تسلا قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان را با هزینه ۵۰۰ میلیون دلار خواهد ساخت – بازیگرها

قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان را با هزینه 500 میلیون دلار

مقاله ای که تسلا با هزینه 500 میلیون دلاری قوی ترین ابررایانه جهان را خواهد ساخت اولین بار در وب سایت بازیگرها – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

به گفته تسلا، قدرتمندترین ابر رایانه جهان به زودی توسط این شرکت در یکی از گیگافکتوری ها توسعه و ساخته خواهد شد که هزینه آن حدود 500 میلیون دلار خواهد بود.

تسلا قصد دارد ابررایانه ای به نام «دوجو» در کارخانه گیگافکتوری نیویورک بسازد. این پروژه به عنوان بخشی از سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری اعلام شده توسط فرماندار نیویورک طراحی شده است.

هدف از ایجاد ابررایانه Dojo پردازش کلان داده‌های مربوط به خودروهای تسلا و آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی برای خودروهای خودران و سایر برنامه‌ها است. این ابر رایانه بدون توجه به رهبری فعلی انویدیا در این زمینه، باید یکی از قوی ترین خوشه های محاسباتی در جهان باشد.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • بهترین خودروهای تسلا در سال 2024; معرفی جادوگران دلربا.
  • همکاری سامسونگ در ساخت اولین خانه هوشمند تسلا؛ ویژگی های برنامه SmartThings
  • چینی ها قوی ترین ابرکامپیوتر دنیا را می سازند
  • اولین ابررایانه اگزا اسکیل اتحادیه اروپا راه اندازی شد

قدرتمندترین ابر رایانه جهان

به طور کلی، ابررایانه ها سیستم های قدرتمندی هستند که برای پردازش و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها و محاسبات پیچیده استفاده می شوند. آنها قادر به انجام محاسبات به طور همزمان با استفاده از منابع محاسباتی بسیار بزرگ، مانند سرورهای قدرتمند یا شبکه های کامپیوتری متصل به هم هستند.

در مورد ابرکامپیوتر Dojo که تسلا در کارخانه گیگافکتوری نیویورک خود در حال ساخت آن است، هدف اصلی آن پردازش کلان داده های مربوط به خودروهای تسلا و آموزش سیستم های هوش مصنوعی برای خودروهای خودران است. تسلا با این ابررایانه قادر خواهد بود داده های جمع آوری شده از خودروهای خودران را به طور موثرتر و سریعتر از قبل تجزیه و تحلیل کند و سیستم های هوشمند خودرو را بهبود بخشد.

کتی هوچول، فرماندار نیویورک، در نشستی در مورد توسعه اقتصادی این ایالت به سرمایه گذاری اشاره کرد و تاثیر مثبت آن را بر اشتغال و اکوسیستم نوآوری منطقه بیان کرد. وی همچنین اعلام کرد که ایالت نیویورک از دانشگاه ایالتی نیویورک در پروژه ایجاد یک ابر رایانه هوش مصنوعی مستقل با بودجه 275 میلیون دلاری و بیش از 400 میلیون دلار بودجه دولتی و خصوصی حمایت خواهد کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا این برنامه ها را تایید کرد و تفاوت هزینه را برجسته کرد. او ادعا کرد که 500 میلیون دلار فقط برای یک سیستم کوچکتر مبتنی بر تراشه های انویدیا است و ابررایانه Dojo بسیار بیشتر هزینه خواهد داشت.

قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان را با هزینه 500 میلیون دلار

از آنجایی که داده های جمع آوری شده توسط وسایل نقلیه خودران تسلا بسیار بزرگ است و نیاز به پردازش سریع و همزمان دارد، استفاده از یک ابر کامپیوتر قدرتمند و قابل اعتماد بسیار مهم است. این ابر رایانه با استفاده از تراشه های قدرتمند و فناوری های مدرن مانند هوش مصنوعی و یادگیری عمیق قادر به پردازش سریع و بهینه داده ها و آموزش مدل های هوشمند خواهد بود.

کاربردهای ابررایانه Dojo برای تسلا گسترده است و علاوه بر بهبود وسایل نقلیه خودران، می‌تواند در زمینه‌های دیگر مانند تجزیه و تحلیل داده‌های صنعتی، پیش‌بینی آب و هوا، تحقیقات علمی و غیره نیز استفاده شود. این ابرکامپیوتر با ظرفیت پردازشی بالا و سرعت فوق العاده، تسلا را در رقابت با سایر شرکت ها در زمینه هوش مصنوعی و خودروهای خودران تقویت خواهد کرد.

در حال حاضر، کارخانه گیگافکتوری تسلا در نیویورک، علاوه بر تولید پنل های خورشیدی، سانروف ها و قطعات سوپرشارژر، تیمی از تحلیلگران داده Autopilot را در خود جای داده است. هنوز مشخص نیست که ابررایانه Dojo چه زمانی تکمیل می شود، اما این پروژه به عنوان یک نقطه عطف بزرگ برای صنعت هوش مصنوعی ایالتی مطرح می شود که انتظار می رود در سال های آینده به یک صنعت 1.3 تریلیون دلاری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

  • دانشمندان موفق به ساخت کامپیوترهای بیولوژیکی با قابلیت محاسبه و تشخیص صداها شدند
  • بهترین خودروهای تسلا در سال 2024; معرفی جادوگران دلربا.
  • ایلان ماسک و مصرف مواد مخدر، موضوعی که مدیران تسلا را نگران کرده است
  • سیستم رانندگی خودران تسلا هک شد

نظر شما درباره ساخت قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان توسط تسلا چیست؟ ایده های خود را با ما در میان بگذارید اخبار فناوری از Tikrato دنبال کنید.

مقاله ای که تسلا با هزینه 500 میلیون دلاری قوی ترین ابررایانه جهان را خواهد ساخت اولین بار در وب سایت بازیگرها – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.