مدیر سابق OpenAI به دنبال جذب سرمایه برای تأسیس استارتاپ هوش مصنوعی خود – Tekrato است

مدیر سابق OpenAI به دنبال جذب سرمایه برای تأسیس استارتاپ هوش مصنوعی خود – Tekrato است

گزارش های جدید حاکی از آن است که مدیر سابق OpenAI در حال برنامه ریزی برای راه اندازی استارتاپ هوش مصنوعی خود است. او از سرمایه گذاران خطرپذیر خواست که همراه شوند.

استقبال کاربران از هوش مصنوعی باعث شده تا همگان جذب آن شوند. در سال های اخیر بیشترین سرمایه گذاری های کلان در این بخش انجام شده است. چند هفته پیش مشخص شد که OpenAI موفق به جذب شده است 6.6 میلیارد سرمایه اکنون رویترز گزارش جدیدی منتشر کرده است که نشان می دهد رئیس سابق OpenAI به دنبال تأسیس استارتاپ هوش مصنوعی خود است.

راهنمای خرید بازیگرها

استارتاپ هوش مصنوعی، مدیر سابق OpenAI

میرا موراتی، مدیر ارشد اجرایی سابق OpenAI قصد دارد یک استارت آپ راه اندازی کند تا «توسعه محصولات هوش مصنوعی بر اساس مدل های اختصاصی» را انجام دهد. او اکنون به دنبال سرمایه ای برای تاسیس استارتاپ خود است.

یکی از منابع آگاه مدعی شد که شهرت موراتی و مسیر گرانی که انتخاب کرده می تواند به جاذبه 100 میلیون دلاری مربوط باشد. البته این منبع تاکید کرد که مذاکرات در حال حاضر در مراحل اولیه است و هنوز رقمی نهایی نشده است.

اگر به خاطر داشته باشید، همزمان با میرا موراتی، بارت زوف، محقق برجسته ای به همین نام، OpenAI را ترک کرد. به نظر می رسد او قرار است یکی از شخصیت های اصلی استارت آپ جدید باشد چرا که گزارش های قبلی حاکی از آن است که او نیز تصمیم به تاسیس استارت آپ گرفته است.

موراتی که به عنوان یکی از قدرتمندترین مدیران در زمینه فناوری هوش مصنوعی شناخته می شود، نقش مهمی در همکاری بزرگ OpenAI و مایکروسافت ایفا کرد. او همچنین بیش از 6 سال از زندگی خود را وقف پروژه های مهمی مانند ChatGPT و DALL-E کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا موراتی رهبری استارتاپ هوش مصنوعی را بر عهده خواهد گرفت یا خیر. اما به نظر می رسد که او قصد دارد کارمندان OpenAI را در شرکت جدید خود استخدام کند.

بیشتر بخوانید: