تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ هوش مصنوعی اپل را در عمل نخواهیم دید – بازیگرها

تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ هوش مصنوعی اپل را در عمل نخواهیم دید – بازیگرها

تقریبا همه کاربران می دانند که توسعه هوش مصنوعی اپل تدریجی است. حال یکی از تحلیلگران معتبر توضیحات جالبی در مورد آن داده است.

تاکنون متوجه شده ایم که توسعه هوش مصنوعی اپل زمان می برد. با این حال بسیاری از کاربران منتظر هستند تا 6 عملکرد اول این هوش مصنوعی تا قبل از پایان ماه جاری معرفی شود. همچنین مشخص شد که برای اطلاع از نسخه جدید سیری باید تا سال 2025 صبر کنیم. اما اکنون یکی از تحلیلگران به کاربران گفته است که انتظارات خود را کاهش دهند.

راهنمای خرید بازیگرها

هوش مصنوعی اپل تاثیر چندانی بر فروش آیفون های جدید نداشته است

به گزارش 9to5mac، یکی از تحلیلگران در گزارش خود عنوان کرد که تا سال 2026 یا 2027 از عملکرد جدی هوش مصنوعی اپل اطلاعی نداریم.

همانطور که می دانید همه کاربران آیفون به جز دارندگان آیفون 15 پرو باید آیفون های خود را آپدیت کنند تا هوش مصنوعی اپل را دریافت کنند. با این حال، آمار نشان می دهد که حجم فروش سری جدید آیفون 16تفاوت چندانی با نسل قبلی خود یعنی آیفون 15 ندارد. مشخص می شود که کاربران هوش مصنوعی اپل را مزیت قابل توجهی نمی دانند.

تا سال 2026 یا 2027 شاهد فعال شدن هوش مصنوعی اپل نخواهیم بودتا سال 2026 یا 2027 شاهد فعال شدن هوش مصنوعی اپل نخواهیم بود

ادیسون لی، تحلیلگر جفریز، حجم فروش خانواده آیفون 16 را موضوع عجیبی نمی داند. او حتی فکر می کند که انتظارات اپل برای رشد 5 برابری برآورده نخواهد شد. البته اپل قصد دارد کنفرانس مالی 2024 در شب هالووین ظاهر شوید. باید دید آیا فروش آیفون در سال جاری انتظارات این شرکت را برآورده خواهد کرد یا خیر.

این تحلیلگر هوش مصنوعی اپل را یک مزیت رقابتی نسبت به سایر سازندگان می داند. با این حال، او معتقد است که بین 2 تا 3 سال طول می کشد تا تقاضا برای مدل های جدید آیفون افزایش یابد.

لی در این باره توضیح داد:

ما هوش مصنوعی اپل را در دراز مدت دوست داریم. زیرا اپل تنها شرکتی است که دارای سخت افزار و نرم افزار یکپارچه است که می تواند از داده های اختصاصی برای ارائه خدمات هوش مصنوعی شخصی با هزینه کم استفاده کند. با این حال، سخت افزار گوشی اپل قبل از اینکه بتواند تجربه ای چشمگیر از هوش مصنوعی را ارائه دهد، باید بهینه شود. این احتمالاً تا سال 2026 یا حتی 2027 ادامه خواهد داشت.

البته لی معتقد است که اپل از نظر توسعه فناوری و هزینه بر رقبای اندرویدی خود برتری دارد. اما او همچنان با افزایش تقاضا در مدت زمان کوتاه مخالف است.

البته، لی می گوید فروش آیفون در سال آینده شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. اما دلیل آن عرضه نسخه نازک تر آیفون 17 ایر است نه هوش مصنوعی.

لی می‌گوید: «به نظر ما، به دلیل محدودیت‌های فعلی در حافظه پرسرعت و فناوری‌های پیشرفته بسته‌بندی تراشه، تلفن‌هایی که واقعاً در زمینه هوش مصنوعی صحبت می‌کنند، دو تا سه سال دیگر فاصله خواهند داشت. با این حال، باریک ترین مدل اپل (Air 17) در سال 2025 می تواند تقاضا را بیشتر افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: