ایالات متحده قصد دارد صادرات تراشه های هوش مصنوعی را به کشورهای خاورمیانه – بازیگرها محدود کند

ایالات متحده قصد دارد صادرات تراشه های هوش مصنوعی را به کشورهای خاورمیانه – بازیگرها محدود کند

ایالات متحده در حال توسعه طرحی برای محدود کردن صادرات تراشه های هوش مصنوعی به برخی از کشورهای خاورمیانه به ویژه خلیج فارس است.

اطلاع رسانی کند بلومبرگوزارت بازرگانی ایالات متحده قصد دارد دسترسی به تراشه های برخی از کشورها را که ممکن است تهدیدی برای امنیت کشور باشد، مسدود کند. هوش مصنوعی بر این اساس، دولت بایدن تصمیم گرفته است تا صادرات تراشه های پیشرفته شرکت های فناوری مانند Nvidia و AMD را به برخی کشورها متوقف کند.

راهنمای خرید بازیگرها

واشنگتن صادرات تراشه های هوش مصنوعی به خلیج فارس را محدود می کند

بر اساس این گزارش، هدف اصلی آمریکا محدود کردن کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. این کشورها در حال توسعه مراکز داده پیشرفته هوش مصنوعی هستند و مشکل مالی ندارند. ایالات متحده نگران است که این فناوری به کشورهایی برسد که بتوانند از آن برای اهداف تهدیدآمیز استفاده کنند.

مذاکرات در حال حاضر در مراحل اولیه است و احتمال ایجاد تغییرات در این طرح بسیار زیاد است. نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه صادرات تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته به کشورهای منطقه به ویژه برای مراکز داده با محدودیت های جدیدی مواجه خواهد شد.

ماه گذشته وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که مقررات جدیدی برای صادرات این تراشه ها به بیش از 40 کشور خاورمیانه، آفریقا و آسیا در حال بررسی است و احتمال افزایش محدودیت ها در آینده وجود دارد. با این حال، اداره امنیت تجارت و صنعت و شرکت هایی مانند Nvidia، AMD و Intel از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد، اما به بیانیه مشترک ایالات متحده و امارات متحده عربی در مورد هوش مصنوعی اشاره کرد.

کاخ سفید از خطراتی که ممکن است با توسعه هوش مصنوعی در سراسر جهان به وجود بیاید آگاه است. به خصوص که او این خطر را بیشتر از سمت کشور رقیب یعنی چین می داند. به همین دلیل سعی می شود در اعطای مجوز برای صادرات تراشه های پیشرفته هوش مصنوعی با احتیاط بیشتری عمل کند.

بیشتر بخوانید: