روبات‌های Optimus در رویداد Cybercab تسلا، انسان‌هایی در لباس مبدل بودند – بازیگرها

روبات‌های Optimus در رویداد Cybercab تسلا، انسان‌هایی در لباس مبدل بودند – بازیگرها

چند روز پیش رویداد “ما، ربات” برگزار شد. در این رویداد علاوه بر خودروهای خودران تسلا، ربات های Optimus نیز حضور داشتند.

رویداد اخیر تسلا بیشتر بر معرفی خودروهای خودران Cybercap و Rubon متمرکز بود. اما در این مراسم سورپرایزهای دیگری نیز وجود داشت. ربات های Optimus بخش مهم دیگری از این مراسم بودند که از مهمانان پذیرایی کردند.

راهنمای خرید بازیگرها

انسان ها ربات های Optimus را خلبان کردند

در طول مراسم، روبات‌های انسان‌نمای تسلا برای شرکت‌کنندگان نوشیدنی سرو کردند و حتی با آن‌ها بازی و شوخی کردند. اما موضوع عجیبی در این میان وجود داشت، زیرا مشخص است که این روبات ها توانایی صحبت کردن را داشتند.

اکنون theverge گزارش جدیدی منتشر کرده است که نشان می‌دهد انسان‌ها رفتار هوشمند روبات‌های Optimus را هدایت می‌کنند. دلایل روشنی برای اثبات این داستان وجود دارد. مثلا صدای هر یک از ربات ها با دیگری متفاوت بود و اصلا شبیه هم نبودند. علاوه بر این، ربات ها به سرعت به سوالات پاسخ می دادند و صدا و حرکات آنها کاملاً هماهنگ بود.

ربات‌های Optimus در رویداد Cybercab تسلا، انسان‌هایی در لباس مبدل بودندربات‌های Optimus در رویداد Cybercab تسلا، انسان‌هایی در لباس مبدل بودند

یکی از تماشاگران هم متوجه این موضوع شد. البته این تنها شاهد تاریخ نیست. آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی می‌گوید: «روبات‌های تسلا به عملیات‌های دور متکی بودند. جالبتر این است که تسلا سعی نمی کند این مشکل را پنهان کند.

یکی از ربات ها وقتی از او پرسیدند که چقدر هوش مصنوعی در رفتار آن دخیل است، پاسخ داد: «شاید کمی». وقتی آنها به صراحت چنین سوالی را مطرح می کنند، قطعا هوش مصنوعی آنها را راهنمایی نکرده است و عامل دیگری پشت ماجرا نهفته است.

یک روبات دیگر خیلی واضح گفت که مستقل نیست و امروز یک انسان به آن کمک می کند. اگر به خاطر داشته باشید، اولین باری بود که ایلان ماسک روبات های خود را معرفی کرد. در واقع، انسانی را نشان می داد که لباس ربات بر تن داشت و می رقصید. البته به نظر می رسد تکرار این اتفاق باعث ناراحتی کاربران شده است.

بیشتر بخوانید: