تراشه ۳ نانومتری Dimension 9400 برای رقابت با Exynos 2500 در اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی می شود – بازیگرها

mediatek dimensity 1

مقاله تراشه 3 نانومتری Dimension 9400 برای رقابت با Exynos 2500 در اواخر سال 2024 ارائه می شود اولین بار در وب سایت Tecrato نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

اخیرا جزئیات بیشتر در مورد تراشه 3 نانومتری با ابعاد 9400 اعلام شده است که برنامه های توسعه دهندگان این چیپست را نشان می دهد. به نظر می رسد مدیاتکس قصد دارد برای رقابت با اگزینوس 2500 وارد میدان شود.

علاوه بر اطلاعات منتشر شده در مورد تراشه 3 نانومتری Dimensity 9400 و عرضه آن، اخباری مبنی بر تولید چهار پردازنده گوشی هوشمند هوشمند به نام‌های Apple A18 Pro، MediaTek Dimensity 9400، Qualcomm Snapdragon 8 Generation 4 و Samsung Exynos 2500 (نام موقت) منتشر شد. . نشان می دهد که چهار گزینه چیپست ذکر شده از فرآیند پیشرفته ساخت تراشه نیمه هادی 3 نانومتری استفاده می کنند.

دو روز پیش، مدیاتک ساختمان اداری خود را در Zhubei جشن گرفت، که انتظار می‌رود نقطه عطف فناوری در تایوان باشد. تسای مینگ چی، رئیس Mediatech، پیش بینی کرد که این ساختمان در سال 2027 تکمیل خواهد شد. در این جشن، Chai Lixing، مدیرعامل این شرکت در مورد موفقیت تراشه Dynamic 9300 صحبت کرد و نسبت به رشد روزافزون هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند ابراز اطمینان کرد. .

بیشتر بخوانید: نتایج مقایسه اسنپدراگون 8 نسل 4 و ابعاد 9400. عملکرد باورنکردنی از دو تراشه قدرتمند

تراشه 3 نانومتری Dimension 9400 با Exynos 2500 رقابت خواهد کرد.

همچنین در این جشن اعلام شد که نسل بعدی پردازنده Dynamist از فرآیند N3E (3 نانومتری) TSMC استفاده خواهد کرد. همچنین گزارش دیگری حاکی از فاش شدن مشخصات و قابلیت های آن بود. بر اساس این گزارش، این چیپست دارای یک هسته CPU Cortex-X5، سه هسته CPU Cortex-X4 و چهار هسته CPU Cortex-A720 خواهد بود. این چیپست همچنین دارای یک NPU اختصاصی است که قادر به پردازش 12 تا 15 توکن در ثانیه در معیار Llama 2 (با 7 میلیارد پارامتر) است که طبق گزارش ها از 10 توکن در ثانیه Dynamic بالاتر است. 9300.

این چیپست در سه ماهه چهارم سال جاری عرضه خواهد شد و ممکن است معرفی آن با رونمایی سامسونگ از پردازنده نسل بعدی گوشی های هوشمند پرچمدار خود (که به طور آزمایشی Exynos 2500 نامیده می شود) همزمان باشد. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که پردازنده نسل بعدی Exynos ممکن است از فرآیند نسل دوم SF3 (SF3) سامسونگ Foundry استفاده کند که ممکن است کمی بهتر از فرآیند 3 نانومتری TSMC باشد. احتمالاً کوالکام در اکتبر 2024 نسل چهارم پردازنده اسنپدراگون 8 را معرفی خواهد کرد و این تراشه نیز با استفاده از نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید خواهد شد.

اپل احتمالا پردازنده A18 Pro را با سری آیفون 16 پرو نیز معرفی خواهد کرد و این پردازنده با استفاده از فرآیند تولید تراشه های 3 نانومتری نسل دوم TSMC تولید خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این چهار پردازنده 3 نانومتری گوشی های هوشمند پرچمدار از نظر عملکرد، پایداری و کارایی برنده خواهند شد. امسال، سامسونگ پردازنده Exynos 2400 را با استفاده از فرآیند نسل سوم 4 نانومتری (4LPP+) Samsung Foundry بازگرداند. در سال آینده، حداقل برخی از واحدهای Galaxy S25 انتظار می رود از پردازنده Exynos 2500 استفاده کنند. در حالی که عملکرد Exynos 2400 بهبود یافته است، هنوز به خوبی تراشه های رقیب اپل و اسنپدراگون نیست.

بیشتر بخوانید:

  • عملکرد تک هسته ای تراشه A18 Pro اپل بهبود یافته است
  • قرارداد مودم 5G اپل و کوالکام تا سال 2027 تمدید شد
  • آزمایشگاه تراشه های نیمه هادی سامسونگ در ایالات متحده افتتاح شد
  • بازگشت باشکوه اینتل؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های نیمه‌رسانا در جهان نیست
  • مدیر عامل OpenAI با سامسونگ برای ساخت تراشه های نیمه هادی هوش مصنوعی دیدار می کند

نظر شما در مورد تراشه 3 نانومتری Dimension 9400 و مشخصات آن چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

مقاله تراشه 3 نانومتری Dimension 9400 برای رقابت با Exynos 2500 در اواخر سال 2024 ارائه می شود اولین بار در وب سایت Tecrato نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.