بازیگر نقش شمر و تذکر یک اشتباه تاریخی درباره شهادت امام حسین (ع)

یک اشتباه تاریخی درباره شهادت امام حسین (ع) وجود دارد.

محمدفیلی درباره یک اشتباه رایجی که وجود دارد توضیح می‌دهد که خیلی‌ها فکر می‌کنند شمر سر مبارک امام‌حسین (ع) را از تنش جدا کرد. درحالی‌که این، سنان بن انس بوده که این کار را انجام داده است.

به گزارش بازیگرها به نقل از خبرآنلاین، محمد فیلی بازیگر نقش شمر در سریال «مختارنامه» درباره یک اشتباه تاریخی. و قاتل امام حسین (ع)، با اشاره به میزان مطالعه درباره نقش شمر می‌گوید:

«ما روایت مفصلی درباره شمر نداریم. شمر دو جا درتاریخ است. یکی جنگ صفین که در کنار حضرت علی (ع) در راه اسلام شمشیر می‌زند و دیگری هم او را در وقایع کربلا می‌بینیم. که آن‌گونه وارد میدان می‌شود و علیه امام حسین (ع) گام بر می‌دارد.

خیلی زیاد درباره او نکته‌ای نیست. مقداری روایت وجود دارد که آن هم در تعزیه خوانده می‌شود.»

او درباره کسی که امام حسین (ع) را به قتل رساند ادامه داد:

«در این سریال نه من، بلکه همه بچه‌ها باید مطالب جدیدی از عاشورا می‌آموختیم. مطالبی که در نتیجه مطالعه علما و کارشناسان این حوزه به‌دست آمده بود.

مثلا یک اشتباه رایجی که وجود دارد این است که خیلی‌ها فکر می‌کنند این شمر بود که سر مبارک امام‌حسین (ع) را از تنش جدا کرد.

درحالی‌که این، سنان بن انس بوده است که این کار را انجام داده.

یا موضوع خیلی مهمی که وجود دارد این است که شمری که در رکاب امام‌علی (ع) بود. با وسوسه پست و مقام و قدرت حاضر می‌شود مقابل پسر مولایش بایستد و حتی او را به شهادت برساند!

اینها موضوعاتی است که هم ما با ایفای نقش در این سریال بیشتر از آن‌ها درس گرفتیم. و هم مردمی که آن را تماشا کردند از آن‌ها مطلع شدند.»

نوشته بازیگر نقش شمر و تذکر یک اشتباه تاریخی درباره شهادت امام حسین (ع) اولین بار در بازیگرها. پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.