معرفی و بررسی انیمه Blue Box. یک عاشقانه ورزشی

معرفی و بررسی انیمه Blue Box. یک عاشقانه ورزشی

انیمه جعبه آبی مانند نسیم ملایمی است که در فضای دبیرستانی پر از شور و شوق جوانی می وزد. داستانی که نه تنها نبض تپنده مسابقات ورزشی را در خود دارد، بلکه ریتم دل های پر از احساس عاشقانه را نیز به همراه دارد. در مرکز این داستان تایکی اینوماتا و چیناتسو کانو قرار دارند. دو نوجوانی که آرزوی صعود به مسابقات کشوری در میادین ورزشی خود را دارند اما در عین حال با چالش های احساسی نیز روبرو هستند. اگر کنجکاو هستید که در مورد این انیمه بیشتر بدانید تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تاریخچه انیمه جعبه آبی.

انیمه Blue Box درباره Taiki Inumata، دانش آموز Eimei Junior and Senior High است که به دلیل تمرکز مدرسه روی ورزش، عضو تیم بدمینتون مردان است. اما تایکی به عنوان یک بازیکن معمولی در تیم شناخته می شود. او هر روز صبح زودتر از بقیه در سالن بدنسازی تمرین می کند و اغلب در همان زمان و در همان مکان با Chinatsu Kanou، ستاره تیم بسکتبال زنان تمرین می کند.

تایکی خیلی زود عاشق چیناتسو می شود، اما به دلیل خجالتی بودن، در ابتدا نمی تواند با او صحبت کند. این دو به طور مداوم در یک محیط مشترک به تنهایی تمرین می کنند، اما تایکی هنوز جرات نزدیک شدن به او را ندارد. وقتی چیناتسو مجبور می شود با خانواده تایکی زندگی کند، اوضاع تغییر می کند زیرا والدینش ژاپن را برای کار ترک می کنند.

این وضعیت به تایکی فرصت بیشتری می دهد تا به چیناتسو نزدیک شود و با او رابطه برقرار کند. در این میان، هر دو تلاش می کنند تا با تیم های خود به مسابقات قهرمانی کشور برسند و در رشته های ورزشی خود موفق تر شوند.

همچنین بخوانید:

شخصیت های انیمه جعبه آبی.

شخصیت های این انیمه را نوجوانان دبیرستانی تشکیل می دهند که همگی عاشق ورزش هستند و می خواهند در زمینه های مربوط به خود پیشرفت کنند. علاوه بر این، تعاملات و احساسات شیرینی بین آنها وجود دارد. شخصیت های انیمه Ao no Hako به شرح زیر هستند:

تایکی اینوماتا

معرفی انیمه جعبه آبی

تایکی، شخصیت اصلی انیمه جعبه آبی، نوجوانی پرشور و طرفدار بدمینتون است که با وجود سختی ها و موانعی که با آن روبرو می شود، همیشه به دنبال موفقیت است. او شخصیتی مصمم و سخت کوش دارد و هرگز از شکست ها ناامید نمی شود. تایکی عمیقاً تحت تأثیر اراده و پشتکار چیناتسو کانو، هم تیمی بسکتبال خود قرار گرفته و علاقه زیادی به او دارد. این علاقه در طول زمان به یک احساس عمیق تر تبدیل می شود، اما تایکی اغلب به دلیل خجالتی بودن و خجالتی بودن در ابراز آن مشکل دارد.

تایکی هدف بزرگی دارد. رسیدن به قهرمانی بدمینتون کشور، رویایی که چیناتسو در بسکتبال به اشتراک گذاشته است.

Shōya Chiba صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشته است. چیبا در انیمه هایی مانند انیمه Fire Force به جای Yu، انیمه Duroro به جای Tahomaru، انیمه Asrafil Paani به جای Yuji و انیمه Windbreaker به جای Akihiko Niri صحبت کرده است.

همچنین بخوانید:

چیناتسو کانو

نقد و بررسی انیمه جعبه آبی

او بسکتبالیست ماهر و با استعدادی است و به دلیل عملکرد بالایش، بسیاری او را به عنوان ستاره تیم می شناسند. شخصیت چیناتسو به طور طبیعی توسط اطرافیانش به دلیل پشتکار و فداکاری اش به ورزشش تحسین می شود. این خصوصیات به ویژه تایکی را به خود جلب کرد، اما چیناتسو چندان از این تحسین و علاقه آگاه نیست.

چیناتسو شخصیتی متعهد به ورزش خود است، اما در عین حال مهربانی و ملایمت خاصی دارد. او ذاتاً قوی و مستقل است، اما این بدان معنا نیست که او سرد یا بی تفاوت است. بلکه کاملاً در مسیر اهداف ورزشی خود غوطه ور شده است.

زندگی چیناتسو زمانی پیچیده تر می شود که به دلیل کار والدینش مجبور می شود با خانواده تایکی زندگی کند. بازگشت به خانه فرصتی برای تایکی برای نزدیک شدن به چیناتسو است، اما در عین حال، چیناتسو همچنان بر بسکتبال متمرکز است و همچنان به هدف بزرگ خود برای رسیدن به ملی پوشان فکر می کند.

رینا اوئدا صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشته است. این صداپیشه برای شخصیت هایی مانند روری در انیمه دکتر استون، کیسا سوما در انیمیشن سبد میوه، شوکا کارینو در انیمه Darwin's Game، میو سایموری در انیمیشن My Happy Marriage و لیمون در انیمیشن Mash: Magic و. عضله.

