شیائومی با موفقیت اولین تراشه تلفن هوشمند ۳ نانومتری چین – Tecrato را طراحی کرد

شیائومی با موفقیت اولین تراشه تلفن هوشمند ۳ نانومتری چین – Tecrato را طراحی کرد

مدتی است که شایعاتی مبنی بر برنامه ریزی شیائومی برای تولید تراشه خود برای گوشی های هوشمند منتشر شده است. حال طبق اخبار جدید به نظر می رسد این شرکت تولید اولین تراشه 3 نانومتری گوشی هوشمند چینی را با موفقیت به پایان رسانده است.

اطلاع رسانی کند گجت چینیخبر این موفقیت توسط اقتصاددان ارشد اداره اقتصاد و فناوری اطلاعات شهرداری پکن و از طریق شبکه تلویزیونی دولتی چین (BRTV) اعلام شد.

راهنمای خرید بازیگرها

اولین تراشه تلفن هوشمند 3 نانومتری چین

در ویدیویی که در زیر می بینید (البته به زبان چینی) جزئیات دقیقی در مورد CPU یا GPU این تراشه وجود ندارد و فقط به 3 نانومتری بودن تراشه اشاره شده است. همچنین مشخص نیست که آیا شیائومی از TSMC، سامسونگ یا نود دیگری برای تولید اولین تراشه تلفن هوشمند 3 نانومتری چین استفاده کرده است یا خیر.

همانطور که می دانید واژه نوار چسب در طراحی سیلیکونی به مرحله نهایی قبل از ارسال آن به کارخانه تولیدی برای ساخت اشاره دارد. یعنی شیائومی مرحله طراحی را با موفقیت به پایان رسانده و تراشه آماده ساخت است.

البته این بدان معنا نیست که SoC یا تراشه سیستم برای تولید انبوه یا استفاده در گوشی هوشمند آماده است. برای انجام این کار، شیائومی باید تراشه را پس از تولید توسط سازندگانی مانند TSMC یا سامسونگ آزمایش کند.

برای اطلاعات بیشتر باید بگوییم که شیائومی قبلاً یک گوشی با تراشه مخصوص به خود روانه بازار کرده بود. Mi 5C که در سال 2017 راه اندازی شد، از تراشه Pengpai (معروف به Pinecone) S1 استفاده می کرد. این تراشه 28 نانومتری با معماری 8 هسته ای با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز عرضه شد.

اگرچه شیائومی از آن زمان تاکنون تراشه SOC دیگری را برای گوشی‌های هوشمند خود عرضه نکرده است، اما همچنان بر روی توسعه تراشه‌هایی برای شارژ، مدیریت باتری و پردازش سیگنال تصویر در سری Surge G، P و C تمرکز دارد.

به عنوان مثال، Xiaomi 14 Ultra از تراشه های Surge P2 و G1 برای بهبود کارایی شارژ و افزایش عمر باتری استفاده می کند.

به طور کلی، زمینه طراحی و ساخت تراشه برای شیائومی ناشناخته نیست. با این حال، باید دید که آیا این شرکت قادر به توسعه و راه اندازی مجدد تراشه اختصاصی خود با موفقیت خواهد بود یا خیر.

بیشتر بخوانید: