ایلان ماسک مسیر ۴ سال را در ۱۹ روز طی کرد. انویدیا ۱۰۰۰۰۰ تراشه گرافیکی را در کمتر از سه هفته عرضه خواهد کرد – Tekrato

ایلان ماسک مسیر ۴ سال را در ۱۹ روز طی کرد. انویدیا ۱۰۰۰۰۰ تراشه گرافیکی را در کمتر از سه هفته عرضه خواهد کرد – Tekrato

ایلان ماسک در اقدامی بی سابقه توانست در کمتر از سه هفته یک خوشه ابری متشکل از 100000 تراشه گرافیکی Nvidia H200 را راه اندازی کند. موفقیتی که جنسن هوانگ می گوید یک فرآیند 4 ساله است!

به گزارش tomshardware، در این پروژه، ایلان ماسک و تیم xAI نه تنها توانستند شبکه پیچیده ای از تراشه های گرافیکی را با همکاری انویدیا در 19 روز پیکربندی کنند، بلکه موفق شدند اولین آموزش هوش مصنوعی خود را بر روی این ابرخوشه اجرا کنند.

راهنمای خرید بازیگرها

هوانگ: اجرای هزاران تراشه گرافیکی یک کار فوق بشری است

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، این دستاورد را ستایش کرد و آن را یک دستاورد “فوق بشری” خواند. وی توضیح داد که به طور معمول ایجاد این نوع شبکه ها نیازمند سال ها برنامه ریزی و اجرای دقیق است.

ماسک و همکارانش در این پروژه، علاوه بر نصب هزاران تراشه گرافیکی انویدیا، توانستند کارخانه بزرگی برای نصب این تجهیزات بسازند و حتی زیرساخت های لازم مانند سیستم خنک کننده مایع و تاسیسات الکتریکی را فراهم کنند. اجرای چنین پروژه ای مستلزم هماهنگی پیچیده در زمینه حمل و نقل، نصب و پیکربندی زیرساخت بود که توسط تیم های فنی xAI و مهندسان انویدیا به خوبی مدیریت شد.

هوانگ به تفاوت اصلی شبکه های تراشه های گرافیکی انویدیا با سرورهای سنتی اشاره کرد و گفت: این پروژه به دلیل پیچیدگی هایش نیازمند هماهنگی دقیق بود. وی تصریح کرد: هر یک از پردازنده ها به صورت جداگانه به تعداد زیادی کابل متصل می شوند و استفاده از این میزان تجهیزات نیازمند تجربه و دقت بالا در نصب و راه اندازی است.

بیشتر بخوانید: