اپل قصد دارد برای رقابت مستقیم با گوگل و آمازون – Techrato – وارد بازار خانه های هوشمند شود

اپل قصد دارد برای رقابت مستقیم با گوگل و آمازون – Techrato – وارد بازار خانه های هوشمند شود

اپل تصمیم گرفته برای رقابت با گوگل و آمازون وارد بازار خانه های هوشمند شود و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی گسترده ای را تدوین کرده است.

اطلاع رسانی کند اندروید اتوریتیاخیراً اپل اکوسیستم خانگی را تشکیل داده است که شامل مهندسانی می شود که قبلاً روی پروژه خودروی این شرکت کار می کردند.

راهنمای خرید بازیگرها

سه بخش اصلی برنامه اپل برای ورود به بازار خانه های هوشمند

در گام اول، هدف اپل این است که به کاربران اجازه استفاده از آن را بدهد هوش مصنوعی کنترل بیشتری روی برنامه ها و دستگاه های خانگی داشته باشید. این کار تجربه کاربری بهینه تری را در داخل خانه ایجاد می کند.

مرحله دوم اپل ورود به بازار خانه های هوشمند استفاده از نمایشگرهای هوشمند است. قبلا هم خبری بود که نمایشگر هوشمند اپل در سال 2025 ارائه خواهد شد منتشر شد. اپل قصد دارد نمایشگرهای مقرون به صرفه تولید کند و نقش اصلی و کنترل خانه های هوشمند را بر عهده بگیرد. از این دستگاه ها می توان برای تماشای برنامه های Apple TV Plus، برقراری تماس های ویدیویی FaceTime و مرور وب استفاده کرد. همچنین می توان مدیریت کارهای روزانه مانند دسترسی به تقوین و یادداشت برداری را به آنها سپرد.

سومین مرحله ای که اپل در برنامه توسعه یافته خود قرار داده است، طراحی سیستم عامل خانه های هوشمند است. در این راستا سیستم عامل homeOS مبتنی بر tvOS طراحی خواهد شد که محور نرم افزاری اصلی این استراتژی خواهد بود. این سیستم قادر به هماهنگی و ارائه عملکرد یکپارچه بین چندین دستگاه اپل در خانه خواهد بود.

رقابت اپل با پیشگامان خانه هوشمند: استراتژی هوشمند کوپرتینویی

اگرچه اپل تاکنون در بازار خانه های هوشمند حضور نداشته است، اما به نظر می رسد این شرکت به دنبال رقابت مستقیم با گوگل و آمازون است. این دو شرکت مدت زیادی است که در این زمینه فعالیت دارند. با این حال، همه چیز به آینده بستگی دارد. آیا اپل می تواند ورود بزرگی به بازار خانه های هوشمند داشته باشد یا خیر.

بیشتر بخوانید: