ثروت ایلان ماسک پس از معرفی ربات تاکسی تسلا – بازیگرها ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

ثروت ایلان ماسک پس از معرفی ربات تاکسی تسلا – بازیگرها ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

بلومبرگ گزارش داد که ثروت ایلان ماسک با 15 میلیارد دلار کاهش به 240 میلیارد دلار رسیده است، اما او همچنان ثروتمندترین فرد جهان است.

اطلاع رسانی کند کارشناس تجارتانتظار می رفت که ثروت سهامداران ایلان ماسک و تسلا پس از معرفی افزایش یابد. رباتاکسی سایبرکیوبOptimus و Robo Go بیشتر. اما آمار این را نشان می دهد سهام تسلا 9 درصد کاهش داشته است.

راهنمای خرید بازیگرها

ثروت ایلان ماسک پس از رویداد تسلا به 240 میلیارد دلار رسید

با وجود پاسخ مثبت به محصولات نوآورانه تسلا، به نظر می رسد سهامداران نه تنها از عملکرد کلی شرکت ناراضی هستند، بلکه نگران هستند. سهامداران از ایلان ماسک خواسته اند تا درباره سودآوری شرکت توضیح بیشتری بدهد، محصولاتی تولید کند که زودتر به پول نزدیک شوند و تمرکز بیشتری روی فروش خودروهای برقی داشته باشد.

همانطور که اشاره شد، سهام تسلا 9 درصد کاهش یافت و از 238.77 دلار به 217.80 دلار در هر سهم رسید. این مقدار کاهش ارزش مستقیماً بر ثروت و دارایی های ایلان ماسک تأثیر گذاشت. زیرا 13 درصد از سهام تسلا متعلق به ماسک است.

پس از این رویداد، تحلیلگران وال استریت در مورد زمان راه اندازی رباتاکسی و وسایل نقلیه خودران تردید دارند. برخی کارشناسان نیز از نبود جزئیات در طرح های ارائه شده انتقاد کردند که می توان آن را یکی از عوامل تاثیرگذار در افت ارزش سهام تسلا دانست.

با این حال، چشم انداز روشنی برای آینده مالی ماسک وجود دارد. زیرا ایلان ماسک پرونده حقوقی بزرگی دارد و در صورت برنده شدن می تواند 20 درصد از سهام تسلا را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: