قاضی Epic Court به گوگل اجازه می دهد تا Play Store را به روی رقبا بسته نگه دارد – Tekrato

قاضی Epic Court به گوگل اجازه می دهد تا Play Store را به روی رقبا بسته نگه دارد – Tekrato

در طول پرونده حقوقی بین گوگل و IPEC، دادگاه ظاهرا به نفع گوگل رای داد و به گوگل اجازه داد تا Play Store را برای مدتی به روی رقابت بسته نگه دارد.

اطلاع رسانی کند لبههفته گذشته گوگل از دادگاه و قاضی پرونده به نام «جیمز دوناتو» خواست تا مهلت اجرای این تغییرات را به تعویق بیندازند. قبل از این تصمیم جدید، گوگل باید قبل از اول نوامبر تغییراتی در گوگل پلی ایجاد می کرد تا فروشگاه های رقیب نیز بتوانند این اپلیکیشن را نصب کنند. اما با این رای گوگل می تواند فروشگاه خود را به طور موقت به روی رقبای خود ببندد.

راهنمای خرید بازیگرها

پلی استور به روی رقابت بسته خواهد ماند

گوگل به حکم دادگاه مبنی بر اینکه پلی استور یک انحصار غیرقانونی است اعتراض کرده بود. با این تصمیم جدید، گوگل نیازی به پیروی از حکم قبلی تا تجدید نظر در آن ندارد. حتی ممکن است این روند چندین سال طول بکشد و Play Store به روی فروشگاه های شخص ثالث بسته بماند.

با این حال، به نظر می رسد که قاضی دوناتو ادامه داد و یکی از مفاد حکم قبلی را به حالت تعلیق در نیاورد. مقاله ای که به عدم توافق گوگل با سازندگان تلفن یا اپراتورهای مخابراتی اشاره دارد. این مقاله بیان می‌کند که از 1 نوامبر 2024 تا 1 نوامبر 2027، Google نمی‌تواند هیچ سازنده تلفن یا اپراتور مخابراتی را بپذیرد یا پولی بپردازد تا اجازه نصب فروشگاه‌های شخص ثالث را ندهد.

اگر قاضی حکم قبلی را به حالت تعلیق در نمی آورد، گوگل مجبور می شد درهای فروشگاه اپلیکیشن خود را در اول نوامبر به روی دیگر توسعه دهندگان باز کند. به این ترتیب، توسعه دهندگان می توانند Google Play را ترک کنند و گزینه های دیگر را امتحان کنند.

در میان شرکت هایی مانند مایکروسافت و آیپک گیمز، یکی از آنها مشتاق اجرای این حکم بود تا خدمات خود را در اندروید راه اندازی کند. به عنوان مثال، اپیک گیمز تصمیم گرفت تا فروشگاه بازی خود را به فروشگاه گوگل پلی بیاورد، اما با به تعویق انداختن این تصمیم، این احتمال وجود دارد که این شرکت به هدف خود نرسد.

گوگل در این رابطه می گوید: «ما از تصمیم دادگاه خرسندیم؛ زیرا اجرای تغییراتی که می تواند برای ما خطرناک باشد موقتاً به حالت تعلیق درآمده است. این راه حل ها و تغییرات می توانست تهدیدی برای امنیت پلی استور باشد. “

IPEC در واکنش به این تصمیم اعلام کرد: گوگل همچنان از ترفند امنیتی پلی استور برای تسلط بر دستگاه های اندرویدی استفاده می کند و از هزینه های گزافی که برای آن پرداخت می شود، سوء استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: