دمای اسنپدراگون ۸ الیت حتی در شرایط عادی به ۹۸٫۵ درجه سانتیگراد می رسد – بازیگرها

دمای اسنپدراگون ۸ الیت حتی در شرایط عادی به ۹۸٫۵ درجه سانتیگراد می رسد – بازیگرها

دمای Qualcomm Snapdragon 8 Elite حتی در هنگام استفاده معمولی به 98.5 درجه سانتیگراد می رسد. آیا کوالکام قصد دارد این مشکل را حل کند؟

به گزارش پایگاه خبری . گجت چینیپس از معرفی تراشه جدید مدیاتک Dimension 9400، همه نگاه ها به تراشه جدید کوالکام است. اسنپدراگون 8 الیت تا کنون، شایعات حاکی از آن است که به لطف هسته های قدرتمند و سریع با سرعت بالای 4 گیگاهرتز، شاهد عملکرد چشمگیر این تراشه خواهیم بود زندگی

راهنمای خرید بازیگرها

دمای اسنپدراگون 8 الیت چقدر بالا می رود؟

در هفته‌های اخیر شاهد راه‌اندازی تست‌های بنچمارک سه نسخه مختلف بودیم تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 الیت نسخه اصلی این تراشه دارای فرکانس پایه 2.78 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 4.09 گیگاهرتز است در همین حال، سامسونگ در حال آزمایش دو نسخه اورکلاک شده تراشه برای سری Galaxy S25 خود با حداقل و حداکثر سرعت 2.90 گیگاهرتز است. به ترتیب 4.19 گیگاهرتز و 3.53 گیگاهرتز / 4.47 گیگاهرتز. این محدوده سرعت در سطح پردازنده های دسکتاپ است و برای اولین بار قرار است چنین سرعتی را در گوشی مشاهده کنیم.

دمای اسنپدراگون 8 الیتدمای اسنپدراگون 8 الیت

با این حال، اگر شایعات جدید درست باشد، این سرعت ممکن است ارزش آن را نداشته باشد. بر اساس اطلاعات فاش شده، حتی نسخه استاندارد تراشه اسنپدراگون 8 الیت نیز ممکن است از نظر مدیریت حرارت و عملکرد باتری مشکلاتی داشته باشد.

تراشه بیش از 20 وات انرژی مصرف می کند و حتی در زمان استفاده معمولی به دمای 98.5 درجه سانتی گراد (209.5 درجه فارنهایت) می رسد. هیچ سیستم خنک کننده ای نمی تواند این دما را کاهش دهد.

این مصرف انرژی بالا توضیح می دهد که چرا اکثر برندها از باتری های بزرگ با ظرفیت بیش از 6000 میلی آمپر ساعت استفاده می کنند. در واقع هر گوشی پرچمدار مجهز به این تراشه باید باتری بزرگی داشته باشد.

با این حال، یک پرتو امید وجود دارد. سه ماه زمان قابل توجهی برای توسعه است و کوالکام احتمالاً بهبودهایی را در بهینه سازی تراشه انجام خواهد داد. امیدواریم این شرکت قبل از عرضه رسمی به مسائلی مانند مدیریت دما و مصرف برق رسیدگی کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

کاربران بازیگرها، نظر شما در مورد دمای اسنپدراگون 8 الیت چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما همراه باشید.