سازمان ملل می گوید اپلیکیشن تلگرام میزبان «بازارهای سیاه» باندهای جنایتکار – بازیگرها است

سازمان ملل می گوید اپلیکیشن تلگرام میزبان «بازارهای سیاه» باندهای جنایتکار – بازیگرها است

سازمان ملل متحد اپلیکیشن تلگرام را معادل بازارهای زیرزمینی اعلام کرد و گفت: این پلتفرم به بستری برای فعالیت های مجرمانه تبدیل شده است.

به گزارش رویترز، بسیاری از باندهای جنایتکار مستقر در جنوب شرقی آسیا از این پلت فرم برای پیشبرد اهداف جنایتکارانه خود استفاده می کنند. گزارش ها نشان می دهد که این پیک ها نقش مهمی در تسهیل و تغییر شکل فعالیت های مجرمانه داشتند.

راهنمای خرید بازیگرها

دولت فرانسه با متهم کردن پاول دوروف به ایجاد بستر مناسب برای چنین فعالیت‌هایی، اقدامات قانونی را آغاز کرده است.

تلگرام میزبان بازارهای زیرزمینی و بستری مناسب برای جرایم سایبری در جنوب شرق آسیا است

گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) نشان می دهد که اطلاعات هک شده از جمله داده های کارت اعتباری و رمز عبور به راحتی در کانال های این پلتفرم فروخته می شود. همچنین گفته می شود که تلگرام ابزارهایی برای جرایم سایبری مانند دیپ فیک و بدافزار ارائه می دهد و همچنین خدمات پولشویی را به صرافی های غیرمجاز ارزهای دیجیتال ارائه می دهد.

این گزارش تاکید می کند که بازارهای زیرزمینی تلگرام به ویژه برای گروه های تبهکار در جنوب شرق آسیا ایجاد شده است. این منطقه اکنون به یک مرکز چند میلیون دلاری تبدیل شده است و با فریب دادن قربانیان از سراسر جهان از طریق کلاهبرداری های پیچیده، ثروت زیادی به دست آورده است.

رویترز همچنین در گزارش خود خاطرنشان کرد که بیشتر این فعالیت ها توسط سندیکاهای چینی در ترکیبات حفاظت شده و با استفاده از نیروی کار غیرقانونی انجام می شود. تخمین زده می شود که این صنعت سالانه بین 4.27 تا 5.36 میلیارد دلار از این مجرمان درآمد داشته باشد.

پس از دستگیری پاول دوروف در پاریس، اعلام کرده است که اطلاعات کاربرانی را که درگیر فعالیت های غیرقانونی هستند با مقامات به اشتراک گذاشته و ویژگی هایی را که باعث استفاده مجرمان از آن می شود حذف خواهد کرد. این موضوعات بحث های گسترده ای را در مورد مسئولیت کیفری پلتفرم های اجتماعی و موضوع آزادی بیان به راه انداخته است.

به همین ترتیب گزارش سازمان ملل در مورد سودآوری این فعالیت ها و استفاده آنها از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی و دیپ فیک گزارش داد. در همین حال، کره جنوبی نیز تحقیقات خود را در مورد نقش تلگرام در جرایم جنسی آنلاین آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: