برخی از پردازنده های گرافیکی انویدیا توسط سامسونگ – بازیگرها تولید خواهند شد

برخی از پردازنده های گرافیکی انویدیا توسط سامسونگ – بازیگرها تولید خواهند شد

شایعات حاکی از آن است که برخی پردازنده گرافیکی انویدیا توسط سامسونگ تولید خواهد شد. به نظر می رسد در آینده نزدیک دوباره شاهد همکاری این دو شرکت باشیم.

در سال‌های اخیر، سامسونگ دو تا از بزرگترین و معروف‌ترین مشتریان تراشه‌های خود یعنی انویدیا و کوالکام را به دلیل مشکلات مصرف برق به TSMC از دست داده است. با این حال، به نقل از پایگاه خبری گوشی موبایلاین امکان وجود دارد که انویدیا یک بار دیگر در آینده ریخته گری سامسونگ در واقع، این شرکت نمی‌خواهد برای تولید تراشه‌های آینده بیش از حد به TSMC وابسته باشد. تصمیمی که به نفع سامسونگ خواهد بود.

راهنمای خرید بازیگرها

تولید پردازنده های گرافیکی انویدیا توسط سامسونگ

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش The Information، NVIDIA امکان همکاری با سامسونگ برای تولید تراشه های بازی جدید (همان پردازنده گرافیکی یا پردازنده گرافیکی) در حال بررسی است. ساخت این تراشه‌ها ساده‌تر از تراشه‌های شتاب‌دهنده هوش مصنوعی انویدیا است که توسط TSMC ساخته شده است. این گزارش ادعا می کند که انویدیا در حال مذاکره با سامسونگ برای قیمت شراکت با تخفیف است. در واقع، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی جهان، انویدیا، قصد دارد در ازای همکاری با سامسونگ، 20 تا 30 درصد تخفیف نسبت به قیمت TSMC دریافت کند.

پردازنده گرافیکی انویدیاپردازنده گرافیکی انویدیا

این گزارش همچنین ادعا می کند که تعدادی حفره در همکاری انویدیا با TSMC ظاهر شده است و دلیل آن مشکلات جزئی در تراشه های قبلی بلک ول است. یکی از سخنگویان انویدیا گفت که تغییراتی در تراشه های بلک ول ایجاد شده است تا کارایی تولید را بهبود بخشد و انتظارات را برآورده کند. جالب است بدانید تراشه هایی که در چهار فصل آینده تولید می شوند، قبلاً توسط شرکت های بزرگ فناوری از جمله AWS، CoreWeave، Google، Meta، Microsoft و Oracle خریداری شده اند.

نکته دیگری که باید در نظر داشت، قیمت هنگفت TSMC برای ساخت این تراشه های پیشرفته است. TSMC در سال‌های اخیر قیمت‌های خود را برای پیاده‌سازی گره‌های فرآیند پیشرفته افزایش داده است و مشتریان چاره‌ای جز پذیرش قیمت بالا ندارند زیرا TSMC پیشرفته‌ترین تراشه‌ساز جهان است و در این بخش رقیبی ندارد. با این حال، به نظر می رسد که این مشکلات بر انویدیا فشار وارد کرده است و این شرکت بار دیگر با سامسونگ، دومین سازنده بزرگ تراشه، روبرو می شود.

سامسونگ برای فناوری‌های پردازش ۵ نانومتری، ۷ نانومتری و ۸ نانومتری مشتریان زیادی دارد. با این حال، مشتریان کافی برای فناوری های 3 نانومتری و 4 نانومتری خود دریافت نکرده است و امیدوار است در آینده نزدیک بتواند مشتریان را به سمت این محصولات جذب کند. اگرچه Samsung Foundry اولین شرکت در جهان بود که تراشه‌های 3 نانومتری تولید کرد، اما بسیاری از مشتریان به دلیل مشکلات عملکرد جذب این فناوری نشدند. در هر صورت، ما امیدواریم که شرکت مستقر در کره جنوبی بتواند کارایی خود را برای خدمات رسانی به مشتریان بزرگی مانند کوالکام و انویدیا بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:

نظر کاربران بازیگرها در مورد همکاری جدید انویدیا و سامسونگ در تولید پردازنده های گرافیکی انویدیا چیست؟ نظر خود را با بازیگرها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری با ما همراه باشید.