۱۰ شاهزاده خانم قدرتمند دیزنی از ضعیف ترین تا قوی ترین • بازیگرها

۱۰ شاهزاده خانم قدرتمند دیزنی از ضعیف ترین تا قوی ترین • بازیگرها

اولین انیمیشن دیزنی که اولین شاهزاده خانم را به نمایش گذاشت، دختری خجالتی و باوقار به نام سفید برفی بود که ترجیح می داد در وسط جنگل زندگی کند تا با نامادری شرور خود. شاهزاده خانم های دیزنی به ندرت دوشیزه های درمانده هستند، حتی در داستان هایی که شاهزاده خانم ها قدرت قابل توجهی ندارند.

درست است که در افسانه های دیزنی، بسیاری از شاهزاده خانم ها مجبور بودند پتانسیل واقعی خود را سرکوب کنند تا شاهزاده هایشان بدرخشند، اما این دیدگاه باستانی در دهه های اخیر به شدت تغییر کرده است و کاملاً ناپدید شده است. شاید باید از این بابت از جنبش های حقوق زنان تشکر کرد. اکنون بیشتر با شاهزاده خانم های مستقلی هستیم که قهرمانان شجاع و قوی داستان هستند. قدرت ذاتی پرنسس های دیزنی مخاطبان بسیاری را در طول نسل ها تحت تأثیر قرار داده است، اما برخی از آنها قوی تر از دیگران هستند.

10 اراده قوی زیبای خفته برای مدت کوتاهی در برابر طلسم جادوگر شریر مقاومت می کند.

پرنسس آرورا “زیبای خفته” زمانی که پری ها وظیفه محافظت از او را در برابر طلسم جادوگر شیطانی به عهده می گیرند، به بریار رز تبدیل می شود. او کاملاً خجالتی به نظر می رسد، اما آرامش او را نباید نقطه ضعف او دانست.

آرورا با شورش علیه “خاله های” خود و وادار کردن آنها به افشای هویت واقعی خود، قدرت خود را به رخ می کشد. برای مدت کوتاهی قبل از دست زدن به دوک نخ ریسی و خوابیدن به خوابی بدون رویا، شفق قطبی نگاهی اجمالی به عمق عاملیت و قدرت خود نشان می دهد. البته قبل از نفرین از او قدرتمندتر است.

9. شخصیت مستقل سیندرلا بسیار جلوتر از زمان خود بود.

سیندرلا

سیندرلا در خانه پدری دائماً توسط نامادری شیطان صفت و بدترین دخترانش مورد شدیدترین ظلم و ستم قرار می گیرد. اما اجازه نمی دهد که این ظلم او را نابود کند و به ورطه یأس و بدبختی بکشاند. در عوض، سیندرلا به هر روز از زندگی خود به عنوان یک شروع جدید نزدیک می شود، پرتوی از امید که او را در آن شرایط تاریک و غم انگیز خارج از کنترل او گرم و زنده نگه می دارد.

یکی از ویژگی های سیندرلا استقلال اوست. با همه شرایط پیچیده و قوانین سفت و سختی که برایش وجود دارد، موفق می شود از چشمان همیشه مزاحم نامادری فرار کند و با کمک فرشته ای مهربان و موش های وفادار به مهمانی پسر حاکم می رود و در آنجا پیش می آید. پسر مقتدر این شاهزاده جذاب قصه ها و سپس در سکوت، بدون حرکت و بدون بوییدن به خانه بازگرد. این ویژگی واقعا ستودنی است.

8. “شیطان و دلبر” شجاعت و هوش بل، شیطان را از این سو به آن سو می چرخاند.

دیو و دلبر

“شیطان و عاشق” بل یکی از اولین پرنسس های دیزنی است که کتاب پرست است و آشکارا این ویژگی را به رخ می کشد. او فوق‌العاده باهوش است و احتمالاً بیشتر از بسیاری از شهرهایی که در آن زندگی می‌کند، مطالب زیادی خوانده است. در واقع، این ماهیت مترقی بل در تضاد با طبیعت محافظه کارانه شهر و ساکنان آن است.

او در خانواده سلطنتی به دنیا نیامده و علاقه ای به کسب ثروت و القاب بی معنی ندارد. شجاعت بل آنقدر غیرمنتظره است که عمیقاً دیو را تحت تأثیر قرار داده و متحول می کند. او ابتدا از طبیعت سرکش بل خوشش نمی آید، اما به تدریج مجذوب ثبات و صبر سرسخت او می شود.

7. آریل «پری دریایی» مانند پدرش قوی و شجاع است

پری دریایی کوچک

آریل از آستانه تحمل پدرش ماجراجوتر است. شاه تریتون از دخترانش انتظار دارد که مطابق با شأن و منزلت خود رفتار کنند و برای تفریح ​​به داخل آب نروند. اما آریل دقیقاً همین کار را می‌کند و پدر و دختر تا پایان فیلم هیچ ایده‌ای ندارند که آنها مثل هم هستند.

آریل شجاعانه به لانه اورسولا می رود و از او می خواهد که به او کمک کند تا در کنار عشق دو پا خود، شاهزاده اریک باشد. البته او در ازای دو پا صدایش را می دهد و این لزوما بهترین تصمیمی نیست که می توان برای رسیدن به معشوق گرفت، اما اگر عشق او را بسیار بزرگ و بی علاقه فرض کنیم، شاید در دنیای انیمیشن های کارتونی باشد. ، می توان از این امر اجتناب کرد. صرف نظر از این، در حالی که آریل گاهی اوقات می تواند یک شورشی باشد، او مطمئناً شجاع و شجاع است.

6. تیانا “پرنسس و قورباغه” فراتر از تصور قادر است رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند.

تیانا

تیانا در «پرنسس و قورباغه» از آن دسته افرادی است که برای اندازه‌گیری عمق رودخانه، هر دو پا را در آب فرو می‌کند. چه مفهومی داره؟ این بدان معنی است که شما هر چیزی را که در یک کار دارید به خطر می اندازید. او دوست دارد شخصی برای خودش باشد، نمی خواهد آنچه قبلاً به او ارائه شده مانع از رویا دیدن او شود. به همین دلیل، اگرچه در واقعیت همه چیز دارد، اما هرگز از رویای داشتن یک رستوران برای خودش دست بر نمی دارد. او اصرار دارد که به جای گرفتن پول از پدرش، با بازوی خودش پول درآورد. تیانا آنقدر قوی است که می تواند رویای خود را از هیچ بسازد.

5. پوکوهانتس بدون کلام از حقوق همه موجودات دفاع می کند

تعداد کمی

پوکوهانتز به جان اسمیت یکی از درس های اساسی در اکولوژی را آموخت. که «زندگی در هر سنگ و درخت و هر موجودی جریان دارد، روح و نامی هست». چون با طبیعت زندگی کرده، می تواند زبان طبیعت را ترجمه کند. پوکوهانتس چراغ درخشان قدرت و عدالت است و همیشه از حق کسانی دفاع می کند که زبانی برای صحبت کردن ندارند، خواه حیوانات باشند، چه گیاهان و چه انسان هایی که به سرزمین او آمده اند.

4. موانا دنیایی بهتر از دنیایی که به او داده شده است تصور می کند.

موانا

موآنا از کودکی فردی مستقل و البته مایه شرمساری پدرش بوده است. اگرچه موانا گاهی اوقات به خودش شک می کند، اما به دلیل دید بازی از زندگی و دنیای بهتر، دنیایی که باید داشته باشیم و نه دنیایی که به ما داده شده، با دیگران متفاوت است.

او به سرعت مأموریتی که در کنار اقیانوس به او سپرده شده است را می پذیرد و با رفتن به دنبال قلب گمشده تافیتی، دست بالایی خود را لمس می کند. اگرچه شجاعت موانا ذاتی است، اما در رابطه نزدیک او با اقیانوس است که به شخصیتی قوی و با ابهت تبدیل می شود.

3. جازمین «علاءالدین» برای رشد توانایی های خود نیازی به چراغ جادو ندارد

1676383809 7 10 شاهزاده خانم قدرتمند دیزنی از ضعیف ترین تا قوی

جازمین به زیبایی از قراردادهای دست و پا گیر جامعه سرپیچی می کند. او نمی پذیرد که شاهزاده خانم مطیع مورد پسند خانواده و جامعه باشد و از قصر فرار می کند تا با مردم عادی بنشیند و بایستد. با این کار او در یک روز چیزهایی را در مورد مردم می آموزد که پدرش در تمام دوران سلطنتش می شناخت.

در پایان، جازمین با قبول مسئولیت همه چیز و در دست گرفتن امور، آزادی خود را باز می یابد. او با تفکر خوب و شجاعت ادعای حق خود را برای تاج و تخت عقرب به دست می آورد. علاءالدین برای دسترسی به توانایی های خود به غول چراغ جادو نیاز دارد، اما جازمین بدون کمک چراغ جادو یا هیچ کس یا چیزی، پتانسیل ها و توانایی های خود را کشف کرده و توسعه می دهد.

2. قدرت واقعی السا در “یخ زده” عشق او به آنا به علاوه توانایی یخی اوست.

منجمد

جادوی یخ السا بدون شک یکی از قدرتمندترین توانایی هایی است که شاهزاده خانم های دیزنی تا به حال داشته اند. توانایی های بی شمار او، از ایجاد معماری زیبا در قلعه یخی گرفته تا تغییر آب و هوا، واقعا بی نظیر است. همچنین ظرفیت وی برای تخریب بی نهایت است، بنابراین سعی می کند موهبت خود را پنهان کند. اگرچه توانایی های جادویی او شگفت انگیز و منحصر به فرد است، اما می توان گفت که عشق او به خواهرش آنا است که باعث شکوفایی نیروی درونی او می شود.

1. مولان ثابت می کند که زنان می توانند هر کاری را که مردان می توانند و بیشتر از آن تحمل کنند.

1676383809 593 10 شاهزاده خانم قدرتمند دیزنی از ضعیف ترین تا قوی

مولان قوانین جامعه را زیر پا می گذارد. او به جای اینکه زندگی زن را انتخاب کند، خود را به عنوان یک مرد در می آورد و تصمیم می گیرد به جای پدرش تحت کارهای سخت قرار گیرد. شجاعت مولان پس از این تصمیم به سرعت مورد آزمایش قرار می گیرد، اما او تنها با شجاعت و بی پروایی موفق می شود دشمنان خود را شکست دهد. به هر شکلی که باشد، تجسم قدرت است. و این دیدگاه قدیمی را که زنان ضعیف تر از مردان هستند به چالش می کشد و نشان می دهد که زنان توانایی انجام هر کاری را دارند که مردان انجام می دهند.

  • رتبه بندی 10 پرنسس دیزنی بر اساس احتمال برنده شدن در “بازی مرکب”

منبع: cbr

The post 10 شاهزاده خانم قدرتمند دیزنی، از ضعیف ترین تا قوی ترین، اولین بار در بازیگرها ظاهر شد.