و تماشاگر را با خود همراه کند اما در نهایت موفق نشد. اما نباید از جنبه مثبت فیلمنامه غافل شد: این فیلم تنها به نمایش بدبختی اکتفا نمی کند، داستانش را ناتمام نمی گذارد و خوشبختانه فیلمنامه منسجمی دارد.

همچنین بخوانید:

بازیگران سینما

فیلم «پدران» اثری مستقل ساخته شده در شهر است و داستان بسیار ساده، بازیگران و محل فیلمبرداری آن حکایت از فیلمی خوش ساخت و کم هزینه دارد.

در فیلم پدران همانطور که از نامش پیداست داستان حول محور دو پدر می چرخد ​​و مادران نقش کوچکی در داستان دارند. بازی دو بازیگر اصلی هدایت هاشمی و علیرضا صنیع فر در یک سطح است و گمان می رود هر دو می توانستند بازی بهتری ارائه دهند. در این میان، برخی از منتقدان معتقدند که بازی دو مادر بهتر است و به پوشاندن نقاط ضعف بازی دو پدر کمک کرد. اما برخی دیگر معتقدند بازی بازیگران زن سریال چندان تکان دهنده نیست و می توانست خیلی بهتر از این باشد.

در نهایت، فیلم «پدران» نشان دهنده یک پسرفت برای کارگردان «آخرین زمستان» است. داستان کشش کافی ندارد، بازی باید بهتر می‌شد، لوکیشن‌ها و جلوه‌های بصری فیلم بسیار ساده است و در نهایت فیلم جذابیت چندانی برای مخاطب ندارد.

حرف آخر

ارائه فیلم پدر و مادر

در این مقاله بازیگرها با نقد و بررسی فیلم ایرانی پدران همراه شما بودیم. داستان فیلم را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و در نهایت به بررسی کوتاهی از فیلم پرداختیم. نظر شما درباره فیلم ایرانی پدران چیست؟ به نظر شما نقطه اوج داستان کجاست؟ کدام بازیگر را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات خود را از طریق بخش “نظر شما” با ما در میان بگذارید.

انتخاب شده توسط کاربران