نتایج بنچمارک Snapdragon 8 Gen 4 در Antoto و Geekbench – Tekrato منتشر شد

نتایج بنچمارک Snapdragon 8 Gen 4 در Antoto و Geekbench – Tekrato منتشر شد

نتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل چهارم در Antoto و Geekbench تبلیغ شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه عملکرد این تراشه قدرتمند و نمادین آشنا شوید.

همانطور که می دانید، چیپست پرچمدار بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 یا اسنپدراگون 8 الیت به زودی ارائه خواهد شد. طبق گزارش ها، این تراشه بهترین و قوی ترین موجود برای دستگاه های اندرویدی خواهد بود. سازنده پیشرو تراشه قبلا تأیید کرده است که این تراشه از هسته های سفارشی Oryon استفاده خواهد کرد که عملکرد و کارایی باتری را به طور چشمگیری افزایش می دهد. یعنی همان هسته های CPU مورد استفاده در تراشه کامپیوتر Snapdragon X Elite.

راهنمای خرید بازیگرها

بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 در آنتوتو به دست آمده است

به گزارش پایگاه خبری . گجت چینیکوالکام تراشه پرچمدار بعدی سری اسنپدراگون 8 خود را در رویداد Snapdragon Summit 2024 در تاریخ 21 اکتبر رونمایی خواهد کرد. با وجود نزدیک بودن به تاریخ عرضه، هنوز نام نهایی این محصول اعلام نشده است. اگر از همان الگوی نامگذاری قبلی استفاده می کنید، نام شماست اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود، در غیر این صورت این محصول با نام اسنپدراگون 8 الیت ما دریافت خواهیم کرد.

نتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل چهارمنتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل چهارم

یک دستگاه ناشناخته اخیراً در AnTuTu ظاهر شده است که امتیازات آن نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. این دستگاه توانسته امتیاز باورنکردنی 2,128,819 را در آنتوتو کسب کند. برای درک بهتر، در تصویر زیر می توانید عملکرد نسل چهارم اسنپدراگون 8 در اندروید را با Dimension 9400 مدیاتک و A18 پرو اپل مقایسه کنید.

نتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل چهارمنتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل چهارم

همانطور که می بینید، نسل چهارم اسنپدراگون 8 کوالکام بهتر از Dimensity 9400 و Apple A18 Pro در بنچمارک AntTuto عمل می کند. در بین این سه تراشه، A18 Pro اپل کمترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. البته لازم به ذکر است که AnTuTu از API های Vulcan در دستگاه های اندرویدی و API های فلزی در دستگاه های آیفون استفاده می کند.

نتایج مقایسه اسنپدراگون 8 نسل 4 در Geekbench

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست Geekbench 6 امتیاز 3216 در بخش تک هسته ای و 10051 در بخش چند هسته ای را به دست آورده است. میزان پیشرفت نسبت به نسل Snapdragon 8 در 3 سال گذشته کاملاً مشهود است.

نتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل 4نتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل چهارم

برای مقایسه، Oppo Find X8 Pro که به تراشه Dimension 9400 مدیاتک مجهز است در تست های تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیاز 2818 و 8847 را کسب کرده است. همچنین آیفون 16 پرو مکس در تست تک هسته ای 3386 امتیاز و در تست چند هسته ای 8306 امتیاز کسب کرد. بنابراین، نسل چهارم اسنپدراگون 8 کوالکام نیز نسبت به دو تراشه دیگر در بنچمارک Geekbench برتری دارد.

مشخصات نسل چهارم Qualcomm Snapdragon 8

گفته می شود که تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 این تراشه توسط مشهورترین سازنده تراشه جهان، TSMC، با استفاده از فناوری پیشرفته 3 نانومتری برای پایداری و کارایی بهتر تولید خواهد شد. این دستگاه دارای هشت هسته خواهد بود که احتمالاً شامل دو هسته Qualcomm Oryon با فرکانس 4.09 گیگاهرتز و شش هسته Oryon با سرعت 2.78 گیگاهرتز می شود.

نتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل چهارمنتایج مقایسه ای اسنپدراگون 8 نسل 4

این تراشه حداکثر فرکانس 4090 مگاهرتز خواهد داشت و علاوه بر آن می توان به پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 830 مجهز شده و بازی ها و برنامه های سنگین را بدون مشکل اجرا کرد. همچنین یک NPU (شش ضلعی) روی دستگاه برای انجام وظایف هوش مصنوعی وجود خواهد داشت.

انتظار می رود اکثر پرچمداران آینده با تراشه نسل چهارم اسنپدراگون 8 (یا اسنپدراگون 8 الیت) عرضه شوند. این گوشی ها عبارتند از:

  • سری 15 شیائومی
  • آیکو 13
  • وان پلاس 13
  • سری 7 آنر مجیک
  • Realme GT7 Pro
  • سری گلکسی اس 25 سامسونگ

بیشتر بخوانید:

نظر کاربران بازیگرها در مورد نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 در Antoto و Geekbench چیست؟ آیا این تراشه در دنیای واقعی نیز کار خواهد کرد؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما همراه باشید.