باز کردن قفل بوت لودر گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۵ متوقف می شود – بازیگرها

باز کردن قفل بوت لودر گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۵ متوقف می شود – بازیگرها

شیائومی قصد دارد تغییرات عمده ای در ویژگی باز کردن قفل بوت لودر گوشی هوشمند خود ایجاد کند که بدون شک بر قابلیت های شخصی سازی دستگاه ها تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

به گزارش gizmochina، یکی از افشاگران در زمینه فناوری گفت که شیائومی به دنبال آن است که قفل بوت لودر را برای کاربران جهانی متوقف کند.

راهنمای خرید بازیگرها

آنلاک بوت لودر چیست و برای چیست؟

بوت لودر ابزاری کلیدی در گوشی های هوشمند است که به کاربر کنترل بیشتری بر دستگاه خود می دهد و می تواند کارهایی مانند نصب کاستوم رام، روت و تست نسخه های جدید سیستم عامل را انجام دهد.

این ویژگی یکی از ویژگی های خوب گوشی های شیائومی است و به کاربران این امکان را می دهد که سیستم عامل گوشی خود را بر اساس سلیقه و نیاز خود تغییر دهند. اما اکنون با اجرای این تصمیم، بسیاری از کاربران در سراسر جهان محدود خواهند شد.

باز کردن قفل بوت لودر گوشی های شیائومی در سال 2025 متوقف می شودباز کردن قفل بوت لودر گوشی های شیائومی در سال 2025 متوقف می شود

به گفته برخی از تحلیلگران، این تصمیم شیائومی را می توان به دلایل امنیتی و با هدف هماهنگی بیشتر با قوانین سختگیرانه چین در خصوص حفاظت از اطلاعات کاربران و امنیت دستگاه نسبت داد. به خصوص که قبلاً شیائومی محدودیت هایی را برای باز کردن قفل بوت لودر در بازار چین اعمال کرده بود.

گفته می شود این تغییرات با انتشار نسخه جدید HyperOS 2.0 و با سری 15 گوشی های شیائومی اعمال می شود.

البته این خبر هنوز به طور رسمی توسط شیائومی تایید نشده است و بسیاری انتظار دارند که شیائومی این تصمیم را اجرا نکند; اما اگر این تغییرات اعمال شوند، قطعا تاثیر گسترده ای بر اکوسیستم اندروید و جامعه کاربران شیائومی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: