هوش مصنوعی انویدیا با عملکردی هوشمندتر از GPT-4o – Tekrato ارائه شد

هوش مصنوعی انویدیا با عملکردی هوشمندتر از GPT-4o – Tekrato ارائه شد

هوش مصنوعی انویدیا به تازگی معرفی شده است که توانایی رقابت با پیشرفته ترین چت بات ها مانند GPT-4o و Claude 3.5 را دارد.

اطلاع رسانی کند wccftechهوش مصنوعی انویدیا با نام Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct بر اساس 70 میلیارد پارامتر مختلف توسعه یافته و قادر به رقابت با مدل های زبانی بزرگ و متن باز است.

راهنمای خرید بازیگرها

ساختار و عملکرد هوش مصنوعی انویدیا

مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا مبتنی بر مدل Llama-3.1-70B-Instruct و تکنیک “مدل پاداش رگرسیون SteerLM” است. این ویژگی قدرت پردازش الگوریتم های پیچیده را دارد و با استفاده از داده های باکیفیت، پاسخ های دقیق و مرتبط تری به سوال کاربر ارائه می دهد.

انویدیا با معرفی این مدل بزرگ و متن باز زبان گام مهمی در جهت توسعه سیستم های پیشرفته است. هوش مصنوعی گرفته شده و می تواند در زمینه های مختلف مانند پردازش زبان طبیعی، تولید محتوا و پاسخگویی به انواع سوالات کاربران مفید باشد.

اگرچه عملکرد این مدل هنوز در مواردی مانند کدگذاری پیچیده یا استنباط های تخصصی آزمایش نشده است، اما در تست های اولیه عملکرد فنی خوبی از خود نشان داده است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی نوظهور انویدیا موفق شده است یک مشکل ساده اما چالش برانگیز را به طور دقیق حل کند، مانند شمارش صحیح تعداد حروف “R” در کلمه “توت فرنگی”، که بسیاری از مدل های قدیمی قادر به حل آن نبودند.

هوش مصنوعی Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct انویدیا موفق شد رتبه اول را در معیار Arena Hard که مدل های زبان را ارزیابی می کند، کسب کند و از مدل های معروفی مانند GPT-4 جلوتر باشد. این مدل در سایت هایی مانند Hugging Face و وب سایت رسمی Nvidia موجود است.

بیشتر بخوانید: