لیلا بلوکات از اتهامات خود تبرئه شد

لیلا بلوکات از اتهامات خود تبرئه شد







لیلا بلوکات بازیگر زن از اتهامات وارده تبرئه شد و می تواند مانند گذشته فعالیت های هنری و اجتماعی خود را از سر بگیرد.



به گزارش صبح امروز، لیلا بلوکات بازیگر سینما از اتهامات وارده تبرئه شد و می تواند مانند گذشته فعالیت های هنری و اجتماعی خود را از سر بگیرد.

در خرداد 1402 عکسی از لیلا بلوکات با کلاه در اینترنت منتشر شد. پس از انتشار این عکس، خبری مبنی بر محکومیت این بازیگر زن به دلیل داشتن حجاب در رسانه ها منتشر شد. بلوکات در سال گذشته در دادگاه های بدوی محکوم شد. اما حالا خبر می رسد که بلوکات در دادگاه گذشته از تمامی اتهامات تبرئه شده است. و می تواند مانند گذشته به فعالیت های هنری و اجتماعی خود ادامه دهد.

لیلا بلوکات بازیگر، سینما، تئاتر، تلویزیون و موسس موسسه خیریه مهر لیلا سال گذشته با انتشار تصاویری در فضای مجازی با عنوان کشف حجاب و رفع شرعی به افشای حجاب و لطمه زدن به اخلاق و عفت عمومی متهم شد. پوشش قانونی علیه موازین و ارزش‌های دینی و ملی» به دستور دادستان تهران و پس از تحقیقات و صدور قرار جلب، به 10 ماه حبس تعزیری در زندان سمنان، دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی، خلاصه محکوم شد. یک کتاب در یک ماه و ممنوع الخروج و دو سال ممنوع الفعالیت بودن و توقیف سیم کارت و تلفن همراه.

بلوکات در سالی که گذشت دچار قضاوت های زیادی شد و از کار در فضای مجازی و فعالیت در حرفه خود منع شد.

در بهار 1402 و در پی حوادثی که از سال 1401 شروع شد، احکامی برای بسیاری از بازیگران کشف حجاب صادر شد.

در پی این موضوع وقتی لیلا بلوکات در خرداد همان سال عکسی از خود با وجود رعایت حجاب در صفحه شخصی خود منتشر کرد، برای او نیز حکم تفتیش صادر شد.

پس از آن با اعتراض وکلای لیلا بلوکات، پرونده به دادگاه تجدیدنظر تقدیم شد و در دادگاه تجدیدنظر حکم برائت از سوی دادگاه اعلام شد و لیلا بلوکات منعی برای ادامه فعالیت هنری و هنری نخواهد داشت. فعالیت های اجتماعی داشته باشد و می تواند مانند گذشته به کارهای هنری خود ادامه دهد. و زندگی اجتماعی خود را از سر بگیرد.

منبع: سینما اعتماد