TSMC فراتر از انتظارات بود. سود سپتامبر ۶٫۳۹ درصد افزایش یافت – بازیگرها

TSMC فراتر از انتظارات بود. سود سپتامبر ۶٫۳۹ درصد افزایش یافت – بازیگرها

گزارش مالی سه ماهه سوم TSMC نشان می دهد که این شرکت توانسته است بسیار بیشتر از حد انتظار درآمد کسب کند.

به گزارش رویترز، رشد قابل توجه درآمد TSMC را می توان به افزایش تقاضا برای استفاده از فناوری های هوش مصنوعی نسبت داد. علاوه بر این، این شرکت تایوانی که امروزه به عنوان رکن اصلی تامین کنندگان تراشه در جهان به شمار می رود، مشتریان قدرتمندی مانند اپل و انویدیا دارد.

راهنمای خرید بازیگرها

گزارش مالی سه ماهه سوم TSMC فراتر از انتظارات تحلیلگران بود

23 تحلیلگر پیش بینی کرده بودند که این شرکت تا 2.23 میلیارد دلار درآمد داشته باشد، اما گزارش مالی سه ماهه سوم TSMC رقمی بالاتر از پیش بینی ها را نشان می دهد. بر اساس این گزارش به 23.62 میلیارد دلار رسیده است.

این شرکت در سه ماهه سوم مالی نسبت به سال گذشته موفق به ثبت رشد 5.36 درصدی شد. برای درک بهتر بزرگی این رقم، باید بگویم که TSMC در همان زمان در سال گذشته 3.17 میلیارد دلار درآمد داشته است.

شرکت تولید تراشه تایوانی TSMC در گزارش مالی خود در جولای 2014 پیش بینی کرده بود که درآمد سه ماهه سوم این شرکت بین 4.22 میلیارد تا 2.23 میلیارد باشد. در این میان درآمد شرکت 39.6 درصد رشد کرد و تنها در شهریور ماه یعنی شهریور و مهر 1403 به 82.7 میلیارد دلار رسید.

علاوه بر این، ارزش سهام TSMC در بورس اوراق بهادار تایپه نیز با رشد قابل توجهی همراه بود. در حالی که شاخص کل بازار سهام تایوان رشد 26 درصدی را تجربه کرد، ارزش سهام TSMC 72 درصد افزایش یافت. این آمار نشان می دهد که سرمایه گذاران چقدر به توانایی این شرکت برای رشد و حضور در بازارهای جهانی اعتماد دارند.

به گفته این شرکت، گزارش کامل تری از سود سه ماهه سوم و پیش بینی سود آتی قبل از 17 اکتبر معادل 26 اکتبر ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: