معرفی فیلم برای زودپز; بررسی عملکرد فیلم جدید رامبد جوان!

معرفی فیلم برای زودپز; بررسی عملکرد فیلم جدید رامبد جوان!

فیلم زودپز یکی از آثار کمدی سینمای ایران در سال 1403 به کارگردانی رامبد جوان است که در اولین هفته های اکران با استقبال غیرمعمولی روبرو شد. در این مطلب با شما همراه هستیم تا به بررسی این کمدی بپردازیم.

رامبد جوان یکی از بازیگران و سینماگران ایرانی است که سابقه طولانی در عرصه سینما و تلویزیون به ویژه در ژانر کمدی دارد. این بازیگر برای فیلم «گناهکاران» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. جالب است بدانید فیلم های کمدی اسپاگتی در هشت دقیقه، پسر آدم، دختر حوا، ورود آقایان ممنوع و قانون مورفی توسط آقای جوان ساخته شده اند که فروش خوبی در گیشه داشتند و حتی برخی از آنها رکوردشکنی کردند. . در ادامه با کار جدید این کارگردان آشنا می شوید.

فیلم زودپز به کارگردانی رامبد جوان در سال 1402 ساخته شد و محسن تنابنده فیلمنامه نویس اصلی این فیلم بود و مهدی نادری و ابوالفضل کاهانی نیز در نگارش فیلمنامه با او بودند. این اثر در پاییز 1403 توسط فیلمیران توزیع شده است در مطلب بعدی بازیگرها با معرفی فیلم زودپز همراه شما هستیم.

مطالب:

تاریخ اکران فیلم زودپز

ژانر فیلم کمدی اجتماعی است. این اثر در 17 مارس 1403 منتشر شده است. مدت زمان این فیلم 108 دقیقه است.

تاریخچه فیلم آرام پز.

خلاصه فیلم زودپز درباره سیروس داماد بزرگ و شاهین کوچکترین داماد آقا قدرت است که برای کسب درآمد به هر دری می زنند اما همیشه سربار پدر شوهرشان هستند. . -قانون داستان در سال 1367 در جریان بمباران صدام اتفاق می افتد. چیرو همسرش را از دست داده و پدرشوهرش او را از خانه بیرون می کند که به طور مکانیکی منبع درآمد داماد است. از این رو وقتی برای تحویل گرفتن وسایلش نزد مکانیک می رود، متوجه می شود که پدرشوهرش که چندین سال پیش همسرش را از دست داده، همسر جدیدی گرفته و در انبارش روغن و برنج احتکار می کند.

کوروش که از مستر پاور به ستوه آمده با او دعوا می کند و در همین حین زودپز حاوی آبگوشتی که کنارشان در حال پختن بود منفجر می شود و مستر پاور می میرد. حالا شاهین از راه می رسد که همیشه در وندالیسم با کوروش است و بعد از اینکه متوجه می شود قدرت مرده است تصمیم می گیرند از مرگ او باخبر شوند.

همچنین بخوانید:

بازیگران فیلم زودپز.

در این قسمت شما را با بازیگران فیلم آشنا می کنیم.

محسن تنابنده در نقش سیروس

spacer

محسن تنابنده بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی متولد 6 فروردین 1354 است که فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و از دهه 80 جلوی دوربین رفت. این بازیگر در ابتدا به جای ماندن در اذهان عمومی با نقش همیشگی خود به عنوان نویسنده توانست به شهرت برسد. محسن تنابنده بازیگر حرفه ای است و سه بار برنده سیمرغ بلورین و یک بار برنده جایزه بخش افق از جشنواره فیلم ونیز شده است. از آثار معروف او می توان به فیلم های شاهگوش، سن پترزبورگ، محمد رسول الله، شکستن همزمان بیست استخوان، فیلم سکام حبس، عنکبوت، فیلم روزی روزاری آبادان، قهرمان، فیلم جنگ جهانی سوم، سریال شاهگوش، ابله و رحیم کن اشاره کرد.

همچنین بخوانید:

نوید محمدزاده در نقش شاهین

بازیگران زن فیلم زودپز

نوید محمدزاده بازیگر ایرانی متولد 27 فروردین 1367 است که فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و سرانجام با ایفای نقش در فیلم «در میان ابرها» توانست وارد سینما شود. فیلم «عصبانی نیستم» باعث شهرت آقای محمدزاده شد و راه را برای او هموار کرد. وی تاکنون دو بار برنده سیمرغ بلورین شده و آثار معروفی را در کارنامه خود دارد. نوید محمدزاده عمدتاً در آثار نمایشی ظاهر شد و زودپز اولین قدم او به سمت کمدی است. از آثار معروف این بازیگر می توان به فیلم های لانتوری، متری شیش و نیم، خفگی، عابد و یک روز، خشم و هیاهو، بدون تاریخ، بدون امضا، مغزهای کوچک زنگ زده، هندی و سریال قورباغه و جنگل آسفالت اشاره کرد.

محمود جعفری در نقش آقای

خلاصه فیلم زودپز

محمود جعفری بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی متولد 17 اسفند 1332 است که بازیگری را از سال 1350 با گروه تئاتر کوچ آغاز کرد و فیلم قیامت اولین فیلم او در سینما بود. این بازیگر سپس در سال ۱۳۷۴ با فیلم «آرزوی دردسرساز» وارد عرصه کارگردانی شد و آقای عزیزی در سال های بازیگری در چندین نمایش حضور داشت و بازی در نقش مقال در سریال مختارنامه بسیار مورد توجه قرار گرفت. وی تاکنون موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم زرد کناری و دریافت دیپلم افتخار جشنواره فجر برای فیلم شاخه های بید شده است.

همچنین بخوانید:

گلاره عباسی در نقش شبنم

تاریخ اکران فیلم زودپز

گلاره عباسی بازیگر سینمای ایران متولد 8 تیر 1362 است.بازیگری را از کلاس های امین تارخ آغاز کرد و پس از آن در فیلم قتل آنلاین و مجموعه کتابفروشی حدود ایفای نقش کرد. خانم عباسی در فیلم ها و سریال ها به عنوان بازیگر نقش مکمل ظاهر شد اما سریال شیدایی او را به شهرت رساند. او برای بازی در فیلم ابلق برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. فیلم های شادروان، فیلم پدران، فیلم کت چرمی، فیلم آغوش باز و فیلم بیدان از آثار معروف او هستند.

روزبه حصاری در نقش حاجی

ژانر فیلم آرام پز.

روزبه حصاری بازیگر سینمای ایران متولد 12 بهمن 1366 است.بازیگری را از سال 1388 با تئاتر “زندگی کی؟” آغاز کرد. مجموعه تلویزیونی نمایش خانگی این بازیگر را به شهرت رساند. حصاری سپس با فصل سوم بچه منهس دوباره دیده شد. روزبه حصاری در سریال افرا نیز به خوبی ایفای نقش کرد و نامزد دریافت جایزه حافظ بهترین بازیگر مرد درام شد. از دیگر آثار این بازیگر می توان به فیلم های موزور، ماهور، شومه، ستون سریال تاریکی شب، روشنایی روز، سلام آقای مدیر و آهوی من مارال اشاره کرد.

دیگر بازیگران فیلم زودپز عبارتند از:

  • شیرین اسماعیلی به عنوان مهری
  • ساقی حاجی پور به عنوان مرضیه
  • سفره مولوی
  • سینا مسعودی
  • مالک آریاپور
همچنین بخوانید:

نقد و بررسی فیلم زودپز

وقتی شوالیه های ممنوع رامبد جوان را به یاد می آوریم و قلم قوی محسن تنابنده را به یاد می آوریم، قطعاً انتظارمان از زودپوز بالاست. اما آیا این کار می تواند انتظارات مردم را برآورده کند؟ در پاسخ باید حتماً بگوییم نه. در واقع اولین چیزی که قبل از دیدن زودپز باید به آن توجه کنید این است که سطح انتظارات خود را کاهش دهید. اگرچه این فیلم با آثار در حال اکران و مشابه آن مزیت نسبی دارد اما شاهکار نیست.

نقد و بررسی فیلم زودپز

بازیگران فیلم با روان بازی می کنند. زوج هنری تنابنده و محمدزاده در کنار هم دیدنی هستند و ترکیبی عالی دارند. محسن تنابنده اگرچه بهترین بازی خود را ارائه نمی دهد و کارهای بسیار قوی تری از او به عنوان بازیگر طنز دیده ایم اما بازی قابل قبولی ارائه می دهد. از طرفی نوید محمدزاده شما را کمی شگفت زده خواهد کرد. البته او پیش از این با ایفای نقش کمدی در نقش شاهین در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده پتانسیل خود را نشان داده بود و گویا رامبد جوان فیلم شاهین زودپز را بر اساس خود شاهین ساخته است.

فیلمنامه در دهه 60 می گذرد و این داستان را کمی تکراری می کند. وجود کمیته، سختگیری دوران اوایل انقلاب و فضای کلی آن ما را کمی به یاد آثاری چون نهنگ عنبر، صدپا، فسیل و… می اندازد. البته این نقطه ضعف داستان نیست. داستان فیلم تقریباً جدید است، شور و شوق زیادی دارد و مخاطب را مشتاق دیدن ادامه داستان می کند. در واقع در طول مدت فیلم که طولانی هم هست، مخاطب خسته نمی شود و اتفاقات تکراری را نمی بیند. البته عناصر دراماتیک فیلم به خصوص در صحنه بیمارستان قابل تامل است.

اما آنچه نگران کننده به نظر می رسد، مسئله ابتذال است. زودپز ممکن است نسبت به آثار دیگر کمتر مبتذل باشد، اما ممکن است برخی دیالوگ های آن یا قیافه ها و کلمات به کار رفته در آن چندان جالب نباشد. این فیلم حتی رده سنی هم ندارد و نوجوانان و گاهی کودکان را برای تماشای آن به سینما می برند.

در مجموع نمرات فیلم زودپز قابل قبول است، فیلم سرعت و لحن خود را حفظ کرده، خسته کننده نیست و تم تقریباً جدیدی دارد، اما نه رامبد جوان و نه محسن تنابنده انتظار فیلمی در این سطح را نداشتند. فروش این فیلم در چند هفته اول اکران عالی بوده و احتمالا در گیشه راضی کننده خواهد بود. اگر قرار است این را ببینید، بدانید که ارزش یک بار دیدن را دارد، اما مثل The Forbidden Knights Entry، فیلمی ماندگار نیست.

همچنین بخوانید:

حرف آخر

نقد و بررسی فیلم ایرانی زودپز

در این مطلب با معرفی و بررسی فیلم ایرانی زودپز همراه شما بودیم. فیلمی کمدی که حاصل همکاری مردان جوان و پرانرژی است و پرفروش بوده است. آیا این فیلم را دیده اید؟ چقدر از آن راضی بودید؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. با تشکر از همکاری شما

انتخاب شده توسط کاربران