Hina Chōno – بهترین های Hina Chōno

Blue Box انیمه Airtime

حنا دانش آموز سال اول دبیرستان Eimei و عضو تیم ژیمناستیک ریتمیک است. او با وجود اینکه در رشته های ورزشی به ویژه ژیمناستیک مهارت زیادی دارد و در دوران دبیرستان به عنوان چهارمین ژیمناستیک برتر کشور شناخته می شد، اما شخصیت او عمدتاً مرهون مهربانی و شجاعت او در ابراز احساسات است.

هینا یکی از نزدیکترین دوستان تایکی اینوماتا از دوران مدرسه است و رابطه نزدیکی با او و دوست مشترکشان کیو دارد. اما در طول داستان، احساسات او نسبت به تایکی بیشتر از یک دوست ایجاد می‌شود و تصمیم می‌گیرد آن‌ها را به او ابراز کند.

Akari Kitō صداپیشه این شخصیت است. او قبلا برای صداپیشگی Futaba Yozakura در Mission: Yozakura Family، Benichidori در Cooking in the Dungeon و سوزون Horikita در کلاس نخبگان شناخته شده بود.

همچنین بخوانید:

کیو کاساهارا

شخصیت های انیمه جعبه آبی.

کیو یکی از شخصیت های فرعی و نزدیک به تایکی اینوماتا در انیمه جعبه آبی است. او دانش آموز سال اول و عضو تیم بدمینتون مدرسه Eimei است. برخلاف تایکی که بیشتر احساسی و احساسی عمل می کند. کیو شخصیتی آرام و منطقی دارد و اغلب از منظر کلی تری به مشکلات نگاه می کند. گاهی ممکن است به دلیل صراحتش خشن به نظر برسد، اما این فقط به خاطر واقع گرایی اوست. با اینکه در موقعیت های جدی تصمیمات منطقی می گیرد، اما گاهی استرس می گیرد و حرف های عجیبی می زند.

صداپیشه این شخصیت چیاکی کوبایاشی نام دارد. صدای زیبای کوبایاشی را می توانید در انیمه هایی مانند انیمه Infinite Skate به عنوان Langa، Mash Burnedead in the Mash: Magic and Muscle، انیمه Hellish Heaven در نقش گابیمارو و Yuichi Katagiri در انیمه Tomodachi Game بشنوید.

کنگو هاریو (کنگو هاریو)

کنگو یکی دیگر از اعضای تیم بدمینتون است. کنگو شخصیتی رقابتی و بسیار ماهر دارد و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تیم شناخته می شود. برخلاف برخی دیگر از شخصیت ها، او فردی آرام، جمع و با اعتماد به نفس است که همیشه بر عملکرد ورزشی خود تمرکز می کند. رابطه او با تایکی که هنوز هم بازیکنی تازه کار به حساب می آید، این فرصت را به او می دهد تا در نقش یک راهنما و دوست مورد اعتماد بازی کند.

یوما اوچیدا صداپیشه جوان و محبوب ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. از دیگر نقش های برجسته در کارنامه هنری او می توان به مگومی فوشی گورو در انیمیشن Jujutsu Kaisen، Iori Kitahara در انیمیشن Grand Blue، Ash Lynx در انیمیشن Banana Fish و Reo Mikage در انیمه Blue Lock اشاره کرد.

نقد و بررسی انیمه جعبه آبی

انیمیشن جعبه آبی که در سال 2024 پخش شد، اقتباسی از مانگایی به همین نام است که توسط کوجی میورا نوشته و تصویرگری شده است. تیم تولید انیمه شامل استودیوی فیلم انیمیشن Telecom و کارگردان Yuichiro Yano است که روی انیمه هایی مانند Kimi ni Todoke و Don't Toy With Me خانم Nagatoro Yes کار کرده است.

انیمه جعبه آبی در تاریخ 3 اکتبر 2024 (11 مهر 1403) از TBS پخش شد و همزمان در نتفلیکس به صورت جهانی منتشر خواهد شد. موسیقی متن سریال با آهنگ های جذاب Same Blue اثر Official Hige Dandism و Teenage Blue از Eve تکمیل می شود.

تعداد قسمت های انیمه جعبه آبی.

مانگای Blue Box که توسط کوجی میورا نوشته و تصویر شده است، در آوریل 2021 در مجله Weekly Shōnen Jump منتشر شد. از اکتبر 2024، مانگا در 17 جلد تانکوبون جمع آوری شد و هنوز ناتمام است. هر فصل از این مانگا با یک روایت جذاب و یک صخره هوشمندانه به پایان می رسد که خوانندگان را تشویق به ادامه داستان می کند. جعبه آبی در ژانر ورزشی و عاشقانه قرار می گیرد.

نت انیمه جعبه آبی

انیمه Ao no Hako در چندین سایت بررسی شده و امتیازات متعددی نیز دریافت کرده است. انیمه جعبه آبی امتیاز 8.37 در My Anime List و 7.7 در imdb را کسب کرده است.

حرف آخر

حال و هوای انیمه جعبه آبی نه تنها در تلاش مستمر برای رسیدن به اهداف ورزشی، بلکه در نمایش روابط عاشقانه لطیف و پیچیده بین شخصیت ها منعکس می شود. هر روز صبح که تایکی و چیناتسو قبل از همه به باشگاه می روند، فضای انیمه پر از امید، پشتکار و شاید کمی شک می شود. نظر شما در مورد این انیمه چیست؟ به نظر شما آیا این دو به اهداف خود خواهند رسید؟